Archief - POST: Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dakantochnie

Legacy Member
tomhuveners zei:

Ik vind het wel iets hebben om eerlijk te zijn. Het doet me denken aan een cinemazaal ergens jaren '50. De dakpannen zijn de mensen in de zaal, en de projector schijnt boven hen uit. De witte gloed die je ziet over de hele lengte van het dak zou je kunnen opvatten als de gedachten die wegzweven richting de wolkjes in die grijze lucht. Wat het nog mooier maakt, is dat de meeste wolken rond de zon hangen, waardoor je zou kunnen zeggen dat de zon (de projector) het centrum is van gedachten die worden geprojecteerd op het doek, en reflecteren op de mensen (de dakpannen) in de zaal. Heerlijk. :)

Floyd

Legacy Member
Jeeeuu leegstaande gebouwen!
Die experimentjes uit de "Vanalles" reeks vind ik daarentegen wel sterk, ThE_RuThLeSs. Vooral de eerste, mooie high key!

wouter_dc

Legacy Member
Het gaat em dus niet puur om het gebouw, maar eerder als omgeving, als decor als ik het zo mag noemen voor eventueel komende schoolopdrachten. Bijvoorbeeld Mode Buiten.
(Moest jouw zin sarcasme zijn, Floyd :p)

Floyd

Legacy Member
Dat was het. ;-)
't Is gewoon dat ik hier onlangs eens heb gezegd dat vooral beginnende fotografen nogal aangetrokken worden door leegstaande gebouwen, fabrieken, stations en zo. En dat blijkt af en toe bevestigd te worden. :)

Mr.Pee

Legacy Member
Floyd zei:
Jeeeuu leegstaande gebouwen!
Die experimentjes uit de "Vanalles" reeks vind ik daarentegen wel sterk, ThE_RuThLeSs. Vooral de eerste, mooie high key!

Ik vind die derde ook wel erg mooi eigelijk!

wouter_dc

Legacy Member
Floyd zei:
Dat was het. ;-)
't Is gewoon dat ik hier onlangs eens heb gezegd dat vooral beginnende fotografen nogal aangetrokken worden door leegstaande gebouwen, fabrieken, stations en zo. En dat blijkt af en toe bevestigd te worden. :)

Jep, heb ik toen gelezen :)

En je hebt gelijk hoor, al kunnen oude gebouwen & locaties wél mooi zijn als ze origineel/vernieuwend/anders in beeld worden gebracht dan het grootste deel van de beginners/fotografen dit doet

Floyd

Legacy Member
Maja tuurlijk, je moet wat ik zeg niet verstaan als "daar kunnen geen mooie foto's gemaakt worden". Ik zeg alleen wat ik zeg. Vorige keer heb ik het wat uitgebreider geargumenteerd, 'k ga vermijden jullie te vervelen door in herhaling te vallen. :)

ThE_RuThLeSs

Legacy Member
Floyd zei:
Maja tuurlijk, je moet wat ik zeg niet verstaan als "daar kunnen geen mooie foto's gemaakt worden". Ik zeg alleen wat ik zeg. Vorige keer heb ik het wat uitgebreider geargumenteerd, 'k ga vermijden jullie te vervelen door in herhaling te vallen. :)

Je moet ergens beginnen he ;)

mightyflup

Legacy Member
bug.jpg


al nen oude foto's geen echte macro maarkom, macro lens nog niet in budget ;)

wouter_dc

Legacy Member
Maar maakt idd totaal niets uit :p En ik betwijfel dat D400 een dslr is :unsure:

Wat lens? :D

Mr.Pee

Legacy Member
ietske te zwart en sommige delen ietske overbelicht, maar wel een mooi beeld op zich!

Floyd

Legacy Member
Vreemd maar zeer mooi beeld, mightyflup. In de midtones zit precies totaal geen contrast, en toch heb je onderbelichte en overbelichte stukken. :) Ik vind het hoe dan ook geslaagd!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan