Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wouter_dc

Legacy Member
Ik hoop da ge da al geprobeerd hebt, maar mss uw diafragma is toeknijpen? :')

GenesisX

Legacy Member
lol Gromme, da's toch logisch :')

'k Moet ook eens zo'n graduele ND filter hebben, en ook een polarisatiefilter, maar de laatste tijd fotografeer ik niet meer zoveel... :sad:

mightyflup

Legacy Member
Gromme: overdag gewoon diafragma toeknijpen en iso 100 gade niet echt lang kunne belichten, op een donkere dag maybe iets meer maar dan nog, ge hebt nen grijsfilter nodig (nd) of nen ir filter gaat ook of gewoon combineren :)
ik speel zelf met 4 filters op men lens soms :D
alsek 30 sec enzo overdag wil stekek 2 nd +8 derop + nen grad nd +8 en menne ir filter :)
(diafragma niet toegeknepen dan wel)

Floyd: kleuren: na zonsopgang wordt de lucht wa blauw + het rood van de zonsondergang + een gekleurde grad filter :)

mATHIEU`

Legacy Member
wat voor flits koop ik het best voor op mijn D80 ?
kheb al wat rond zitten kijken en het enige wat ik vind is de Nikon SB 600 Flitser.

dOmme zEbra

Legacy Member
Heb onlangs met een klasgenoot voor een schoolopdracht een aantal dagen foto's gaan trekken in een reeks rusthuizen. Zal binnekort die foto's hier eens plaatsen.

nice stuff hier zo :)

GeeKer

Legacy Member
mATHIEU` zei:
wat voor flits koop ik het best voor op mijn D80 ?
kheb al wat rond zitten kijken en het enige wat ik vind is de Nikon SB 600 Flitser.

Ik heb mezelf via kapaza ne Nikon SB-24 aangeschaft voor 55€, da ding is even krachtig als mijn 580's van canon die 500€ kosten :|

Dus ik zou zeggen SB-24!

yvw

Legacy Member
Wel ook even vermelden dat je die SB-24 niet op je camera kan monteren. Je zal dus ook een remote control zoals deze goedkope cactus triggers moeten aanschaffen.

GeeKer

Legacy Member
yvw zei:
Wel ook even vermelden dat je die SB-24 niet op je camera kan monteren. Je zal dus ook een remote control zoals deze goedkope cactus triggers moeten aanschaffen.

Hij vraagt toch een flitser voor zijn D80? Zover ik weet passen nikon flitsers, op nikon camera's :-)

Als je het op mij bedoeld, bedankt voor de info, maar ik ben al een tijdje zoet met pocketwizards ;-)

yvw

Legacy Member
Correct me if i'm wrong... maar een SB-24 is toch niet gemaakt voor digitale camera's? Maw: de voet werkt met een 'pinnen-systeem'. Onmogelijk om dat rechtsstreeks op de flitsschoen van de D80 te monteren.

Btw: de oudere generatie nikon flitsers zijn trouwens even goed als de nieuwere sb-600 / sb-800. Je zal ze manueel moeten instellen maar ze kosten dan ook twee keer niks. Een gouden tip van Geeker dus :)

Joeri

Legacy Member
Monteren kan wel, maar je hebt geen TTL. (Heb ik toch gehoord van enkele Nikon gebruikers, zelf geen ervaring mee.)
Is dus manueel instellen, of het kan zijn dat de flits een auto-functie heeft, waar zelf het licht wordt opgemeten.

Gromme

Legacy Member
Ik heb nu ook een statief in mijn bezit. Dit leek me toch één van die dingen die je wel hard kan gebruiken. En daar ik niet een superstevige hand heb, des te meer. Ik kan momenteel nog wel geen foto's uploaden. Want ben juist verhuisd naar Rijkevorsel en die eikels van Telenet hebben bij ons een pakket komen installeren maar zonder internet. Zit nu in een restaurant van een vriend gebruik te maken van zijn internet. :p

Ik ga nu toch ook een filter aankopen want wil toch ook met oa sluitertijden gaan werken.

Vanaf ik terug internet heb, zijn het geen woorden meer maar daden.

Dus voor sommige grapjassen, keep the jokes to yourself.

DieselPower

Legacy Member
Ik hoop het Gromme, ik hoop het. Maak er eens deftig werk van eh :)

mightyflup

Legacy Member
jah statief en filters kunde direct al leuke dingen uitproberen, kzou da ook wa vaker moeten doen :)

KenSpectre

Legacy Member
Die zien nie da da lucht is met wolke erin fzo :p
En ze vrage wa de rest is. Ik gok een gebouw? :)

Omni^

Legacy Member
das een muur van een gebouw, hij heeft ertege gestaan en omhoog getrokken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan