Archief - PHOTOFOLIO: Gromme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gerdt

Legacy Member
Wat voor kritiek wil je eigenlijk op die laatste foto's gromme?

Of laat het me anders stellen: waarom heb je die foto's gemaakt en op dit forum gezet?
Gaat het om de technische kant? De esthetische? Het model zelf? De groene acthergrond? Zit er een bijbetekenis in je foto's of gaat het om een experimentje? Of moet ik ze gewoon zien als foto's van jezelf tegen een (lelijke!) groene muur.

Graag iets ofwat meer uitleg/motivatie bij de foto's a.u.b.

Groeten,
K

SweetEmmaRose

Legacy Member
Tis vrij ongeinspireerd, kdenk da de mensen dat bedoelen. Gebt wel heel veel foto's van uweigen he. Da weet ge toch?
Ik vind de tweede foto beter als de eerste en helemaal ni zo slecht eigenlijk :)
De tshirtloosheid stoort wel wa.

Gromme

Legacy Member
Bij de tweede was het de bedoeling om het effect te krijgen zoals het daar is.

@SER : Waarom stoort dat?

@ hen die mij een poser noemen -> lijken me niet echt te kunnen <- nuff said.

En wat nog als ik wat meer foto's van mijn eigen heb dan de gemiddelde mens.

@ Gerdt, sinds wanneer moet je hier een volledige motivatie geven bij het plaatsen van een foto? Vele posten hier foto's zonder enige vorm van motivatie.

Conqie

Legacy Member
@ hen die mij een poser noemen -> lijken me niet echt te kunnen <- nuff said.

er is nog altijd een verschil met iemand die een poser is uit persoonlijkheid of iemand die overposed, omdat hij niet weet hoe of wat
net zoals over-acting, gewone mensen doen het constant zijn ze daarom acteurs: juist niet :)

Gromme

Legacy Member
Tja, ik heb enkel mezelf als model, kan moeilijk een zelfportret maken met iemand anders in beeld hé.

LeSec

Legacy Member
Gromme zei:
Tja, ik heb enkel mezelf als model, kan moeilijk een zelfportret maken met iemand anders in beeld hé.

Niemand verplicht u ook voor 5 triljard zelfportretten te maken hé, tzou me verbazen moest je geen familie hebben?

Of vrienden?

Of kennissen?

Of gewoon mensen die je tegenkomt op straat?


...

Flipkikker

Legacy Member
Is dit nu écht nodig?

Gromme heeft net een foto gepost,
staat het onderwerp je niet aan zeg dan:
"Ik zou liever wat ander werk van je zien, je zelfportretten spreken mij niet aan"
"Komt nogal ongeïnspireerd over."

ipv:
"You really like yourself?" of "Narcist!"

OT:
Nu valt het idd op dat je veel foto's van jezelf maakt, maar die vind ik telkens iets beter dan de meeste van je onderwerpen.

Mss eens denken aan een reeksje ?
Soort autobiografisch verslag dat je uitbreidt in de tijd...
Beetje zoals Mr_Pee gedaan heeft (en nog steeds mee bezig is), met zen abstracte fotografie (ik weet geen correcte omschrijving)

TiB0

Legacy Member
@ Flipkikker: dikke second.

Ik vind eigenlijk ook dat hij gewoon foto's mag trekken van wat hij wilt. Als andere mensen op dit forum enkel HDR foto's maken van landschappen met een indrukwekkend wolkendek en hier en daar wat architectuur wordt daar niet zo hard over gezeverd als jullie doen over die paar zelfportretjes van Gromme...

Ja, het is vrij ongeinspireerd, maar ik vind dat hij buiten dat van erg gevarieerde onderwerpen foto's maakt, dus dat is wel het laatste dat je hem kan verwijten.
(Zeker in vergelijking met enkele anderen op dit forum...)

LeSec

Legacy Member
TiB0 zei:
@ Flipkikker: dikke second.

Ik vind eigenlijk ook dat hij gewoon foto's mag trekken van wat hij wilt. Als andere mensen op dit forum enkel HDR foto's maken van landschappen met een indrukwekkend wolkendek en hier en daar wat architectuur wordt daar niet zo hard over gezeverd als jullie doen over die paar zelfportretjes van Gromme...

Ja, het is vrij ongeinspireerd, maar ik vind dat hij buiten dat van erg gevarieerde onderwerpen foto's maakt, dus dat is wel het laatste dat je hem kan verwijten.
(Zeker in vergelijking met enkele anderen op dit forum...)

Het probleem is eerder dat velen hier al erg veel moeite gestoken hebben in het geven van tips en hints, aanwijzingen en al wat je maar wil en dat hij daar nadien weinig of geen aandacht aan besteed of zijn eigen mening op nahoudt.

Dat is allemaal natuurlijk zijn volste recht, en ik zal de laatste zijn dit hem te ontnemen, maar dan vind ik ook niet dat men verwonderd moet opkijken wanneer hij opnieuw gewezen wordt op fouten die hij zo veel maakt.

Het kan goed zijn dat hij van veel verschillende dingen/onderwerpen foto's maakt, maar bij veel van zijn foto's blijft de compositie meestal goed fout zitten. Het lijkt me dan ook verstandig voor hem om gewoon eerst de belangrijke punten goed te krijgen.

Dat heb je dan bij andere mensen die HDRI's en architecturale foto's posten niet. Omdat daar meestal de compositie gewoon erg strak en goed zit, het technisch in orde is en omdat die personen rekening houden met de kritiek.

Dit geheel terzijde.

TiB0

Legacy Member
wouter_dc zei:

't Was niet specifiek tegen jou bedoeld hoor, ik vind het mooie foto's :hug:



@ The Messenjah

Ik geef je wel gelijk op het punt dat Gromme meer rekening zou moeten houden met de (meestal constructieve) kritiek die hij hier krijgt...
Het contrast in kwaliteit tussen zijn foto's is gewoon erg groot; zo heeft hij enkele érg goede foto's (zoals die van in dat oude gebouw van een tijdje terug) en heeft hij ook vele foto's die echt niet in orde zijn... (Die met de foto's van fotografen bvb).

Het zou dan ook helpen als je je iets mindere foto's oftewel gewoon achterwege laat, en anders echt rekening houd met onze kritiek en erna niet dezelfde fouten maakt...

LunchBox

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
De tshirtloosheid stoort wel wa.

ik was op zoek naar een manier om hetzelfde op een ietwat normale manier te zeggen, en aangezien jij dat prima verwoord hebt - hoef ik enkel nog te quoten. (het gaat zelfs verder dan storen, want zeg eens eerlijk - waarom mochten die andere vijf borstharen niet mee op de prent?)

Xo0

Legacy Member
Zonder T-shirt, de blik/houding, de setting.. Het stoort me persoonlijk allemaal. Daarom dat ik ook zei dat de portretten zeer narcistisch overkwamen.

Floyd

Legacy Member
Gaat het zelfs verder dan storen? Kunt ge er niet meer van slapen LunchBox? Erotische dromen verpesten uw nachtrust?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan