Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LeSec

Legacy Member
tomhuveners zei:
ja theeft wel wat, mss iets vinden op die zwarte zwarte lijne

Ja, die ofwel wegdoen ofwel véél dikker zetten want nu zijn ze niet proportioneel imo

Matt.

Legacy Member
Gromme:
1) Mooi :)
2) Rechttrekken of weggooien
3) Contrast omhoog en goeie foto imo, alhoewel de compo is niet alles
4) Niet zo'n goe experiment idd.

Wouter:
Zou die lijnen ook wa dikker zetten. :)

vloet

Legacy Member
Ben vandaag naar de Star Wars tentoonstelling geweest in Brussel. Heb er een reeks foto's gemaakt en de deze zijn er het best uitgekomen ^^. Simpel was het daar niet aangezien er bijna geen licht was.

2376967715_6cd3e3b66e.jpg


2377817214_33d4c8c63a.jpg


2377816702_0c8e9581b8.jpg


2377816060_e6b47ffe80.jpg


2376976735_95baa7d00e.jpg


2376975929_e01ef412e8.jpg


2377809254_67e780f013.jpg


2376969403_351379e32d.jpg


2377807380_f8f8080c80.jpg

SyRuS.be

Legacy Member
@vloet

Ik vind de eerste nog leuk mja: Foto's nemen op een tentoonstelling is zoals natuur wildlife foto's in de zoo nemen... Een echt mooie foto zul je nooit hebben eh.

vloet

Legacy Member
Bwa dat hangt er van af he. Ik heb hier nogwel geprobeerd ze er niet te 'random' te laten uitzien. Toch een soort persoonlijke toets.
Daarbij, wij gaan een verslag schrijve hierover dus foto's moesten er sowieso bij ^^.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
derde foto is nog het beste imo :) daar merkt ge ni veel van dat het een tentoonstelling is

wouter_dc

Legacy Member
Is mogelijk hoor :) Op mijn groepsfoto had ik ook een belichtingstijd van 15-20 seconden :)

Of tenzij het 2 foto's bij elkaar zijn, 1 met lange belichting en 1 met korte

mightyflup

Legacy Member
wouter_dc zei:
Is mogelijk hoor :) Op mijn groepsfoto had ik ook een belichtingstijd van 15-20 seconden :)

Of tenzij het 2 foto's bij elkaar zijn, 1 met lange belichting en 1 met korte

portret foto 12 seconden belichten en absoluut GEEN bewegingsonscherpte... yr ;)

Joeri

Legacy Member
jaja, weet ik, was een rechtstreekse vraag aan ywv, niet de bedoeling je uitspraak in twijfels te trekken want daar ga ik volledig met akkoord ;)

yvw

Legacy Member
11 seconden belichten zonder bewegingsonscherpte lijkt me ni van de poes.

Nee, het was veel simpeler: ik stel de camera in op een lange sluitertijd (bulb modus in combinatie met een remote control), ik laat de flitser afgaan, de studio wordt helemaal donker, ik kom tevoorschijn en teken de bollekes met een lichtpen :cool:

Eens de flits is afgegaan maakt het dus niet uit of mijn onderwerp nog zou bewegen. De kamer is immers donker... De handen moetsten natuurlijk wel min of meer in dezelfde positie blijven zodat ik me kon oriënteren.

Joeri

Legacy Member
Uhu, nu je 't zegt, 2nd curtain was idd niet per se nodig. Zelfde principe maar omgekeerde volgorde.
Verkleed hem volgende keer eens als zo'n Electrabel-vent (of was het nuon?) en maak die reclames eens na ;)

yvw

Legacy Member
K zal het onthouden :woohoo:

De volgende keer gaat de witbalans ook op tungsten zodat het lichtpenneke blauw kleurt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan