Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wouter_dc

Legacy Member
2e weer x-process?
1e vind ik wat te donkere oogkas en te hard schaduw (& te lang) onder de neus

SweetEmmaRose

Legacy Member
-t?
Kweni zijn toch maar gewone 'ik ken mense en we zitte op cafe en ik ga een foto trekke'-fotos? ni?

DieselPower

Legacy Member
Ik ga geen studio en model fixen elke keer da ik wa portretjes wil nemen. En volgens die redenering kunde alles afschilderen als snapshotjes :p

mightyflup

Legacy Member
in zo'n shots zit wel de meeste spontaniteit imo en das ook scheune in nen foto eh!
der is een verschil tuss studio en portret en straat en zo spontaan daarom is het een geen snapschot imo :)

SweetEmmaRose

Legacy Member
Ja seg ge weet wak bedoelde he. waarom wordt snapshot bezien als zon slechte term -_- kzeg toch da het ne schone foto is, waistna

SweetEmmaRose

Legacy Member
Ja casual photograph :)
De rest is bijkomend

A snapshot is popularly defined as a photograph that is "shot" spontaneously and quickly, most often without artistic or journalistic intent.

wouter_dc

Legacy Member
For expert photographers, who are better able to control the focus point, the use of shallow depth of field often achieves more pleasing images by blurring the background and making the subject stand out.

Gecombineerd met dat.

Waar ik niet mee bedoel dat de foto's slecht zijn. (Zeker niet dedie je gepost hebt)

& vanaf nu hou ik me erbuiten

DieselPower

Legacy Member
0007_bw.jpg

0017_bw.jpg

Even omgezet naar z/w.

SyRuS.be

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
-t?
Kweni zijn toch maar gewone 'ik ken mense en we zitte op cafe en ik ga een foto trekke'-fotos? ni?

Kan me hier wel in vinden...

Een mooie snapshot (of candid maar dan niet in de zin die velen ermee associeren) kan mooier zijn dan gelijk welke studio foto...
Maar dan moet het wel een héél goede snapshot zijn.

Deze vind ik maar wat normaal... Desondanks zeker niet mee stoppen, stel u voor dat je de ultieme snapshot zou missen :) .

Most famous snapshot?

Floyd

Legacy Member
Bwa snapshot, dat was wel een fotograaf die daar de toestand aan 't verslaan was he SyRuS.be.

SyRuS.be

Legacy Member
Candid photography is photography that focuses on spontaneity rather than technique, on the immersion of a camera within events rather than focusing on setting up a staged situation or on preparing a lengthy camera setup. Candid photography catches moments of life from immersion in it.

Ik vind dat van techniek wel snapshot. Of je nu een afghan fotografeerd of een vriend in Gent... Gaat hem er bij mij om dat het spontaan is tegenover met 4 studiolichten en een opgelegde pose.

Matt.

Legacy Member
ThierryM zei:
Nieuwe macrolens, net nu de nieuwe lading juffers begint te vliegen:

één
twee
drie

Mooi, scherp. :)

wouter_dc zei:
2e weer x-process?
1e vind ik wat te donkere oogkas en te hard schaduw (& te lang) onder de neus

² ivm schaduw
2e mja kweeni. Zwart-wit precies beter. Post eens de originele in kleur zonder processing als je wil? Eens wat gefoefeld en wat minder cyan/blue is toch wa beter imo (ook al heeft ze nu wa roodachtig haar :p).

Wel betrekkelijk scherpe foto's en buiten bovenstaande opmerkingen vind ik ze wel mooi. :)

Edit: meiske heeft ogen om in te verdrinken. :p
Edit2: kadrering bij je zwartwit is ook beter zie ik net, dat witte vlak rechts springt veel minder in het oog. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan