Archief - JOB: logo van fictief bedrijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke logo vinden jullie de beste?(last updates)


  • Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten.

tinbie

Legacy Member
infeKted zei:
Ja ge weet wel wat ik bedoel. Dat overgaan van wit naar blauw (gradient-achtig) is niet mooi/passend voor een logo.

edit: 2de deel -> die blauwe boog tussen "clean" en "atmosphere".


zal idd ook alleen maar passen bij een witte achtergrond (bedenk ik).

het "2de deel" is eigenlijk een lijn (cirkelvormig) die ik onder atmosphere geplaatst heb.
Kweetnie zo goed wat er mis aan is, maar maakt het wel ietsje onduidelijker.

LunchBox

Legacy Member
wat infeKted wil zeggen denk ik: gaussian blur in logo's > not done.

infeKted

Legacy Member
LunchBox zei:
wat infeKted wil zeggen denk ik: gaussian blur in logo's > not done.

Dat dus ja. :)

Wat er mis is met die boog -> staat niet centraal. Bij de "A" zie je die links 1cm uitspringen, bij de "E" een halve.

Bigbuddha

Legacy Member
Enigste goeie(professioneel) logo wat ben tegengekomen is van blaZe.
Andere waren niet slecht, maar de ervaring en gevoel voor logo ontwerp ontbreekt nog bij de meeste.
Verdienstelijke pogingen noemen ze dat ;)

Meer bepaald http://gert.uni.be/temp/atmos.jpg

Buiten de eerste twee dan, waar de spatieëring van "clean" tov het object niet goed is.

Voor de rest mooie varianten en mooi gebruik van de lijn. Doet me een beetje aan Total logo denken ;)

De meeste snappen niet dat een logo in verschillende vormen dient gebruikt te worden. Print/Press/Web/Textiel/gadgets/....
De meeste werken veel te figuratief ipv stylistisch. Het moet ook heel klein, heel duidelijk zijn. Gradient hier, afbeeldingske daar. Blurke hier, veegske daar. Allemaal niet nodig. Persoonlijk maak ik altijd eerste in illustrator een zwart logo. Als dat op punt staat kan je in je variaties nog alle kanten uit.
Tip: Vergeet photoshop en begin met vectors voor logos. Simpele, originele vormen zijn de beste logos.

:offtopic: blaZe, mogen we http://gert.uni.be/ al checken ;)

blaZe

Legacy Member
Bigbuddha zei:
:offtopic: blaZe, mogen we http://gert.uni.be/ al checken ;)

ge moogt me altijd een PM sturen met points of improvement of bugjes wat ge tegengekomen zijt.

het is nog niet volledig klaar maar kan tenminste de inhoud al tonen en die moest ik het snelst terug online hebben.

ik kijk ernaar uit, de feedback ;)

Bigbuddha

Legacy Member
Thorens zei:
Wat is er mis met mijn logo's dan?

http://www.web-straat.be/atmospherecleanlogos.jpg

n° 1:
-overlappende tekst is wat "goedkoop"
-transparante ring op de tekst is voor drukwerk geen goed idee
-spatiering van de golfjes tov. de cirkel is te willekeurig
-verhouding tekst en rest is wat zoek

n° 2:
-AC moet van de klant mogen als afkorting
-alweer die transparantie die problemen kan opleveren (beter voorkomen dan genezen)
- twee woorden tegen elkaar zou ik nooit doen in deze kleurcombinaties

n°3:
-Alweer de overlapping van de tekst die wat stoort.
-Parapluutje is mooi
-verhouding van de tekst is zoek. Het geeft een te lang beeld.

n°4:
-Onduidelijke drop image gebruikt.
-spatiering tussen letters is niet consequent
-Probleem met contrast

n°5:
-Leestbaarheid is niet zo goed door de O de kleur te veranderen.
-Onduidelijke splash

Elk heeft zijn goeie en slechte dingen. Zijn zeker niet slecht. Hier passeren er zeker slechtere(minder goeie).

Therif

Legacy Member
Leuk, ik zie dat we weer on-topic zijn

Thank You bigbuddha :bow:



En ja :) Zou ik een echt bedrijf zijn, zou ik enkele 1000 euros aan verspillen voor een professionele of gediplomeerde etc
Ik denk nie dat ze de logo van logitech, belgacom of telenet hier hebben gemaakt :p

Therif

Legacy Member
Er is een klein verandering in planning, drukkerij moet logos binnenhebben maandagmorgend, dus ik verander de deadline naar Zondag 26/03/2006 om 8:00AM

mvg

Thorens

Legacy Member
Handige commentaar, BigBuddha. Kan wel akkoord gaan met meeste puntjes. Zal eens (naast de oorspronkelijke versies) een collage maken rekening houdend met uw opmerkingen.

Thorens

Legacy Member
De naam van uw bedrijf is het belangrijkste in het logo. Bij uw staat de naam ergens vanboven in een hoekje gedrongen in een veel te grote image (in verhouding met tekst). Daarenboven is het te ruig en te onduidelijk voor een logo. Logo's moeten to-the-point en in het oogspringend zijn.

tinbie

Legacy Member
Thorens zei:
De naam van uw bedrijf is het belangrijkste in het logo. Bij uw staat de naam ergens vanboven in een hoekje gedrongen in een veel te grote image (in verhouding met tekst). Daarenboven is het te ruig en te onduidelijk voor een logo. Logo's moeten to-the-point en in het oogspringend zijn.

Ja true, maar ze moeten ook in het oog springen en uniek zijn. nhja :/

Thorens

Legacy Member
Wiffy zei:
Ja true, maar ze moeten ook in het oog springen en uniek zijn. nhja :/
Enorm uniek is uw logo niet, vind ik persoonlijk. En het gebrek aan echt contrast (te donker blauw, o.a.) laat het ontwerp ook niet echt in het oog springen.

Bigbuddha

Legacy Member
Thorens zei:

N° 1: Ben ik geen fan van ;) Tekst die doorlopen is van de golfjes stoort.
'k Vind je font ook niet alles. Doet me aan afwasmiddel denken. Je hebt dit font trouwens overal aangehouden. De spacieëring is niet zo mooi van dit font.

N° 2: Beter dan de vorige versie, maar 'k vind nog dat de golfjes wat te los staan van de tekst. Ik bedoel conseptueel dan. Niet echt qua pixels.

N° 3: Vond ik al goed met het paraluuuuutje ;) Enkel het font dat wat stoort denk ik.

N° 4: Veel beter. Hier zou ik alleen de kleurkeuze wat aanpassen. Het mag wat meer punch hebben, wat meer contrast.

N° 5: Ook weer een verbetering. 'k Snap wel nog altijd niet wat die splash moet voorstellen.

Al met al, zeker beter dan de eerste versie. Zo zie je ook het proces van een logo. Een idee -> variaties op dat idee -> uitwerking van dat idee -> kleurstudies van dat idee. Volgorde kan soms wat anders zijn. Maar het blijft een proces. Keep up the good work.

Bigbuddha

Legacy Member
Wiffy zei:
Zo, ook nog een paar versies, en ja ik heb hier gewoon tijd voor.

http://www.fileshare.be/se/img/26189/atmosB.jpg

-Ik wist niet goed waar de tekst te zetten, iemand die mss tip kan geven ?
-Enja, die licht gekleurde lijntjes worden nog weggewerkt.


comments ?/

Hmmmm, moeilijk geval. Nee, eigenlijk een makkelijk geval.
Dit is niet zo goed als logo. Geen enkele variatie.
Je zit vast aan je idee. Maar als het basis idee niet goed is, dan gaan de variaties zeker en vast niet goed zijn.

Je cirkelvorm is te gedetaileerd. Het heeft een te grote basis in verhouding met de dunne uitlopers. Bij verkleining voor bv logo op een pen zit je dan vast. Ook voor het maken van stickers is dit moeilijk omdat je dan met die dunnen reepjes zit. Tenzij de sticker met de witte achtergrond gedrukt wordt.

Je Font is op zich niet slecht denk ik. Beetje te techno voor het onderwerp denk ik, maar het is slecht gebruikt. In die ronde vorm op een lijn is het nauwelijks leesbaar. Ook hier weer de opmerking van het verkleinen. Als je het logo wil verkleinen ga je niets meer van de tekst kunnen lezen om dat het font in verhouding tot de rest van het logo veel te klein is.

Bij nummer 2 herhaal je de naam in het midden. Zou ik niet doen, herhaling is toegeven dat het eerste niet leesbaar is ;) Het font is slecht gekozen en je moet meer op de uitlijing letten. Elk element dient op een of andere manier uitgelijnd te zijn tov een ander element. De manier waarop je "CLEAN" bij nummer twee, gewoon onder "ATMOSPHERE" plakt is ronduit slordig. Als je het daar al zou zetten, doe het dan goed. Centreer de onderwerpen tov elkaar.

Ik zou van dit logo ontwerp afstappen omdat het als basis niet zo goed is.
Kijk eens goed naar die van blaZe en Thorens. En vergelijk deze eens met de jouwe.

Mooi dat je er tijd in steekt, maar probeer tips mee te nemen voor een nieuw ontwerp.

Therif

Legacy Member
Ik heb een multiple choice poll bijgezet bij deze thread om te finaliseren
nu jullie alle logos hebben gevisualiseerd, geanalyseerd en gekritiseerd zou ik willen dat jullie punten geven aan de beste

mvg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan