Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pay&go

Legacy Member
Wat spijtig van dat koord dat daar horizontaal in het beeld zweeft.

De foto had ook wat scherper gemogen.

Voor de rest vind ik het een prima sfeerbeeld, Gromme.

Gromme

Legacy Member
Je hebt gelijk over het koord & de scherpte.

CRW_5419.jpg


Portret : Bartje

Mr.Pee

Legacy Member
yep, saaie kleurtjes, en een nutteloze lege ruimte rechts. Waarom niet verticaal gemaakt?

wouter_dc

Legacy Member
Weer opdracht voor school; Mode Binnen.

Model: voor velen wel bekend :)


1.

IMG_04894.jpg



2.

IMG_04909.jpg



Elke vorm van kritiek mag :)

D3C0Y

Legacy Member
haha ons emma kunne strikken sie :D
1e vinnik goed (kben geen expert, maar ik had liever haar hoofd er volledig opgezien), 2e niet

D3C0Y

Legacy Member
wat eeft em daarvoor moeten uitsteken, dat em u als model verkregen heeft :D

Matt.

Legacy Member
1e is idd mooi, 2e vind ik ook minder. Stoort niet dat haar hele hoofd er niet opstaat imo. Tweede komt kledij niet zo goed tot uiting. Schaduw bij de tweede komt ook niet mooi uit. In eerste dat op haar arm ook niet maar da valt niet op. :)

yvw

Legacy Member
Foto 1 is mijn favoriet. Goeie compositie, mooie belichting, knap model en een kleedje dat recht uit een disney film kan komen.

Foto 2 idem. Enkel de mond staat er een beetje geforceerd op. Die mag gerust een beetje los open 'hangen'. En ook hier leuke outfit. Pocahontas?

Knap werk dus. Wat wel opvalt is dat het model op beide foto's een verschillende huidtint heeft. Dit kan je de volgende keer oplossen door gebruik te maken van een grijskaart.

dresse

Legacy Member
1ste is geweldig, kan zo uit boekske komen...
2de kan fototechnisch wel goe zijn, ma die expressie is daar ni echt geweldig... 1ste is zowa dromerig, misterieus... in de 2de is de blik maar vreemd...

CtrlAshDel

Legacy Member
yvw zei:
Nummer 6 is voor mij een heel goed voorbeeld van 'leading lines'. Mijn ogen worden echt helemaal in die foto gezogen (gelijk ne rollercoaster :D)

Nummer 19: ne klassieker maar toch mooi gedaan.
thx :) nog comments iemand?

V!$u4L

Legacy Member
De eerste vind ik heel goed, leuke compo, leuke jurk... de tweede is al heel wat minder geslaagd door idd de expressie en de aansnijding. Maar hij deed het wel voor de decolleté, foei Wouter. *klets* :D

SweetEmmaRose zei:
Um vragen?
En een heerlijk broodje kip mayo :love:
That's really just an offer you can't refuse. ^^

tomh

Legacy Member
aha, is dat emma, nice dien tweede staat me wel aan
u pupillen zijn wel enorm groot he

wouter_dc

Legacy Member
D3C0Y zei:
haha ons emma kunne strikken sie :D
1e vinnik goed (kben geen expert, maar ik had liever haar hoofd er volledig opgezien), 2e niet

Mja, tis smaak het afsnijden van hoofden, lichamen,... Vind niet dat het hier stoort (imo)

matthi_182 zei:
1e is idd mooi, 2e vind ik ook minder. Stoort niet dat haar hele hoofd er niet opstaat imo. Tweede komt kledij niet zo goed tot uiting. Schaduw bij de tweede komt ook niet mooi uit. In eerste dat op haar arm ook niet maar da valt niet op. :)

Schaduw in de eerste op haar arm stoort me persoonlijk wel beetje. Ben nog steeds aan het prutsen om die weg te werken. Momenteel is ie enkel wat lichter gemaakt.

Schaduw bij de tweede, bedoel je die op haar bovenlichaam? Of algemeen?

yvw zei:
Foto 1 is mijn favoriet. Goeie compositie, mooie belichting, knap model en een kleedje dat recht uit een disney film kan komen.

Foto 2 idem. Enkel de mond staat er een beetje geforceerd op. Die mag gerust een beetje los open 'hangen'. En ook hier leuke outfit. Pocahontas?

Disney ftw :love: Mond i/d tweede foto heb ik al veranderd. De originele mond vond ze zelf niet alles :)
Ik weet wat je bedoelt met open hangen, maar komt niet bij elke mond even goed over (grootte van gebit speelt ook een rol zeker :)) Kan het niet met 100% zekerheid zeggen dat het bij Emma een goed resultaat geeft.


Knap werk dus. Wat wel opvalt is dat het model op beide foto's een verschillende huidtint heeft. Dit kan je de volgende keer oplossen door gebruik te maken van een grijskaart.

Ya I know. Was vergeten manuele witbalans te maken :cry: Stupid Me :sop:
Je bedoelt toch adhv de grijskaart in de studio witbalans bepalen dan?

dresse zei:
1ste is geweldig, kan zo uit boekske komen...
2de kan fototechnisch wel goe zijn, ma die expressie is daar ni echt geweldig... 1ste is zowa dromerig, mysterieus... in de 2de is de blik maar vreemd...

Spelling fixed :')

Thanks dresse :)

V!$u4L zei:
De eerste vind ik heel goed, leuke compo, leuke jurk... de tweede is al heel wat minder geslaagd door idd de expressie en de aansnijding. Maar hij deed het wel voor de decolleté, foei Wouter. *klets* :D


That's really just an offer you can't refuse. ^^

Foei Visual! Ik heb me professioneel gedragen :unsure:

@bold: if you say so :')


tomhuveners zei:
aha, is dat emma, nice dien tweede staat me wel aan
u pupillen zijn wel enorm groot he

Viel me ook op :') Zal wel door flits komen zeker? Ofwel heeft ze gewoon zo'n pupillen :p Kan ik ook niet met zekerheid zeggen.


Algemeen genomen was & is foto 1 ook mijn favoriet. Bedankt allemaal voor de comments, en er mogen er nog volgen :)

DeBuGGeR

Legacy Member
je krijgt net kleine pupillen als er een grote hoeveelheid licht aanwezig is, dus kvind het ook maar wat vreemd :p, maar er kunnen andere factoren een rol spelen bij de grootte van de pupillen.

zoals verliefd zijn.... :unsure:

wouter_dc

Legacy Member
DeBuGGeR zei:
je krijgt net kleine pupillen als er een grote hoeveelheid licht aanwezig is, dus kvind het ook maar wat vreemd :p, maar er kunnen andere factoren een rol spelen bij de grootte van de pupillen.

zoals verliefd zijn.... :unsure:

Juist, my mistake :p

Conclusies over de pupillen ga ik dan niet meer trekken :p

yvw

Legacy Member
wouter_dc zei:
Was vergeten manuele witbalans te maken :cry: Stupid Me :sop:
Je bedoelt toch adhv de grijskaart in de studio witbalans bepalen dan?
Ook. Maar het kan ook anders: je maakt uw lichtopstelling en eens die op punt staat trek je een foto van het model met de grijskaart voor haar gezicht. Later in photoshop (of uw raw convertor) kan je dan met 1 muisklik (curves gray point / auto whitebalance) alle foto's de juiste en indentieke kleurbalans meegeven.

Verander je iets aan de lichtopstelling? Maak dan gewoon een nieuwe foto met de grijskaart en hupla, je gebruikt die als referentie.

EDIT: en dat van die mond is idd voor elk model verschillend. Gewoon wat mee experimenteren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan