Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yvw

Legacy Member
Ik heb de derde foto eens wat gecropt en rechtgetrokken:

in_Paris___2_by_yvw.jpg


Veel beter denk ik.

Floyd

Legacy Member
Cool, die puzzle, Gromme! Zo'n experimentjes wil ik zien. :) Ik denk wel dat je dringend is beter met Photoshop (of welk al dan niet gratis beeldverwerkingsprogramma je ook gebruikt) moet leren werken. Je kleuren zijn altijd zo heel gewoontjes. Fotografeer misschien eens in RAW en blijf van de standaardinstellingen af bij het ontwikkelen? Dan leer je echt spelen met witbalans, licht en schaduw, contrasten en wat nog meer.

Gromme

Legacy Member
Floyd zei:
Cool, die puzzle, Gromme! Zo'n experimentjes wil ik zien. :) Ik denk wel dat je dringend is beter met Photoshop (of welk al dan niet gratis beeldverwerkingsprogramma je ook gebruikt) moet leren werken. Je kleuren zijn altijd zo heel gewoontjes. Fotografeer misschien eens in RAW en blijf van de standaardinstellingen af bij het ontwikkelen? Dan leer je echt spelen met witbalans, licht en schaduw, contrasten en wat nog meer.

Ik geef het grif toe dat ik amper tot niets ken van de applicaties van de programma's. En gebruik over het algemeen oa. Auto. Kleuren.

Ik 'werk' met Photoshop CS2

Tips zijn natuurlijk altijd welkom of dergelijke.

De vriendin heeft zonet toegestemd dat ik wat foto's mag nemen. Daar gaat hoogstwaarschijnlijk nog niet echt iets uitkomen maar als probeersel hé.

yvw

Legacy Member
Gromme zei:
De vriendin heeft zonet toegestemd dat ik wat foto's mag nemen. Daar gaat hoogstwaarschijnlijk nog niet echt iets uitkomen maar als probeersel hé.
T'is da eh. Als je niet experimenteert kan je onmogelijk bijleren.

Gromme

Legacy Member
Ik weet dat de meningen daarover verdeelt zijn maar ik zou graag in avondonderwijs een cursus fotografie volgen.

Had ergens gelezen dat je op KdG (Antwerpen) zo'n cursus kon volgen. Maar ik kan er niets over terugvinden op die site.

Floyd

Legacy Member
Nice GeeKer. Heb je die twee vlakken in nabewerking zo bruin en blauw gemaakt, of was dat duidelijke onderscheid zo al aanwezig?

V!$u4L

Legacy Member
@Gromme: Goe bezig, kleuren kunnen nog iets straffer, maar goe bezig.

@GeeKer: Leuk, alleen zou ik de 307 meer in perspectief gezet hebben...

SideShow

Legacy Member
Gromme zei:
Ik weet dat de meningen daarover verdeelt zijn maar ik zou graag in avondonderwijs een cursus fotografie volgen.

Had ergens gelezen dat je op KdG (Antwerpen) zo'n cursus kon volgen. Maar ik kan er niets over terugvinden op die site.

:offtopic:
Hoe verdeelde meningen? Er is toch maar 1 mening: nutteloos :D

GeeKer

Legacy Member
Floyd zei:
Nice GeeKer. Heb je die twee vlakken in nabewerking zo bruin en blauw gemaakt, of was dat duidelijke onderscheid zo al aanwezig?

Jeps, photoshop. Hoewel er in de orignele foto wel duidelijk onderscheiding is tussen de lucht & de grond dankzij een polarisatie filter.

V!$u4L zei:
@GeeKer: Leuk, alleen zou ik de 307 meer in perspectief gezet hebben...

Jeps, ik weet het, maar probleem is dat ik niet zomaar met een sportwagen op een werf kan rijden :) Nu het beter weer word mag er meer werk van mij verwachte worden (met deftige auto's :))

vincentvc

Legacy Member
Nice GeeKer, zoals een echte reclame foto. Heel sterk.
Inderdaad, niet echt dynamisch maar wel sterke kleuren,goed contrast,etc.

GeeKer

Legacy Member
Hier nog een 2de, vanuit deze hoek is die misschien iets interessanter.
Heb de lensflare er bewust ingelaten. Is tegen de zon in getrokken.
peugot2-zon_06-04-08.jpg

DieselPower

Legacy Member
Kzou em toch liever zonder lensflare zien :)
Kvind deze wel beter hoewel uw wagen precies steeds enorm dicht tegen het zand staat?

V!$u4L

Legacy Member
Jaja, GeeKer, jaja. Die lensflare is riskant, ben ik dan ook niet voor. Maar ongeacht NOICE.

Floyd

Legacy Member
Nogal veel zwart. Maar de "pose" is wel veel beter! 'k Zou die flare er toch ook uithalen.

Mr.Pee

Legacy Member
SideShow zei:
:offtopic:
Hoe verdeelde meningen? Er is toch maar 1 mening: nutteloos :D

Ik vind da toch niet nutteloos; je kan toch alleen maar (zeker als beginner) veel bijleren over de technische kant van je toestel? Ok, qua creativiteit zal het waarschijnlijk niet veel voorstellen maar dat terzijde.

Ferme foto's geeker, probeer misschien iets een beetje te kroppen? Mooie kleurtjes, enkel die lensflare stoort mij...

vincentvc

Legacy Member
Lensflare is hier niet ongepast, houden dus.
Maar staat inderdaad al veel interessanter, kleuren nog steeds nice. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan