Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

V!$u4L

Legacy Member
Op 't dak gekropen? ^^

Ze hebben wel iets, maar ben niet helemaal overtuigd... :)

mightyflup

Legacy Member
kem keer iets geprobeerd met een wafer
testwafer.jpg


tis een met een paars/blauwe schijn ( er ligt oxide op)

info over wafer: http://en.wikipedia.org/wiki/Wafer_%28electronics%29

Floyd

Legacy Member
Daar moeten wel coole dingen mee gedaan kunnen worden. Een pissebloem in kikvorsperspectief is dat niet echt. ,-)

mightyflup

Legacy Member
Floyd zei:
Daar moeten wel coole dingen mee gedaan kunnen worden. Een pissebloem in kikvorsperspectief is dat niet echt. ,-)

kweet het, was dan ook maar een probeersel dak al eens wou tonen ;)
kem er nog eentje kzal die binst ook es derop smijten
wafer.jpg


kem nog nen nat geëtste wafer, een met metaal derop en een paar met de die's al op (zonder metaal en met metaal) kga daar morgen eens mee proberen, tprobleem is stof plakt daar direct op vast hé op da mooi egaal oppervlak :)

Dakantochnie

Legacy Member
Mr.Pee zei:
Nr 5 is inderdaad wel mooi, maar de horizon staat bvb scheef (de zee loopt leeg zoals ze dat noemen).
Hoe trek je zo'n foto dan recht? Want als je de horizon recht wil krijgen, dan moet je toch vlak voor dat gebouw staan (wat in mijn situatie onmogelijk was)?

vloet

Legacy Member
Die met de paardebloem is echt wel mooi gelukt ^^

Ben zelf een weekje naar Berlijn geweest met school. Aantal fotokes:

2421647284_0308aca9ec.jpg


2421646934_c0369eae60.jpg


2421646728_d6614508ed.jpg


2420832133_7b73f9da46.jpg


2420831911_8bab38bca4.jpg

vloet

Legacy Member
hehe ja. Die stond blijkbaar graag voor de lens. In feite is het geen politzei maar zo'n 'bewaker' aan Checkpoint Charlie.

Mr.Pee

Legacy Member
dakantochnie zei:
Hoe trek je zo'n foto dan recht? Want als je de horizon recht wil krijgen, dan moet je toch vlak voor dat gebouw staan (wat in mijn situatie onmogelijk was)?

Photoshop of Shift'n is your friend!

Mooie kleurtjes Flup, en diene 10-20 is heerlijk!

tomh

Legacy Member
vloet zei:
hehe ja. Die stond blijkbaar graag voor de lens. In feite is het geen politzei maar zo'n 'bewaker' aan Checkpoint Charlie.

hij heeft toch flikke potske op? :p

Massis

Legacy Member
V!$u4L zei:
Ja die's cool, die Schwein... Checkpoint Charlie bestaat nog?

mijn vriendin zit (dik tegen haar goesting) met school in berlijn,en die's gistere nog naar checkpoint charlie geweest, dus'k veronderstel wel da da nog bestaat ja:D

is idd wel een coole foto

en die paardebloem op de vorige pagina vind ik eigenlijk wel iets hebben...

zeroke14

Legacy Member
Checkpoint Charlie bestaat wel degelijk nog,...
Ik maak mijn eindwerk over Berlijn,...
Berlijn komt zowat mijn oren uit,...

Joeri

Legacy Member
dakantochnie zei:
Hoe trek je zo'n foto dan recht? Want als je de horizon recht wil krijgen, dan moet je toch vlak voor dat gebouw staan (wat in mijn situatie onmogelijk was)?

Ruler tool in Photoshop op een verticale lijn, liefst zo dicht mogelijk bij het midden van de foto zetten en dan arbitrary rotate. En als je dat doet zie je dat Pee eigenlijk wat fout zat, want die foto staat vrij mooi recht en het schuine effect van de zee is door het perspectief.

Blanco

Legacy Member
Hoe trek je zo'n foto dan recht? Want als je de horizon recht wil krijgen, dan moet je toch vlak voor dat gebouw staan (wat in mijn situatie onmogelijk was)?

Via hetgene dat Joeri G. zei of...

- via de filter distort > lens correction
- via distort > displace

Via displace verlies je na cropping het minste van je foto maar het is wel de moelijkste manier.

Joeri

Legacy Member
Simpele, rustige portretjes.
Niets mis mee, keurig gedaan! Enige kleine aanmerking is de rechterfoto in de eerste link, is wat onderbelicht en lijkt me een ietwat andere kleurbalans. Misschien die nog wat meer laten overeenstemmen met het linkse beeld.

yvw

Legacy Member
Joeri G. zei:
Enige kleine aanmerking is de rechterfoto in de eerste link, is wat onderbelicht en lijkt me een ietwat andere kleurbalans. Misschien die nog wat meer laten overeenstemmen met het linkse beeld.
K heb de kleurbalans lichtjes aangepast.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan