Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr.Pee

Legacy Member
Nog @ floyd;

Ik vind de kleurtjes heel mooi, zo heb ik ze zelf wel graag ;)

Karsquell

Legacy Member
Dag mensjes,

ik vond het niet echt de moeite om een nieuw topic te openen voor volgend vraagje.

Aangezien het weer zomer wordt en ik op reis toch iets om handen wil hebben zou ik nu eindelijk eens die camera kopen waar ik zo lang op wacht. Nu was mijn vraag of jullie soms tips hebben.

Ik zoek een digitale SLR die tweedehands te vinden is voor tussen de 300 en 400 euro. Als filmstudent ben ik niet echt een beginner op gebied van fotografie, dof, diafragma's, scherpstelling, iso en de hele zooi zijn niet nieuw voor mij. Mijn interesse ligt vooral in natuurfotografie (macrolens?) en foto's in functie van beeldkadrage van film (dus op locatie al paar camerastandpunten kunnen vastleggen met het fototoestel).

Ik hoop dat dit voldoende informatie is en dat jullie me toch al een beetje op weg kunnen helpen in mijn queeste!

PS: ben vrij bedreven in Photoshop, dus kleurfilters etc zijn nog geen noodzaak

Typhon`

Legacy Member
een 350D of 400D?
Maar voor dat bedrag heb je echt geen deftige camera+lens (laat staan 1 die voor macro geschikt is) hoor.

Karsquell

Legacy Member
Typhon` zei:
een 350D of 400D?
Maar voor dat bedrag heb je echt geen deftige camera+lens (laat staan 1 die voor macro geschikt is) hoor.

Macrolens zou ik sowieso achteraf kopen hoor. Nieuw kost de 400D 550 euro, dus die zou dan toch de vinden moeten zijn voor 400 euro tweedehands?

Floyd

Legacy Member
Merci Mr.Pee. Ik had uw foto's in gedachten die dag. Ik heb uw foto's eigenlijk altijd in gedachten. Altijd gehad ook, zelfs al voor je ze hier gepost had. Het is gewoon het soort foto's dat ik wil maken. :) (liefst zonder de overbelichting dan :p)

SyRuS.be

Legacy Member
mightyflup zei:
ik speel zelf met 4 filters op men lens soms :D
alsek 30 sec enzo overdag wil stekek 2 nd +8 derop + nen grad nd +8 en menne ir filter :)
(diafragma niet toegeknepen dan wel)

Floyd: kleuren: na zonsopgang wordt de lucht wa blauw + het rood van de zonsondergang + een gekleurde grad filter :)
:unsure:

Skyscraper

Legacy Member
En die grad filterkes wa doet da?
Zo gradient kleure fzo?
Linkske anders fzo? : )

mightyflup

Legacy Member
kheb nen graduele neutral density (grijsfilter) en nen graduele warming filter.
voor de rest zenda pola, ir en nog 2 grijsfilters +8 ;)

TiB0

Legacy Member
Prachtige foto's IMO, vooral die eerste met dat eenzame mensje. Ze zijn wel vrij donker, maar dat vind ik in dit geval wel mooi.

Het enige waar ik persoonlijk wat minder voor ben is die scherpte; doordat er geen depth of field is (alles is even perfect scherp) komt het geheel een beetje plat over, vind ik.

Mr.Pee

Legacy Member
Floyd zei:
Merci Mr.Pee. Ik had uw foto's in gedachten die dag. Ik heb uw foto's eigenlijk altijd in gedachten. Altijd gehad ook, zelfs al voor je ze hier gepost had. Het is gewoon het soort foto's dat ik wil maken. :) (liefst zonder de overbelichting dan :p)

Ge doet mij nog blozen! ;)

postcard01klein.jpg


postcard02klein.jpg


2 fototjes uit een nieuwe reeks, ik heb er momenteel 7, als het aanslaat laat ik er meer zien! (dit vind ik trouwens niet de beste...) De kleuren zijn zo bedoeld, de lucht is bewerkt en het ziet er plat uit! (just the way I like it. ;))

tomh

Legacy Member
hmm, u fabrieksdinge vond ik beter, ma mss ist omdak dees soort huiskes elke dag zie :p

Gromme

Legacy Member
FrankCourchamps036-1.jpg


Eigenlijk gewoon meer voor de autofreaks. Het is ook eerder een 'testfoto' omdat hij van een bepaalde afstand (hoogte) is genomen. Edit is gebeurd via Photobucket omdat ik momenteel via de laptop van en op het werk zit dus ja.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan