Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wouter_dc

Legacy Member
yvw zei:
Ook. Maar het kan ook anders: je maakt uw lichtopstelling en eens die op punt staat trek je een foto van het model met de grijskaart voor haar gezicht. Later in photoshop (of uw raw convertor) kan je dan met 1 muisklik alle foto's de juiste en indentieke kleurbalans meegeven.

Verander je iets aan de lichtopstelling? Maak dan gewoon een nieuwe foto met de grijskaart en hupla, je gebruikt die als referentie.

EDIT: en dat van die mond is idd voor elk model verschillend. Gewoon wat mee experimenteren.

ok thanks :)

nateone

Legacy Member
I'm just glad he was able to photoshop over all the scars :). Oh that poor poor girl :(

wouter_dc

Legacy Member
Nothing I can't fix, but there were no scars Nate :p (I guess so, none I've noticed :)) Just some very very few imperfections, but no one is perfect, aye? :)

vincentvc

Legacy Member
M'n pa heeft eindelijk eens een digitale camera gekocht. Na jarenlang nog te schieten met rollekes. Nikon D40 is echt waar voor het geld, me eventjes geamuseerd in de tuin.
2436891274_5bcbfc432f_o.jpg

2436374525_a9c11ca568_o.jpg

2437194130_06645bffc3_o.jpg

2437194898_3c75157b08_o.jpg

Begin nu meer en meer into fotografie te geraken, wegens nu ook een "professionele" digitale camera te hebben. Niet van mij, maar soit. :p

tomh

Legacy Member
die eerste vind ik leuk , die tweede, te fel blur gedaan in PS, of teveel schmink op.

vincentvc

Legacy Member
Zo hard is die huid nu ook weer ni geblurd zn. :/
Maar thanks anyways. :)

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ik vind die portretfoto toch zeker ni slecht al lijkt het gezicht precies wel een beetje softer te zijn gemaakt. de achtergrondblur vind ik ni erg zelfs :)

tomh

Legacy Member
tis net alsof ze haare mond zo forceerd, ma mss is da gewoon zo, ook vind ik het niet echt scherp, tov de achtergrond?!

V!$u4L

Legacy Member
Hé Petroleum Zuid! Toffe locatie, maar ik weet niet meteen wat er in de foto mij niet zo aanspreekt eigenlijk... Is het de kleur of het gebrek eraan... :unsure:

Dakantochnie

Legacy Member
tomhuveners zei:
tis net alsof ze haare mond zo forceerd, ma mss is da gewoon zo, ook vind ik het niet echt scherp, tov de achtergrond?!
forceerT ;)

Ik vind de mond en de ogen juist het meest geslaagd van heel de foto.
De mond is perfect recht en zo neutraal mogelijk. Je ziet links van de ogen nergens wit meer, dat vind ik zeker een pluspunt. Dat haar haar wat wild staat (bad hair day? :D) vind ik ook heel mooi.

Daarentegen vind ik die linkerarm vrij storend en had ik liever gezien dat ze met haar rechterarm het kleedje een beetje omhoog zou heffen zodat je nog een stukje been zag. Ook vind ik het spijtig dat het contrast zo hoog is. Nu lijkt haar haar zwart, ik zou liever bruin gezien hebben.

Mooie foto Wouter. :)

mightyflup

Legacy Member
de pose vindek niet zo goed :) enja de mond ook.
gene slechte foto zenne maar kan altijd beter hé :)

keer een landschapke getrokken ( 1 opname geen hdr)
natuur.jpg

DieselPower

Legacy Member
tomhuveners zei:
van drugs krijg je ook grote pupillen :unsure:

tomhuveners zei:
wat gade niemeer trekken? :unsure:
Try harder Tom, try harder. Ge zijt echt ni grappig.

dakantochnie zei:
forceerT ;)

Ik vind de mond en de ogen juist het meest geslaagd van heel de foto.
De mond is perfect recht en zo neutraal mogelijk. Je ziet links van de ogen nergens wit meer, dat vind ik zeker een pluspunt. Dat haar haar wat wild staat (bad hair day? :D) vind ik ook heel mooi.

Daarentegen vind ik die linkerarm vrij storend en had ik liever gezien dat ze met haar rechterarm het kleedje een beetje omhoog zou heffen zodat je nog een stukje been zag. Ook vind ik het spijtig dat het contrast zo hoog is. Nu lijkt haar haar zwart, ik zou liever bruin gezien hebben.

Mooie foto Wouter. :)
Hahaha, iemand wil een beetje meer vlees zien :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan