Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wouter_dc

Legacy Member
En de lichtere vlek (kleur kan ik niet definiëren) links naast het gezicht (onze links) neemt -voor mij- ook de aandacht weg van het gezicht.
Maar dat is maar een kwestie van klein beetje retouche.
Kin vormt voor mij niet zo'n probleem. Als je stukken afsnijdt moet je het ineens tegoei doen he :cool:

Matt.

Legacy Member
yvw: Nice. Belichting zit wel goed, model komt wel wa geforceerd over. :)

Dieselpower: 'k Vind de niet(of minder)-bewerkte beter. Scherp en intressant in beeld gebracht. De bewerkte was ietsje te bleek imo.
Tweede foto goeie scherpte maar 't mist toch iets... Beetje weinig kleur, misschien (niet dat de kleuren niet goed zijn, het is gewoon het gebrek eraan denk ik). Z-w eens proberen mss? Ofwel heb ik gewoon iets met zwartwit. ;)

Niettemin beide mooie foto's. :)

yvw

Legacy Member
matthi_182 zei:
yvw: Nice. Belichting zit wel goed, model komt wel wa geforceerd over. :)

Thx matthi! Het (onervaren) model was idd wat zenuwachtig... maar ze heeft da goe gedaan :)

Mr.Pee

Legacy Member
tomhuveners zei:
kom pee, ga ook nog eens wa pics maken :D

Ze komen deraan, ben bezig aan een nieuw reeksje, maar dat zijn nog maar 7 foto's. (want ze liggen natuurlijk niet voor't grijpen ;) )

Om jullie honger wat te stillen;

22places.jpg




23places.jpg




24places.jpg




25places.jpg




26places.jpg




27places.jpg




De laatste hiervan zijn eigenlijk de nieuwste die ik heb, maar ik heb wel al een paar plekken op't oog die ik dringend eens voor m'n lens moet halen :). De eerste foto's hiervan zijn trouwens ook de eerste die ik in deze reeks maakte met m'n 10-20, waarvan de eerste 4 in Hongarije.

Floyd

Legacy Member
Alright daar gaan we weer!

1: Formidabel prachtig.
2: Zo goed als idem, alleen stoort die overbelichting in de hoeken en in 't midden mij relatief geweldig.
3: Fabuleus ni normaal schitterend. (maar toch ook een weinig nodeloos overbelicht)
4: Veel minder. Die overbelichting alweer, maar ook de deukjes in de perfecte compositie die alle foto's in jouw reeks nodig hebben om uit te blinken: beetje kromming in het beeld, dat takje vooraan, de te rommelige reflectie in de ruitjes.
5: Mmmmmmmwwwaaahhh... De overbelichte lucht blijft een stevig minpunt voor mij. Verder is de compositie ok maar niet van dat verbluffende niveau van sommige van je andere foto's die ik al uitvoerig bewierookt heb.
6: Idem qua lucht, voor de rest wel zeer goed. :)


Je ziet het: weinig woorden staat voor kwaliteit. ;)
1 en 3 zijn alweer volledige toppers in mijn ogen.

Mr.Pee

Legacy Member
Overbelichten doe ik nu eenmaal altijd; das zo goed als een automatisme geworden ;). Over die kromming moet ik je gelijk geven, naar ik meen is dat een van de weinige foto's in heel de reeks waarvoor ik de 'good' old 18-55 eens heb bovengehaald. Fijn ook om te zien dat je let op de details, zoals dat takje in beeld bijvoorbeeld. Misschien haal ik hem nog wel eens door photoshop, er kan nog wel wat verbeterd worden!

Merci voor de zéér goede commentaar (die trouwens heel erg opbouwend is)

In m'n nieuwe reeks is de lucht niet meer overbelicht, daar is 'ie egaal "jaren '70-postkaart" blauw als je snapt wat ik bedoel :D (omdat het beter paste op die foto's, maar ook een beetje speciaal voor floyd ;) )
éeeennnnnnn, als je het lief vraagt laat ik binnenkort misschien nog wel eens iets zien ;)

Blanco

Legacy Member
Mr.Pee, foto 1,2 en 3 vind ik de max. Die overbelichting vind ik geslaagd daar, bij foto 5 en 6 niet.

Mr.Pee

Legacy Member
Wow, zoveel goede commentaar had ik hier nooit verwacht! Bedankt allemaal, van die complimenten kunnen ne mens nu eens écht goed doen! Da zet echt aan tot creativiteit, hierdoor krijg ik véél goesting om foto's te gaan trekken. 'k heb al een paar dingen op't oog (ik spot altijd voor ik ergens foto's ga trekken, en ik ben nu eenmaal altijd aan't letten op van die plaatsen) dus die komen hier binnenkort wel eens terecht, net zoals het nieuwe reeksje...

Joeri

Legacy Member
Aangezien de meesten hier zich toch vooral met landschappen en dergelijke bezig houden; iemand toevallig al eens z'n camera laten ombouwen voor IR-fotografie (AA-filter voor sensor vervangen dus), of kent iemand bedrijfjes in de benelux die dat doen?
Meestal kunnen die ook gewoon de standaard-filter vervangen voor een pak goeikopere prijs dan Canon zelf.
Door een ongelukje is m'n ocharme 3 weken oude 5D in het bezit van een mooie 1,5cm lange kras...:doh:

SideShow

Legacy Member
Valt dit nog in de smaak of is het helemaal overdreven kunstmatige rubbish :p
2199.jpg

In het echt waren de zonnestralen op het huisje beter te zien ... moesten die er nog zijn zou het wel een meerwaarde zijn denk ik

GenesisX

Legacy Member
Prachtig lage wolken die in het gras en tussen de bomen zachtjes verder zweven, maar jammer genoeg veel te weinig zonlicht (bijna donker) en een statief waar m'n fototoestel niet op past :(. En echt ook véél te lui hé :p.

Ijskoud buiten en da stom statief da nie meewerkt, maar 'k zal zien of het nog doenbaar is. Mss een sluitertijd van 30", da moet wel lukken denk ik. Maar in 5 minuten is het hier nu al helemaal donker geworden -_-
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan