Archief - PHOTOFOLIO: Mr. Pee

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vincentvc

Legacy Member
Ik zal maar gewoon eerlijk zijn.
De meeste van u foto's vind ik eigenlijk zeer saai en oninteressant.
Enkel omdat de compositie bij ze allemaal goed zit, kan ik er sommigen nog appreciëren.
Maar de beelden vervelen mij. Saaie kleuren, geen dynamiek,etc.

Ik hoop dat ge geen fotografie moet studeren voor zulke dingen te 'mogen' zeggen.

mATHIEU`

Legacy Member
ViniMan zei:
Ik zal maar gewoon eerlijk zijn.
De meeste van u foto's vind ik eigenlijk zeer saai en oninteressant.
Enkel omdat de compositie bij ze allemaal goed zit, kan ik er sommigen nog appreciëren.
Maar de beelden vervelen mij. Saaie kleuren, geen dynamiek,etc.

Ik hoop dat ge geen fotografie moet studeren voor zulke dingen te 'mogen' zeggen.

das een kwestie van smaak...
jouw foto's doen me denken aan enkele fotografen zoals Geert Goiris, Danckaert, Kempenaers, T. Ruff, De Becher's, T. Struth, Gursky...
ze hebben weliswaar niet allemaal dezelfde stijl maar je kan er toch een duidelijke lijn in trekken van waar uw invloeden komen.

blijf zo verder doen :)

Floyd

Legacy Member
Ja 't is wel het soort fotografie dat hevige voor- en tegenstanders kan hebben. Hoewel, dat zal wel bij de meeste stijlen zo zijn, zeker? :)
Dat ik bij de groep voorstanders hoor hoef ik niet meer te herhalen, geloof ik. Ik ben al vaak genoeg lyrisch geworden bij het aanschouwen van enkele van uw meesterwerkjes.

ravenslayer

Legacy Member
ik sluit me aan bij viniman
ze zijn allemaal rechtstaand en heel rechtlijnig getrokken en de elementen spreken niet echt aan.
Ik bekijk dit niet echt als een stijl of smaakkwestie maar gewoon als een minder gevoel voor compositie. de elementen zouden vanaf een andere hoek 10x zon boeiende fotos kunnen opleveren.

Floyd

Legacy Member
Ik heb 't gevoel dat ik (o.a.) over de volgende twee foto's nog niks gezegd heb, en gezien hun kwaliteit MAG DAT NIET!


http://users.pandora.be/mrpee/places10klein.jpg
Deze is zo fucking great man! Een overdaad aan rechte lijnen, alles recht-recht-recht, en dan dat paaltje dat 3° schuin staat. Waarop dan nog is twee rechte lijnen op uitkomen, ...
Ok, ik geraak duidelijk niet verder dan een beschrijving van wat er op de foto staat, maar hopelijk maak ik op die manier wel duidelijk wat ik er zo goed aan vind!

http://users.pandora.be/mrpee/places01klein.jpg
Ook gewoon zeer, zeer goeie compositie.


Voor de rest sluit ik mij volmondig en integraal aan bij mr Strawberry. Het zijn inderdaad foto's die perfectie vereisen. Net daarom verbaas ik mij toch elke keer weer een beetje veel over de overbelichting op sommige foto's. Ik heb het dan niet enkel over de overbelichte lucht maar ook over uitgebrande deeltjes die dat volgens mij écht niet nodig hebben of foto's die zelfs veel beter af zijn zonder.
Als je ooit advies van een derde nodig hebt om te kiezen welke foto's je er zou uithalen of inlaten, mag je mij altijd een pm sturen of zo. Als ik kan, help ik u graag!

Mr.Pee

Legacy Member
@ Strawberry: Mijn 28 - 70 is al eens hersteld, daar heb ik ook énorm lang op moeten wachten. Gelukkig viel het binnen de garantie. (ook al had ik ze tijdens het maken van concertfoto's op rock herk uit m'n handen laten glippen op een ijzeren baar :D)

@ Viniman; in uw reactie kan ik best inkomen, je moet er voor zijn of je bent het niet.

@ Mathieu; duidelijk een man die weet waarover hij praat! (geert goiris heeft ooit een lezing gegeven op m'n school, dat was érg interessant, en van danckaert krijg ik les.) Check zeker http://www.pocproject.com/ , daar zitten ook veel fotografen die je dan waarschijnlijk interessant vind, ook voor floyd denk ik!

@ Ravenslayer; dit heeft toch te maken met smaak hoor, zeker niet met een minder gevoel voor compositie. Als je vaak met fotografie bezig zou zijn zou je hier natuurlijk een andere kijk op hebben. Beginners moet je altijd leren dat je een onderwerp NIET in het midden mag zetten, dat mag je pas doen als je het met een reden doet, niet als je dat perongeluk doet. Ik denk dat het grootste deel hier me daar wel in kan volgen. Ik heb deze composities en elementen gekozen omdat ze mij op deze manier het meest aanspreken, andere hoeken leveren mij dan weer mindere beelden op die ik weg gooi.

@ Floyd, bedankt voor de ophemeling! ;) Check uw PM, en alvast bedankt voor het aanbod!

Mr.Pee

Legacy Member
Nog eens wat nieuwe concertfoto's, allemaal gemaakt op neerpelt open air.

-Dag 1

-Claw Boys Claw:

clawboysclawklein02.JPG


clawboysclawklein03.JPG


clawboysclawklein06.JPG


clawboysclawklein08.JPG


-The Levellers

Levellers01.JPG


Levellers03.JPG


Levellers04.JPG


Levellers07.JPG


Levellers08.JPG


Levellers10.JPG

Mr.Pee

Legacy Member
- Nog wat van Zornik van dag 2


zornikklein01.JPG



zornikklein02.JPG



zornikklein03.JPG



zornikklein04.JPG


Niet m'n beste foto's trouwens, bier + hitte =/= goed ;)

Ik zal er binnenkort ook eens wat van Sziget plaatsen, het Hongaarse 7 dagen durende festival waar ik ook een perspas had ;)

Blanco

Legacy Member
knap knap, vooral foto nr 7 spreekt mij geweldig aan. Gedurfde compositie maar wel geslaagd vind ik.


Wat zijn uw instellingen als ik vragen mag?
Welke ISO, diafragma, sluitertijd, gebruik je statief en flash bv?
Ik vraag mij dat af omdat het licht bij concerten telkens veranderd...

Matt.

Legacy Member
Beetje afgesneden op de verkeerde plaatsen soms (veelal) (imo ;)), maar voor de rest wel goed!

Mr.Pee

Legacy Member
Ik betrap mij er ook nogal op dat ik soms té ver zoom. Ik werk meestal met ongeveer dezelfde instellingen: Meestal ISO 800, soms ook 1600, f2.8, sluitertijd tussen 1/80 en 1/120. Flitsen doe ik nooit bij bands, bij dj's doe ik het wel. Statief ook nooit, dat zou maar onhandig zijn omdat je ruimte natuurlijk beperkt is, en je je ook vaak moet verplaatsen.

vincentvc

Legacy Member
Nice stuff.
Die tweede van The Levellers is idd echt wel niccce! =)

Mr.Pee

Legacy Member
canon heeft daar zowiezo minder last van als nikon naar't schijnt...

Babs

Legacy Member
Uw foto's van die verschillende plaatsen zijn echt zo magnifiek.

De onderwerpen op zich zijn zo saai, maar ge maakt ze echt intressant :D Das al een gave op zich denk ik ;)

Mr. Humphries

Legacy Member
Die foto vanuit de hoek van de gitarist van de eerste groep vind ik het beste. dezelfde als Floyd aangeeft dus :). Om met ISO 1600 te trekken valt die ruis idd heel goed mee, dat moet ik met mijn D50 niet proberen.

Mr.Pee

Legacy Member
Nog eens een snel klein nieuw reeksje. Ik zou het nog eens moeten overdoen, want technisch gezien trekt het op geen ballen.

awaybirds01klein.jpg



awaybirds02klein.jpg



awaybirds03klein.jpg



awaybirds04klein.jpg



awaybirds09klein.jpg



awaybirds06klein.jpg



awaybirds08klein.jpg



awaybirds07klein.jpg



awaybirds05klein.jpg



awaybirds11klein.jpg



awaybirds10klein.jpg



awaybirds12klein.jpg

Mr. Humphries

Legacy Member
Schone vogeltjes! mooie reeks, leuke compo's en kleurspelingen. Nr. 8 heeft mijn voorkeur.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan