Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Even wat aanpassingen gedaan aan de hand van enkele suggesties.

Haven002_ShiftN.jpg


Lijnen rechtgetrokken met shiftn.

Stoel2-1.jpg


Met contrast en dergelijke gespeeld.

Matt.

Legacy Member
Gromme:
1) Goed nu! :)
2) Ook beter maar 'k vind de compo niet erg goed... ;)

Voor diegenen die portret schieten: 50mm (zoja, 1.8 of 1.4, en waarom?) of 85mm (1.8) op cropcamera? 85mm is al moeilijker om persoon in zn geheel erop te krijgen naar 't schijnt? Maar bij 50mm soms nog wat vervorming heb ik gehoord... (niet echt flatterend voor portretten. ;)) 85mm kan je natuurlijk ook nog als korte tele gebruiken... Pff. :p

Joeri

Legacy Member
Op cropcam gebruikte ik meestal m'n 70-200 2.8, dus mijn keuze gaat naar de 85mm. 50mm is op crop wel te doen, maar ik werk zelf liever op een iets grotere afstand, vandaar mijn keuze voor meer tele.
Op m'n 20D was m'n verdeling ongeveer ~35mm-Full Body, 50mm-1/2 Body, 70mm-Hoofd&schouders, 85-100mm close-up.
Nu met de 5D is dit zowat naar 50mm, 70mm, 85-100mm, 135-200mm respectievelijk gegaan.
-------------------
50mm 1,4 of 1,8
Beide gehad, van de 1.8 wel de Mk.I (betere bouw, optisch bijna hetzelfde).
1,8 is natuurlijk een koopje, goed scherp enzo, maar doordat hij slechts 5 diafragmabladen heeft produceert dat ding een schreeuwlelijk bokeh. Geen probleem in studio-omgevingen meestal, maar outdoor portretten kunnen er wel nadelen van ondervinden.
1,4 heb ik nu, produceert een veel rustiger beeld eigenlijk. Betere bouw en focus (maar zeker niet perfect) ook.
Mijn keuze voor een 50mm was simpel omdat ik tussen m'n 17-40 en 70-200 dat gat wat wou opvullen. Als ik daar geen rekening mee moest houden had het echter zeker de 85mm geweest

SyRuS.be

Legacy Member
Ik vind aan de foto's van Pee niet zoveel aan (zal prob smaak zijn).

Flup: Heel cool experiment! Vind vooral de donkere horizon iets hebben

2e van Gromme heeft ook niet ietske, den eerste vind ik niet echt iets aan.

Matt.

Legacy Member
Joeri G. zei:
Op cropcam gebruikte ik meestal m'n 70-200 2.8, dus mijn keuze gaat naar de 85mm. 50mm is op crop wel te doen, maar ik werk zelf liever op een iets grotere afstand, vandaar mijn keuze voor meer tele.
Op m'n 20D was m'n verdeling ongeveer ~35mm-Full Body, 50mm-1/2 Body, 70mm-Hoofd&schouders, 85-100mm close-up.
Nu met de 5D is dit zowat naar 50mm, 70mm, 85-100mm, 135-200mm respectievelijk gegaan.
-------------------
50mm 1,4 of 1,8
Beide gehad, van de 1.8 wel de Mk.I (betere bouw, optisch bijna hetzelfde).
1,8 is natuurlijk een koopje, goed scherp enzo, maar doordat hij slechts 5 diafragmabladen heeft produceert dat ding een schreeuwlelijk bokeh. Geen probleem in studio-omgevingen meestal, maar outdoor portretten kunnen er wel nadelen van ondervinden.
1,4 heb ik nu, produceert een veel rustiger beeld eigenlijk. Betere bouw en focus (maar zeker niet perfect) ook.
Mijn keuze voor een 50mm was simpel omdat ik tussen m'n 17-40 en 70-200 dat gat wat wou opvullen. Als ik daar geen rekening mee moest houden had het echter zeker de 85mm geweest

Mja als "all-round" portretlens op cropcamera dan toch best 50mm 1.4 en niet 85mm 1.8?

Joeri

Legacy Member
matthi_182 zei:
Mja als "all-round" portretlens op cropcamera dan toch best 50mm 1.4 en niet 85mm 1.8?

Mwa, twijfelgeval eigenlijk.
Aan de 85mm heb je dan een topper om dichtbij te gaan, close-up portretjes en dergelijke. En als je de ruimte hebt is die voor full-body's ook zeer geschikt
Met de 50 ga je niet echt close-up kunnen gaan zonder wat vervorming, al zal dat zeker geen massa zijn, maar heb je het wel makkelijker om wat meer van het lichaam op foto te krijgen.
Ik vind op cropcam de 85mm de ultieme portretlens en een bruikbare lens voor modellenwerk algemeen. De 50 is omgekeerd, bruikbaar voor portret maar zeer goed voor modellenwerk.

Matt.

Legacy Member
Mwa 't is zoiezo niet (of uitzonderlijk) voor binnen (geen plaats), en buiten ben je meestal ook wat vrijer in ruimte. Dus best 85mm dan waarschijnlijk. Thanks.

SideShow

Legacy Member
Mijn experimentjes van vandaag. Ik ben een beginner en zie heel goed dat mn composities niet veel speciaals zijn, maar ik probeer alvast toch de technische kant een beetje te leren. Ik vind het jammer dat de 2de overbelicht belicht is, maar heb er wel iets van geleerd... :)
Vandaag voor de eerste maal op stap met 400d uit de hand met 17-85

img20350and8more2xl5.jpg


img20433so7.jpg


img2037mc8.jpg

Omni^

Legacy Member
thats how i like the 400d pictures xD
1ste en 3de zijn echt nice
den 2de is zo iets dak ik al 13130200,1 keer heb gezien en zelf ook al heb gedaan

SideShow

Legacy Member

Door mn onervarenheid een wazig beeld, maar heb veel geleerd vandaag :sop:

img2072fg7.jpg

DieselPower

Legacy Member
Als ge het nog ni geleerd zou hebben: scherp stellen op de ogen :)

Goeie keuze om uw model daar te plaatsen denk ik, tinten passen wel bij haar gezicht en er is genoeg contrast.

yvw

Legacy Member
Afgelopen vrijdag naar Parijs geweest. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens te experimenteren met een flits. Enkele resultaten:

DSC_0035.jpg


DSC_0042.jpg


DSC_0048.jpg

Gromme

Legacy Member
BattleoftheTechses.jpg


Was me aan't vervelen. Ik ben eigenlijk niet goed in deze dingen. Maar ach ja.

yvw

Legacy Member
@ SideShow: uw composities zitten goe ze! Vooral de derde foto vind ik knap. De andere twee onderwerpen zeggen met niet zoveel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan