Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DieselPower

Legacy Member
kamp_arend.jpg

Wees maar streng :)

GenesisX

Legacy Member
De laatste tijd haal ik m'n fototoestel niet meer uit ... ik denk dat ik het beu ben dat hier in de buurt nogal weinig te fotograferen is, of dat je eerst 6km moet wandelen om iets tegen te komen dat interessant kan zijn. Eigenlijk ben ik gewoon lui :p.

tomh

Legacy Member
we mochten streng zijn he, ma vor de rest vind ik pcz wel nice, de kleur in de 2de is wel schoon.
borders hebben ook welwat

Floyd

Legacy Member
DieselPower: Beetje veel franjes om foto's uit de middelmatigheid te proberen trekken? ;) Dat kader vind ik er echt (veel) te veel aan. De eerste foto vind ik op zich wel zeer goed, 'k heb alleen een beetje mijn twijfels over de ruimte rechts. De tweede is wat ik bedoel met "middelmatigheid".

DieselPower

Legacy Member
Tom: sinds die discussie waarbij iemand Syrius.be zijn bompa ni graag een knuffel zou geven, hebben de mensen zich onthouden van kritiek op de "modellen"

Floyd: uhu, ik vond de kleuren nog wel leuk bij de tweede en ik ben een sucker voor dat soort trashy borders & xprocess. Op zich allebei niet speciaal nee, daar spreek ik u zeker ni in tegen :)

Ik heb de eerste een klein beetje gecropped, mn onderwerp stond eerst iets meer naar rechts.

tomh

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Tom: sinds die discussie waarbij iemand Syrius.be zijn bompa ni graag een knuffel zou geven, hebben de mensen zich onthouden van kritiek op de "modellen"

pics? or it didn't happen.
kweet nie waarover ge het hebt, ma ok. maakt nie uit.
schoon pics

V!$u4L

Legacy Member
Yo Diesel, niet slecht, but what's up with the framez? Tweede is idd maar bwa mwa, eerste is al interessanter, licht valt leuk... en die lok is grappig.
Die kleuren doen me denken aan een still uit Tony Scotts laatste films. (Emma's War zal zijn nieuwste zijn. ;))
Ik denk dat ik in de thread die saturatie al gezien heb, was dat ook van u?
Maar alvast de meer opvallende foto's van de afgelopen week... in positieve zin, uiteraard.

wouter_dc

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Tom: sinds die discussie waarbij iemand Syrius.be zijn bompa ni graag een knuffel zou geven, hebben de mensen zich onthouden van kritiek op de "modellen"

Was het die van op het trouwfeest met zijn één tand? :D


n/o aan den bompa :)

Joeri

Legacy Member
tomhuveners zei:
pics? or it didn't happen.
kweet nie waarover ge het hebt, ma ok. maakt nie uit.
schoon pics

Die discussie is inderdaad ooit eens gevoerd.
Kritiek op "modellen" is sowieso not done, en als iemand dan toch helemaal niet in een bepaald kader past, is dit de schuld van de fotograaf die dit had moeten zien en zijn stijl eraan aanpassen.

Soit, dit terzijde.

Eerste foto vind ik wel ok, maar het overbelichte heb ik mijn twijfels bij. Misschien had een klein invulflitsje in het gezicht goed gedaan, zodat je de rest iets donkerder kon houden en de ogen iets levendiger waren door de catchlights.
Ik volg floyd betreffende de kaders. De ruimte rechts vind ik wel ok, ben zelf wel liefhebber van landscape-portretten met het gezicht op 1/3.
Bij de tweede vind ik de x-process iets minder geslaagd; gaat qua uitzicht al wat in de richting van een slechte witbalans vind ik eigenlijk.
Heb mijn twijfels over de compo eigenlijk. Foto roept vragen op over wat hij nu eigenlijk fotografeert.

DieselPower

Legacy Member
V!$u4L zei:
Yo Diesel, niet slecht, but what's up with the framez? Tweede is idd maar bwa mwa, eerste is al interessanter, licht valt leuk... en die lok is grappig.
Die kleuren doen me denken aan een still uit Tony Scotts laatste films. (Emma's War zal zijn nieuwste zijn. ;))
Ik denk dat ik in de thread die saturatie al gezien heb, was dat ook van u?
Maar alvast de meer opvallende foto's van de afgelopen week... in positieve zin, uiteraard.
Neen, dit zijn de eerste twee fotos die ik post. En ik zeg het, ik ben een sucker voor die trashy frames :p

wouter_dc zei:
Was het die van op het trouwfeest met zijn één tand? :D


n/o aan den bompa :)
Ja exact.

Joeri G. zei:
Die discussie is inderdaad ooit eens gevoerd.
Kritiek op "modellen" is sowieso not done, en als iemand dan toch helemaal niet in een bepaald kader past, is dit de schuld van de fotograaf die dit had moeten zien en zijn stijl eraan aanpassen.

Soit, dit terzijde.

Eerste foto vind ik wel ok, maar het overbelichte heb ik mijn twijfels bij. Misschien had een klein invulflitsje in het gezicht goed gedaan, zodat je de rest iets donkerder kon houden en de ogen iets levendiger waren door de catchlights.
Ik volg floyd betreffende de kaders. De ruimte rechts vind ik wel ok, ben zelf wel liefhebber van landscape-portretten met het gezicht op 1/3.
Bij de tweede vind ik de x-process iets minder geslaagd; gaat qua uitzicht al wat in de richting van een slechte witbalans vind ik eigenlijk.
Heb mijn twijfels over de compo eigenlijk. Foto roept vragen op over wat hij nu eigenlijk fotografeert.
Mja ik laat de kaders wel achterwege wanneer ik fotos hier post :p
kvond em zelf ni zo geslaagd maar Michel overhaalde met toch om hem te posten. Kvond zelf de kleuren wel leuk :) Goeie kritiek, hou ik in het vervolg zeker rekening mee (fotos zijn al wel 2 jaar oud, ik was aan het spelen met die borders en xprocess) Ge hebt wss wel gelijk over die witbalans.

tomhuveners zei:
staat die pic nog ergens, waar discussie over is geweest?
Uw opmerking was een beetje uncalled for, maar maakt allemaal ni uit en die bompa staat hier ergens in deze thread denk ik :)

Bedankt iedereen, zeker Joeri G!

mightyflup

Legacy Member
ff foto'tje van de diepte van de sneeuw dinsdag :)
diep.jpg

en heb eens geprobeerd om van een slechte foto mits nabewerking toch iets toonbaars te maken, iets of wa gelukt? enja I know dramatische vignettering= cheap... was dan ook de bedoeling hé :)
daaha.jpg

V!$u4L

Legacy Member
Ik weet niet, de tweede... werkt!
Weerszijden beetje verstoord door de takken links en de zwarte vlek aan de rechterkant.
Vignette is wel goe zwart... :p

Floyd

Legacy Member
mightyflup: volgens mij, snijd dat onderste stuk eraf, doe die vignettering weg en je hebt een goeie foto? (nr 2)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan