Archief - PHOTOFOLIO: Gromme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Omni^

Legacy Member
Gromme welk fototoestel hebt ge ?
Want met sommige fototoestellen kunt ge automatisch 3 foto's trekken( onderbelicht, gewoon, overbelicht ) voor HDR :)
Op men canon 400D gaat dat :)

Gromme

Legacy Member
Denk niet dat het met mijn gaat. Canon 10D.

Objectief = 28-135 IS USM

Gromme

Legacy Member
sized_5.jpg


Nog eens om te proberen.

Dus ik kan die EAB instelling gebruiken, ff kijken.


sized_1.jpg

Gromme

Legacy Member
Heb enkele problemen met HDR. Heb geprobeerd om met 5 foto's van mijn kamer een eerste resultaat te bekomen.

Gebruik gemaakt van het schema met stops op de volgende site:
http://www.photonhead.com/beginners/stops.php

1/15 sec - f8 - ISO 100
1/30 sec - **- **
1/60 sec - **- **
1/125sec - ** - **
1/250sec - ** - **

en als ik die samenvoeg krijg ik gewoon een heel donkere foto.

2. Ik wou jullie het resultaat tonen maar ik kan die HDR foto blijkbaar niet op Photobucket.com zetten en ik kan hem ook niet omzetten naar JPEG.

3. Gebruik gemaakt van Photomatrix

LeSec

Legacy Member
Ma waarom neemt gij der 5?

3 is ni genoeg ofzo?

Alsge in RAW schiet, hebde in principe zelfs maar 1 nodig die ge kunt aanpassen, al is het resultaat natuurlijk een pak beter met 3 verschillende.


Ge zet gewoon uw AEB op zowel +2 en -2.
Dan neemt ge uw statief, ge zet uw camera derop en ge maakt 3 foto's...
1 normale, en eentje overexposed en een underexposed

Nadien hangt het af van je softwarepakket wat je er mee doet...

*edit*
Kzie juist enkele posts hierboven deze link staan:
http://www.vanilladays.com/hdr-guide/#new

Doe er dan toch iets mee man! Tis zelfs toegepast op photomatix :s ge moet het gewoon maar volgen

Gromme

Legacy Member
Ik dacht te hebben gelezen dat als je er meer nam, dat het resultaat 'realistischer' werd.

LeSec

Legacy Member
Gromme zei:
Ik dacht te hebben gelezen dat als je er meer nam, dat het resultaat 'realistischer' werd.

Kzou toch eerst maar met 3 beginnen als ik van u was :)
Ge hebt er nog geen ervaring mee...

Iedereen kan 3 foto's nemen hé, nadien hangt het van je creatief inzicht af wat je doet met curves, tone mapping, kleursaturatie, en ga zo maar verder...

Gromme

Legacy Member
naamloos.jpg


Dit krijg ik als resultaat als het prog'ke de 3 foto's merged met de aanpassing zoals je zei.

wouter_dc

Legacy Member
Meh, ik gebruik ook 5-7 foto's hoor LeSec :)

en met 1RAW gaat ge nooit zoveel speelruimte hebben.

Anyway, doe es CTRL+T gromme, tonemappen dus...
Das iets van da uw scherm dynamisch bereik van de foto niet kan weergeven blabla Kga u den hele uitleg besparen

LeSec

Legacy Member
wouter_dc zei:
Meh, ik gebruik ook 5-7 foto's hoor LeSec :)

en met 1RAW gaat ge nooit zoveel speelruimte hebben.

Anyway, doe es CTRL+T gromme, tonemappen dus...
Das iets van da uw scherm dynamisch bereik van de foto niet kan weergeven blabla Kga u den hele uitleg besparen

Ja, maar gij hebt er dan ook wel iets meer verstand van :p
Mij lijkt het logisch eerst een goeie HDR te maken met 3 foto's en nadien pas te experimenteren met meerdere.

Eerst leren stappen, dan leren lopen zoals ze dat zeggen? :p

wouter_dc

Legacy Member
Oh well, daar scheelt iets he.
Gooit die RAW's is online ergens, da ik eens probeer

wouter_dc

Legacy Member
upload sites genoeg.

Pakt megaupload maar, rapidshare is te traag geworden naar mijn goesting

wouter_dc

Legacy Member
Nou nou, http://img168.imageshack.us/img168/7456/picture2sz4.png It's obvious. Je moet een normaal belichte foto hebben, een 1 of 2 stop(s) onderbelichte, en een 1 of 2 stop(s) overbelichte. Jij hebt een 10 stops onderbelichte, 9 stops onderbelichte, en 8 stops onderbelichte foto. Hoe in godsnaam bekom jij zo'n foto's? Ik bedoel, gokt gij uw begininstelling ofzo?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan