Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Klote hé, maar begrijpelijk ook.

Natuurlijk zijn tips altijd welkom. Waarschijnlijk zal het voornamelijk met kleuren spelen zijn en lichting.

Lomografie is dus eigenlijk soort van random foto's nemen, niet wetende van wat of hoe of wat dan ook? :-)

En zo een lomo-ding zal wel wat kosten als ze het niet meer produceren hé?


En als statief, welke site neem ik best onder de loep?

tomh

Legacy Member
Gromme zei:
Klote hé, maar begrijpelijk ook.

Natuurlijk zijn tips altijd welkom. Waarschijnlijk zal het voornamelijk met kleuren spelen zijn en lichting.

Lomografie is dus eigenlijk soort van random foto's nemen, niet wetende van wat of hoe of wat dan ook? :-)

En zo een lomo-ding zal wel wat kosten als ze het niet meer produceren hé?


En als statief, welke site neem ik best onder de loep?
maken ze die niemeer dan?http://www.lomography.com/ kunt ge ze nog kopen

Joeri

Legacy Member
Je vind ook gemakkelijk tutorials voor lomo-effect of cross-process voor PS, bekijk die desnoods ook eens.

Een statief vinden kan je bij de meeste winkels wel. Veel hangt af van wat je eraan wil uitgeven, die dingen vind je in alle prijsklasses.

Blanco

Legacy Member
Niemand foto's getrokken van de eerste/laatste sneeuw?

Ik was te laat wakker en dacht dat er in de velden nog ging liggen maar helaas.
Ik heb dan toch maar foto's getrokken en plots zat ik in een fikse sneeuwbui.
Ik ben moeten stoppen want ik kreeg op den duur de pootjes van mijn statief niet meer open omdat mijn handen bevroren waren. :p (ik had eigenlijk ook wel schrik dat er vocht in mijn toestel ging komen. (Nikon D40) Is dat daar op voorzien eigenlijk?

DieselPower

Legacy Member
Ik denk dat enkel de pro modellen spatwaterdicht zullen zijn (ook enkel de duurdere lenzen) maar oa Joeri G. trekt met zijn niet-spatwaterdichte(?) camera in redelijk extreme weersomstandigheden. (dacht ik eh :p)

V!$u4L

Legacy Member
Normaal gezien kunnen die tegen een stootje hoor, volgens de catalogus toch... :p Tegen stof en vocht. Maar de Joeri zal wel extremer gegaan zijn. M'n D70s heeft al in de gietende regen gepresteerd en ie werkt nog prima.

GenesisX

Legacy Member
Ik neem geen risico met een camera van meer dan 1000EUR hoor :p. Als al uw spaarcentjes daarin zitten probeer je dat toch een beetje te behoeden voor zulke soort dingen ^^.

Gromme

Legacy Member
Ga straks wat foto's nemen van de auto denk ik. Beetje met een leuke achtergrond ergens. Dat heb ik nog niet gedaan dus kan wel boeiend worden.

Misschien in de buurt van de antwerpse haven ofzo

Joeri

Legacy Member
Bwa, de 40d zou ook spatwaterdicht zijn en die is officieel geen pro. Maar zoals je zegt, de camera's die dat niet zijn kunnen ook wel iets verdragen. Mijn camera en lenzen werken nog perfect, ondanks dat die wel enkele keren een douche hebben gekregen. Respect voor materiaal is een goed ding, maar door het in de kast te laten staan uit vrees het te beschadigen is wel wat overdreven.
DieselPower™;9879661 zei:
Ik denk dat enkel de pro modellen spatwaterdicht zullen zijn (ook enkel de duurdere lenzen) maar oa Joeri G. trekt met zijn niet-spatwaterdichte(?) camera in redelijk extreme weersomstandigheden. (dacht ik eh :p)

ThE_RuThLeSs

Legacy Member
DSC_0291(resize).jpg


dit is een van de foto's die ik dit weekend in de moezel streek heb getrokken tijdens mijn weekendje Duitsland


used : Nikon D40 (standaard)

Conqie

Legacy Member
Snap niet dat jullie schrik hebben van wat regen/sneeuw; ik ben daarnet men kortfilmpje gaan draaien, en men camera is spijtig genoeg nat geworden, en in andere redelijke slechte omstandigheden moeten functioneren maar ik heb geen moment gedacht dat er schade aan zou kunnen komen van wat minimaal vocht. Heb hem natuurlijk wel zoveel mogelijk afgeschermd, maar helemaal werk je dat nooit weg.
en een fototoestel is altijd makkelijker weg te steken.

Blanco

Legacy Member
Vanmiddag dus ook wat foto's gemaakt (Nikon D40 - 18-55mm) en verrast door een fikse sneeuwbui waar ik helemaal niet op voorzien was wat betreft kledij enzo.
Toch nog op mijn buik gaan liggen en deze foto gemaakt.
Ik moet werken aan mijn compositie, I know... maar met bevroren handen werken is niet eenvoudig, het moest snel gaan.

sneeuwbui.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan