Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GenesisX

Legacy Member
Bloempotten zijn interessant hoor :(. Je weet nooit of... of... bleh!

:p

Floyd

Legacy Member
Ok, een tip. Vergeet die schuwheid. Stap sebiet is de straat op, trek met een arrogant lachend gezicht van de eerste mens die ge tegenkomt een willekeurige foto recht op z'n neus, lach ne keer goe en stap verder.
Dan hebt ge 't ergste al gehad en valt alles daarna wel mee.
:)

Dakantochnie

Legacy Member
Waarom zou je schrik hebben? Gedraag je gewoon niet als dé man en doe niet alsof je alles beter weet, dan volgt de sympathie wel vanzelf. Mensen bijten zelden hoor (en als ze het doen bijt je gewoon terug). :)
Bedenk gewoon dat iemand je enkel belachelijk kan maken als je dat zelf toelaat.

SyRuS.be

Legacy Member
GenesisX zei:
Bloempotten zijn interessant hoor :(. Je weet nooit of... of... bleh!

:p


Ga op stap met een andere fotograaf...
Doe mee aan de FNAC fotowedstrijd (loopt vol met mensen met camera)...
Fotografeer straatartiesten en geef ze een fooi (hoef je je niet schuldig te voelen of gegeneerd)...

wouter_dc

Legacy Member
Floyd zei:
Ik ben trouwens wel te vinden voor zo'n fotofolio thread en denk dat ik er mij ook eentje zou aanmaken. LunchBox, dresse, ik kan mij niet inbeelden dat jullie hier iets op tegen hebben? ;)
²


Floyd zei:
Een dramatische nabewerking maakt een foto niet dramatisch. Hetzelfde geldt in mijn ogen ook voor de meeste foto's van mightyflup en die laatste van wouter_dc, maar dat is een andere kwestie. :p

Ik wou me enkel en alleen maar een beetje uitleven :unsure: :)
Je kan het zien, op die vergelijking, de originele zijn ook niet echt mooi om naar te kijken. De bewerking(en) die ik heb toegepast zijn misschien voor sommigen te hevig, of te zwaar. Ik wéét dat ze mss (te) extreem zijn, maar vond het voor deze foto's (die omgeving; de imposante rotspartijen, ...) wel passen imho.

Blanco

Legacy Member
er is nu op canvas trouwens een docu bezig over de fotografie (pre-photoshop tijdperk)

AnewSpider

Legacy Member
Even om ook eens te reageren op mr pee's fotos, op de één of andere manier doen die mij altijd denken aand films zoals: Juno, Napoleon dynamite enz.. Kweet ook nie wrm :p

En net zoals bij die soort films heb je voorstanders en mensen die het maar niets vinden dusja. Ieder z'n ding =)

mightyflup

Legacy Member
Floyd Ik maak men lucht niet extreem dramatisch in ps, ik gebruik filters op men lens! ;)
dus bij mij ist wel zo bedoelt ook al vinde gij da minder mooi hé :)
vanavond road trip, kzal es zien voor wa zachte foto's ook dan ;)

Mr.Pee

Legacy Member
Floyd zei:
Mr.Pee: Extréém interessant. Ik heb uw post opgeslagen en ga zeker die namen allemaal eens opzoeken. Ik begrijp niet echt waarom ge u precies excuseert terwijl ge over die fotografen vertelt, 't is begot zowat de interessantste post in heel deze thread! Voor mijn part zouden wel meer mensen die weet hebben van interessante fotografe(s/n) daar regelmatig over mogen vertellen.
Ik ben trouwens wel te vinden voor zo'n fotofolio thread en denk dat ik er mij ook eentje zou aanmaken. LunchBox, dresse, ik kan mij niet inbeelden dat jullie hier iets op tegen hebben? ;)

Merci voor het compliment, ik had het gevoel dat ik maar dingen in jullie strot blééf rammen ;)

peeeee waar blijft uw thread, kwil da kunne linke

Ik ga de mod's eens een pm sturen, en als zoiets geen probleem is staat ie er zo snel mogelijk!

Even om ook eens te reageren op mr pee's fotos, op de één of andere manier doen die mij altijd denken aand films zoals: Juno, Napoleon dynamite enz.. Kweet ook nie wrm

En net zoals bij die soort films heb je voorstanders en mensen die het maar niets vinden dusja. Ieder z'n ding =)

Nogmaals zo'n zalig compliment, ik vind die films super! (bekijk zeker ook wes andersson zijn films, dat ligt ook wat in dat genre)

@ Gromme, uwe eerste foto hoort bij je beste, ik durf zelfs zeggen je allerbeste foto tot nu toe!

Floyd, 'k voel mij niet aangevallen, want je hebt gewoon gelijk . Maar ik ben nog schuw om met mijn camera te gaan waar veel mensen komen, of gewoon ergens gaan waar ik de omgeving niet ken. Tips zijn welkom, maar ik zie da niet direct veranderen omdat da ook wat mijn karakter is. + lui zijn eh

Genesis, een tip misschien om je 'angst' te overwinnen: Ik heb ooit op school een opdracht moeten doen die bestond uit het fotograferen van mensen die je niet kent. Je kan dit natuurlijk op verschillende manieren doen! Je kan in een winkelstraat gaan staan, en mensen aanspreken. Als je erbij zegt dat het voor't school is happen ze natuurlijk sneller toe! Je kan bijvoorbeeld ook gewoon een kapsalon binnenstappen, en daar iedereen fotograferen. Zelf ben ik énorm te vinden voor fotoreeksen, op die manier heb je 2 vliegen in 1 klap...

Blanco

Legacy Member
@ Gromme, uwe eerste foto hoort bij je beste, ik durf zelfs zeggen je allerbeste foto tot nu toe!

I agree. Alleen spijtig dat hij niet recht staat, was perfect te doen imo. Spijtig van dat witte stukje wegmarkering dat nog net boven zijn hoofd komt piepen.
Dat korrelige van het circuit spreekt mij wel aan, dat zorgt voor een mooie textuur.

In feite...
Ik had die foto's gisterennacht ff met een half oog bekeken en ik dacht eerst dat je foto's toonde van één of andere fotograaf, een zekere Frank Courchamps. :unsure:
Als dat geen compliment is he. :)

Nu vandaag zie ik wat je bedoeld. Spa Francorchamps natuurlijk. :doh:

Floyd

Legacy Member
mightyflup zei:
Floyd Ik maak men lucht niet extreem dramatisch in ps, ik gebruik filters op men lens! ;)
dus bij mij ist wel zo bedoelt ook al vinde gij da minder mooi hé :)
vanavond road trip, kzal es zien voor wa zachte foto's ook dan ;)
Ja, ik weet het wel. We hebben het daar al dikwijls over gehad in deze thread maar ik heb nooit schrik gehad om te discussiëren, dus here goes. :)
Of dat nu in Photoshop gebeurt of door middel van filters voor de lens maakt in mijn ogen niet veel verschil. Het principe een beeld intenser en dramatischer te maken dan het op zich was (door het aanwezige licht bijvoorbeeld, of door wat er gebeurt in de foto) wordt bij beide manieren op een extreme manier toegepast.
Dit past eigenlijk mooi binnen de gekende fotografie-filosofische discussie (mooi he); in hoeverre beïnvloedt de fotogra(a)f(e) het beeld van hetgene hij of zij fotografeert. Daar ligt misschien net het smaakverschil: ik vind die extreme nabewerking of filtergebruik een bridge too far en vind die foto's dan ook niet mooi of waardevol meer.
Ik zeg wel degelijk het "smaakverschil", want dat is en blijft het. Ik schrijf deze uitleg maar om mijn mening te geven en om anderen misschien te helpen een mening te vormen.

mightyflup

Legacy Member
ok, maar ik heb liever de foto's zoals ik het landschap zag, en een "normale" belichting zal dit nooit bereiken, alsek ergens mooi de lucht dramatisch enzo zie en trek een foto waar de voorgrond ook mooi belicht is zal de lucht toch te bleek zijn en niet zoals op het moment dat ik daar stond, das mijn drijfveer daarachter dus :) kvind men foto's zeker niet "plastic" (zoals bij overmatig hdr) ofzo :)

Floyd

Legacy Member
Ok, maar er zijn nog andere manieren om een landschap goed belicht in beeld te brengen dan hoe gij het aanpakt. :)
't Is dus niet dat het het één of het ander is.

mightyflup

Legacy Member
das waar maar mijn techniek is zeker niet minderwaardig hé :)
tis gelijk ge zegt persoonlijke smaak :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan