Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

V!$u4L

Legacy Member
Ik wist niet goed waar plaatsen... even een manip gedaan van onze Superb na Cars opnieuw gezien te hebben. :)

carswallpcopyxd0.jpg

tomh

Legacy Member
de lightning op die banden is nie same als op auto heb ik zo de indruk
voor de rest zeer schoon

Dakantochnie

Legacy Member
Op aanraden van Diesel post ik hier toch maar eens mijn (knoei?)werk.
Geen enkele van de foto's werd bewerkt nadien, dus het zal zeker nog voor verbetering vatbaar zijn.
Ik ben eens benieuwd.

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.



Nummer 5 is getrokken vanuit een wiebelend bootje, dus daar ben ik wel vrij trots op. Bij nummer 4 was ik zowat aan het aanbakken, dus veel tijd heb ik ook niet genomen voor die foto. Als de reacties positief zijn post ik één van de volgende dagen/weken nog wat nieuw werk.

SideShow

Legacy Member
1) leuke compo en kleuren :thumbsup:
2) redelijk nice, maar niet the bomb
3) leuk tafereel, volgens mij is dit zo een foto waar je wel eens zou kunnen spelen met HDR
4) 1 stop overbelicht en wat flets, kon zeker wat nabewerking gebruiken. Tof aan de foto dat de aarde heel klein lijkt :D (gebogen horizon door lens)
5) spreekt mij aan
6) blauwzweem - witbalans ? Verder heel leuke plaat, kleurrijk, veel inhoud. Compo niet ideaal maar natuurlijk wel heel moeilijk hier
7) nice ! shieke dinges, alleen vraagt het strijklicht op voorgrond flink wat aandacht
8) plaatje met inhoud, is toch eens leuk om met je ogen te scannen, maar mis scherpte *edit: op 2de zicht geeft de soft wel wat sfeer ...

Mr.Pee

Legacy Member
mja, het blijven natuurlijk vakantiefototjes, ook al heb je misschien nét iets meer je best gedaan...

Geen idee waarom, maar 6 is mijn favoriet. Leuke kleuren en geeft goed de chaos weer en de hoeveelheid toeristen die daar toch maar weer in zo'n bootje willen ;)

Dakantochnie

Legacy Member
Mr.Pee zei:
mja, het blijven natuurlijk vakantiefototjes, ook al heb je misschien nét iets meer je best gedaan...

Geen idee waarom, maar 6 is mijn favoriet. Leuke kleuren en geeft goed de chaos weer en de hoeveelheid toeristen die daar toch maar weer in zo'n bootje willen ;)
Ja uiteraard, ik besef ook wel goed genoeg dat ik absoluut geen pro ben. Ik was normaal gezien zelfs niet van plan om ze hier te posten, maar Diesel vond het een goed idee, en ik wou ook wel eens weten wat pro's ervan dachten. :)

@SideShow: bedankt voor de comments. ;)

wouter_dc

Legacy Member
Wat abstract gedoe

2418687335_8c6b120df6_o.jpg


2419503006_d38a0b3f16_o.jpg


Vind ze er ineens wat grijs uitzien, in photoshop zagen ze er beter uit :(

Floyd

Legacy Member
Zal ik de mop even uitleggen? Refererend naar uw eigen uitspraak waarin u vermeldde dat bovenstaande fotografische opnames er in Photoshop beter uit zagen, met name: in mindere mate grijs, kwam ||sander|| op het lumineuze idee de queeste naar een humoristisch kwinkslag te ondernemen. Waarin hij met bravoure slaagt, aangezien hij het vrijwel absurde idee oppert dat het misschien zo was dat in plaats van een overdaad aan grijstinten, er in voorvernoemd beeldverwerkingsprogramma sprake was van de aanwezigheid van de gekende kleur genaamd "rood".
Zonder dank.


Btw, wouter_dc: ik vind ze zeer goed! Niet te grijs en niet te rood!

w00tw00t

Legacy Member
Floyd zei:
Zal ik de mop even uitleggen? Refererend naar uw eigen uitspraak waarin u vermeldde dat bovenstaande fotografische opnames er in Photoshop beter uit zagen, met name: in mindere mate grijs, kwam ||sander|| op het lumineuze idee de queeste naar een humoristisch kwinkslag te ondernemen. Waarin hij met bravoure slaagt, aangezien hij het vrijwel absurde idee oppert dat het misschien zo was dat in plaats van een overdaad aan grijstinten, er in voorvernoemd beeldverwerkingsprogramma sprake was van de aanwezigheid van de gekende kleur genaamd "rood".
Zonder dank.

:lol: geef die kerel een oscar

Mr.Pee

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ja uiteraard, ik besef ook wel goed genoeg dat ik absoluut geen pro ben. Ik was normaal gezien zelfs niet van plan om ze hier te posten, maar Diesel vond het een goed idee, en ik wou ook wel eens weten wat pro's ervan dachten. :)

@SideShow: bedankt voor de comments. ;)


Begrijp mij zeker nie verkeerd! Ik ben absoluut vóór het tonen van foto's hoor! Zeker blijven doen, ook al zijn het vakantiefoto's of weet ik veel wat...

Nr 5 is inderdaad wel mooi, maar de horizon staat bvb scheef (de zee loopt leeg zoals ze dat noemen).

@wouter; uwe tweede steekt er voor mij bovenuit... Mooie compositie, kleurtjes zitten goed en die lichte vignettering mag er ook wel zijn!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan