Archief - PHOTOFOLIO: Gromme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Nam voornamelijk die foto's omdat je er mooie lijnen ook hebt. Zoals bvb. bij nr. 4

Gromme

Legacy Member
Ben eigenlijk wel teleurgesteld, waarschijnlijk voornamelijk in mijn eigen. Had echt gehoopt dat ik hier goede foto's (voor andere) zou uithalen. Heb dan ook mijn beste gedaan om op verschillende factoren te letten ter plekke. Maar ja...

LeSec

Legacy Member
Gromme zei:
Ben eigenlijk wel teleurgesteld, waarschijnlijk voornamelijk in mijn eigen. Had echt gehoopt dat ik hier goede foto's (voor andere) zou uithalen. Heb dan ook mijn beste gedaan om op verschillende factoren te letten ter plekke. Maar ja...

Je blijft toch proberen :) das toch al goed!
Van sommige foto's kan je nog goeie dingen maken als je wat doet aan de belichting enzo. Via photoshop ofzo... Tzijn tutorials genoeg op internet die daar over handelen hé..

Volgende keer beter hé, tis niet dat die foto's slecht zijn, ze zijn gewoon niet wauw..

Gromme

Legacy Member
Ik zal idd zo een tut. moeten raadplegen. Want als ik bvb. een overbelicht stuk aanduid in mijn curves dan is dat zo helemaal rechts vanboven en als je dat dan gaat verplaatsen dan krijg je zo van die 'grijze' plekken. Weet niet hoe die te beschrijven.

wouter_dc

Legacy Member
Gromme zei:
Ik zal idd zo een tut. moeten raadplegen. Want als ik bvb. een overbelicht stuk aanduid in mijn curves dan is dat zo helemaal rechts vanboven en als je dat dan gaat verplaatsen dan krijg je zo van die 'grijze' plekken. Weet niet hoe die te beschrijven.

err? Mss helpt een screen, want ik heb slechts een vaag idee van wat je bedoelt. Maar ik weet niet wat dat hier bij komt kijken

Gromme

Legacy Member
Het is Err 01 dat ik krijg.

Ik probeer HDR te krijgen maar heb een vraag en jullie gaan me waarschijnlijk afmaken. Ik heb al veel verschillende tuts. gelezen over HDR en daar spreken ze over stops onder & overbelichten zodat je die tot een HDR kan mengen. Maar hoe kan ik die stops doen? Ze spreken dan toch niet over F of ....?

Gromme

Legacy Member
sized_Lepetitechat21.jpg


sized_Lepetitechat.jpg


Weet dat er hier vele niet zo zijn voor foto's van katten en dergelijke maar goed. Alle comments op de kader zijn welkom. Het is de eerste keer dat ik zelf een kader maak.

vincentvc

Legacy Member
ik ben enkel voor zwarte en witte kaders. niet te dun niet te dik. rond de 15 pixels breed.
bij deze foto vinnek et ook niet echt nodig. maar als je er dan 1 doet, doe dan een zwarte.

btw gebruik please geen text, en dan zeker geen script font, op u foto's. :/

SweetEmmaRose

Legacy Member
Idd, vervangen door een zwarte kader gaat een betere indruk geven denk ik. Tekst ook wegdoen. Ik begrijp da die titelkes da ge uw fotos geeft voor u iets betekene, maar voor ons komt da gewoon stom over.

Foto is goe :) Alleen is er wa weinig detail en teveel contrast denk ik

wouter_dc

Legacy Member
Lelijk kader, lelijk font, stomme titel, deftige foto

Kdenk zelfs dat een zwarte kader de foto te donker maakt. Wit maakt het meestal lichter. Maar kben ni zone fan van zware kaderkes. Probeer maar wa, maar pls doe deze kader weg

SweetEmmaRose

Legacy Member
Ik heb het meer voor dikkere kaders, dan lijkt de foto meer gecentreerd, maar das mijn mening :) Dit is toch al een stuk beter als die andere :)

Gromme

Legacy Member
Joeri G. zei:
Polaroid geen idee.

Weet je exact welke code je krijgt?
Err## is het normaal, waarvan de 2 getallen aangeven waar het probleem zou moeten zitten. Heb je het met elke lens of maar met 1 bepaalde?
Meteen wat algemene tips die je al kan uitproberen: andere geheugenkaart, camera een tijd zonder stroom zetten (batterijen eruit, niet enkel de grote maar ook dat klein plat batterijtje), lenscontacten proper maken.

Ben voorzichtig enkel eens over die 'gouden contactpinnen' gegaan.

Gromme

Legacy Member
Dat van die stops onder en over belichten is dat die streep met...

-2°1°0°1°2+

Joeri

Legacy Member
Gromme zei:
Ben voorzichtig enkel eens over die 'gouden contactpinnen' gegaan.

Ook die op de lens? In je vorige post hierover zei je dat je dat hebt sinds gebruik met een nieuwe lens, heb je het dan ook alleen bij die lens, of ook bij andere lenzen (welke lens is het trouwens)? Als je het alleen daarbij hebt kan je eens terug bij de winkel waar je ze kocht aankloppen.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Post de nieuwe foto gewoon in een aparte post ipv te editten.

Ik vind de tweede heel goe gromme
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan