Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Matt.

Legacy Member
Spectre zei:

Onscherp en voorgrond onderbelicht. Meest rechtse windmolen afgesneden, jammer.

Mr.Pee zei:
Ge doet mij nog blozen! ;)

http://users.pandora.be/mrpee/postcard01klein.jpg

http://users.pandora.be/mrpee/postcard02klein.jpg

2 fototjes uit een nieuwe reeks, ik heb er momenteel 7, als het aanslaat laat ik er meer zien! (dit vind ik trouwens niet de beste...) De kleuren zijn zo bedoeld, de lucht is bewerkt en het ziet er plat uit! (just the way I like it. ;))

1) Vind ik iets minder.
2) Niet mis. :)
Beetje het werk dat we gewoon zijn van je en dat me anders sterk aanspreekt, maar deze vind ik precies toch ietsje minder. :)

Gromme zei:
http://i158.photobucket.com/albums/t98/thejuglar/FrankCourchamps036-1.jpg

Eigenlijk gewoon meer voor de autofreaks. Het is ook eerder een 'testfoto' omdat hij van een bepaalde afstand (hoogte) is genomen. Edit is gebeurd via Photobucket omdat ik momenteel via de laptop van en op het werk zit dus ja.

Idd niet echt een goeie compo en ligt o.a. aan de hoogte. Nuja, zoals je zelf zegt, 'testfoto', dus 'k veronderstel dat het niet echt de bedoeling was daarop te letten. :)

@wouter_dc: Mooie omgeving. :) Mooi bewerkt ook!

Mr.Pee

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Mr pee ik vind uw foto's zo zalig he :)

Will you marry me? ;)

Fijn dat zoiets toch geapprecieerd wordt, het is niet het meest voordehand liggende soort fotografie. Als je dit goed vindt moet je trouwens zeker Bert Danckaert eens checken, da's een van m'n leraren. Je ziet duidelijk waar ik een deel van m'n inspiratie heb gehaald...

postcard03klein.jpg



postcard04klein.jpg



Probeer dit trouwens als reeks te bekijken, dan zijn ze zoveel sterker.

Omni^

Legacy Member
@ mr.pee: idd ze lijken heel hart op de foto's van u leerkracht :)
ge kunt bena zegge dat ze door de zelfste fotograaf zijn getrokke

tzonneke schijnt wat heb ik gedaan ??? idd foto's gaan trekke :)

friends2.jpg

vissen.jpg

walking.jpg

Blanco

Legacy Member
Altijd sterke composities , Mr Pee. Uw belichtingen zijn ook wel apart.

Omni, zeer mooi maar ik vind alleen die vignetering bij de laatste toepasselijk.

Wouter_Dc, het is daar precies wel mooi he.
Ik vind de nabewerking bij die laatste iets té. Scheelt ook iets met de compositie vind ik.

Mr.Pee

Legacy Member
Omni^ zei:
@ mr.pee: idd ze lijken heel hart op de foto's van u leerkracht :)
ge kunt bena zegge dat ze door de zelfste fotograaf zijn getrokke

Ge ziet gelijkenissen, maar als je beter gaat kijken zie je toch verschillen hoor ;)

Ik kan soms echt lang in z'n boek zitten kijken, ik wordt er rustig van op een of andere manier...

Floyd

Legacy Member
bahhh omni, die vignettering!! Foto 1 en 2 worden er volledig door om zeep geholpen. In foto 3 is het nog enigszins vergeeflijk maar nog steeds veel te opvallend. De kleuren en compositie bij die laatste vind ik wel nice maar ik kan 't moeilijk zien doorheen die interpretatieve waas van zwart aan de randen.

Mr.Pee: een prachtige reeks (die al een paar maanden aan het opbouwen is). Exposeerbaar gewoon. Ik zou komen kijken. Ik zou een kaderke kopen! :)

Omni^

Legacy Member
hmm zo te zien zijn we hier anti vignettering :p
eerste keer dat ik zoiets toepas dus vrij normaal dak wa ga overdrijven en foto's upfucke ;)

Conqie

Legacy Member
hmm voor een of andere reden begin ik ook zin te krijgen in fotografie, men enig contact met een fototoestel is wel enkel voor school opdrachten, dia stijl :cool:
zal mischien mijn camera composities iets beter maken ook

GenesisX

Legacy Member
Ja, ma da vindt iedereen altijd :p. En als ik dan eens niet zoveel contrast doe, dan is het alsof ik er bleekmiddel op gekieperd heb.

GenesisX

Legacy Member
Maar ruim een jaar nadat ik m'n eerste camera gekocht heb is mijn visie daarop nog niet veranderd :p. Ik vind da gewoon zo mooi, dat hoge contrast. Anders is het maar zo flets en bleek...

SideShow

Legacy Member
Mr Pee

Kan je even uitleggen wat er speciaal is aan uw foto's? Ik ga u niet aanvallen ofzo .. maar ik vraag me af wat er speciaal is aan een gevel met raam en garage, lichtjes overbelicht, waar ge meestal een overdreven kader aan toevoegt en de mensen vraagt om ze als reeks te bekijken.
Meestal vind ik het onderwerp saai, de belichting plat, contrast afwezig.
Ok, sommigen foto's kunt ge als 'kunstig' aanzien .. dat 'zie' ik ook wel...
Maar kan je eens wat meer uitleg geven over wat je doet dus ?

Blanco

Legacy Member
Mja, over het onderwerp en de belichting kunt ge discusieren.
Maar de composities zijn wel altijd dik in orde he.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan