Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mightyflup

Legacy Member
men kitlens is nu +- 4,5 jaar oud en das nogaltijd crisp en stevig \o/ nikon!
na onweersbui snapshotje met 10-20 sigma (af al kapot :(, kga nie binnesteken, gaat zo ook ;))
fietser.jpg

GenesisX

Legacy Member
The world is going to the leftttt ^^. Staat da nu scheef of is het gezichtsbedrog? Jammer dat de persoon wazig is, mooie snapshot :).

Raar da gy altijd die kleuren zo fel en levendig krijgt, op één of andere manier krijg ik da nooit hetzelfde :p.

mightyflup

Legacy Member
goh men paalke int midde staat recht ;) maja 10 mm enzo ;)
kleuren on cam ingesteld, witbalans, hue en saturatie ingesteld en voila :)
voor iedereen die zegt dak altijd zwaar bewerkt... not dus
is gewoon ingesteld op cam + grad nd :)

mightyflup

Legacy Member
kzeg niet kapotgemaakt, kzeg kapot, kweet da ook niet ineens ging die nietmeer :)
binst nog eens 2 fotokes, keer iets anders

lampwall.jpg


raam.jpg

DagothUhr

Legacy Member
Ik heb dringend wat nieuw speelgoed nodig,

Ik ben nog op zoek naar >
Canon speedlite 430 EX
Wide-angle lens
Macro lens
STEVIGE rugzak
Steviger statief
Een set filters voor vanalles en nog wa :P
Misschien een iets betere ca. 17-55mm lens dan de standaard kitlens.
Dit over termijn uiteraard.

Maar het begint te kriebelen en ik had gedacht aan de
Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM ofwel de
Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM

Iemand ervaring met eender welke lens?
Misschien ergens een goede review pagina waar ze beide worden onder de loep genomen?
Laagste prijs voor de Canon incl btw : €609.00
Laagste prijs voor de Sigma incl btw : €423.00

Op welke vlakken is de Canon beter om een goede 200 euro meer te kosten ?

mvg

SweetEmmaRose

Legacy Member
DagothUhr zei:
Ik heb dringend wat nieuw speelgoed nodig,

Ik ben nog op zoek naar >
Canon speedlite 430 EX
Wide-angle lens
Macro lens
STEVIGE rugzak
Steviger statief
Een set filters voor vanalles en nog wa :P
Misschien een iets betere ca. 17-55mm lens dan de standaard kitlens.
Dit over termijn uiteraard.

Maar het begint te kriebelen en ik had gedacht aan de
Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM ofwel de
Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM

Iemand ervaring met eender welke lens?
Misschien ergens een goede review pagina waar ze beide worden onder de loep genomen?
Laagste prijs voor de Canon incl btw : €609.00
Laagste prijs voor de Sigma incl btw : €423.00

Op welke vlakken is de Canon beter om een goede 200 euro meer te kosten ?

mvg
Start een nieuwe thread hier of in aankoopadvies, ge zult meer antwoorden krijgen denkk :p

DagothUhr

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Start een nieuwe thread hier of in aankoopadvies, ge zult meer antwoorden krijgen denkk :p


Zal ik doen thx

Klein vraagje nog,

Kan ik daar een voorzetstuk op monteren zodat ik een fisheye effect kan krijgen :doc:

guRuh

Legacy Member
Ik zal ook maar eens iets posten.
Ballonvaart van twee weekends geleden:

1.
2497059205_b638730781_o.jpg


2.
2497888252_484f3f63d7_o.jpg


3.
2497058505_bd86a77e1e_o.jpg


4.
2497886390_54824ae676_o.jpg


5.
2497885684_94d9c99c36_o.jpg


ps: nog maar net met Flickr bezig, this can get messy

Matt.

Legacy Member
Lol! Compositie is da ni en wa hevige vignettering maar 't was dan wss ook de bedoeling gewoon "lol" te zijn. ;)

ThE_RuThLeSs

Legacy Member
matthi_182 zei:
Lol! Compositie is da ni en wa hevige vignettering maar 't was dan wss ook de bedoeling gewoon "lol" te zijn. ;)

ik heb zo de indruk dat mijn brightness niet correct staat maar het zwart op men is zwart maar hoe kan ik dat testen om zeker te zijn

wouter_dc

Legacy Member
ThE_RuThLeSs zei:
ik heb zo de indruk dat mijn brightness niet correct staat maar het zwart op men is zwart maar hoe kan ik dat testen om zeker te zijn

You say what? :wtf:

Floyd

Legacy Member
ThE_RuThLeSs zei:
ik heb zo de indruk dat mijn brightness niet correct staat maar het zwart op men is zwart maar hoe kan ik dat testen om zeker te zijn
Als ik het goed begrijp wil je weten of je zwart zwart is. Als je Photoshop gebruikt: ga naar Levels en versleep het zwarte pijltje links, terwijl je alt ingedrukt houdt. Dan wordt aangegeven vanaf wanneer er detail te zien is.

Blanco

Legacy Member
ThE_RuThLeSs zei:
ik heb zo de indruk dat mijn brightness niet correct staat maar het zwart op men is zwart maar hoe kan ik dat testen om zeker te zijn

Door uw whitepoint en blackpoint te bepalen en deze dan toe te passen via de levels.

Lees dit eens:
http://photoshopcafe.com/tutorials/eyedropper/eyedropper.htm

of dit:

http://www.siberart.com/teaching/oberlin/downloads/setting_points.pdf
Dit is een alternatieve manier, maar geeft hetzelfde resultaat.
Ik doe dit bij zowat elke foto die ik moet bewerken, kan ook helpen om kleurzweem weg te werken.
Ik gebruik wel andere waarden om mijn white en blackpoints te calibreren, maar dat hangt af van welke uitvoer er op volgt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan