Archief - Foto's 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

iKitty

Legacy Member
Pixations zei:
@ Psychodweep: nice. Mooi licht!

@ bloodoo: compositie is redelijk goed maar er is iets mis met de kleuren. Er zit inderdaad te veel blauw in.

@ isj: niet slecht. En de pose / blik van die uil is 100% uil :cool:

ben nog eentje aan het maken ^^ zal direct uploaden, zalige ogen heeft die

iKitty

Legacy Member
weiqin zei:
@ Isj: is da ne crop? Kunde het origineel is plaatsen?
geen crop hier
ik crop niet al mijn foto's
Izar_III_by_Isje.jpg

Make: SONY
Model: DSC-H50
Shutter Speed: 10/600 second
F Number: F/2.7
Focal Length: 5 mm
ISO Speed: 100

wat kon er beter?

bloodoo

Legacy Member
isj zei:
Voor
Na
zo zie je het blauw miss beter :)

nu zie ik het, is onderdaad niet echt juist xD
dit is de originele foto Imageshack - picture21bfi
blijkbaar best niet prutsen aan fotos als je er niet al te veel van kent, maar is die originele foto niet wat te 'flets'? (die versie van isje ziet er 'krokanter' uit)

iKitty

Legacy Member
bloodoo zei:
nu zie ik het, is onderdaad niet echt juist xD
dit is de originele foto Imageshack - picture21bfi
blijkbaar best niet prutsen aan fotos als je er niet al te veel van kent, maar is die originele foto niet wat te 'flets'? (die versie van isje ziet er 'krokanter' uit)

tgoh, een beetje, maar ge moet daarom niet 100% contrast erin smijten, gewoon het zwart in je foto zwart maken en het wit wit... zonder iets weg te branden, maar ik weet er ook niet zoveel van, ik kan het beter toepassen en tonen dan het uit te leggen XD

original.jpg

dit was mijn origineel beeld, van de uil das ook een groot verschil é
ik heb deze wat opgescherpt, etc, voor een bepaald effect ^^

DieselPower

Legacy Member
@Isj: bij uw vorige uil had ge op de ogen mogen scherpstellen hoor

iKitty

Legacy Member
DieselPower zei:
@Isj: bij uw vorige uil had ge op de ogen mogen scherpstellen hoor

hoe bedoel je? :)
iemand een idee van hoe van die uil een mooie/speciale foto van te maken?

DieselPower

Legacy Member
Dat is ongeveer de regel bij portretten, ik heb het in feite zelf nog nooit in vraag getrokken :D

iKitty

Legacy Member
DieselPower zei:
Dat is ongeveer de regel bij portretten, ik heb het in feite zelf nog nooit in vraag getrokken :D

wat staat er dan scherp volgens jou? :)
ik zal er in het vervolg op letten hoor ^^
studiofake.jpg

dit beter?
^^ achtergrond etc weggewerkt

DieselPower

Legacy Member
Zijn oogkas geloofk, uw tweede foto is veel beter in dat opzicht. Hoewel ik de bokeh daar niet zo mooi vind. Bij die eerste uil had ge misschien kunnen inflitsen, links is die nogal onderbelicht.

iKitty

Legacy Member
DieselPower zei:
Zijn oogkas geloofk, uw tweede foto is veel beter in dat opzicht. Hoewel ik de bokeh daar niet zo mooi vind. Bij die eerste uil had ge misschien kunnen inflitsen, links is die nogal onderbelicht.

aah die grijze foto? ^^ da was de bedoeling kzal straks een voorbeeld tonen

maar da oogkas kzal er op letten wss auto focus gebruikt nog

wouter_dc

Legacy Member
Uiteindelijk - voor mij - blijft diee laatste ne gewone zoom op ne uilenkop. Ne kop diee te krap in zijn kader zit. Amper ruimte rechts en odneraan (oog/snavel) en zijn oor links ook.
Achtergrond wegwerken en daar iets lame wit achter doen is ook maar stom. Bijkomend is da het slecht is weggewerkt. Gewoon me ne zachte brush weggedaan, uil loopt over in achtergrond. Voor zover ik het zien op die resolutie.

iKitty

Legacy Member
wouter_dc zei:
Uiteindelijk - voor mij - blijft diee laatste ne gewone zoom op ne uilenkop. Ne kop diee te krap in zijn kader zit. Amper ruimte rechts en odneraan (oog/snavel) en zijn oor links ook.
Achtergrond wegwerken en daar iets lame wit achter doen is ook maar stom. Bijkomend is da het slecht is weggewerkt. Gewoon me ne zachte brush weggedaan, uil loopt over in achtergrond. Voor zover ik het zien op die resolutie.

tgoh ja dat en dodgetool en op rap rap, en in het oog de reflectie van blauwe lucht weg etc etc... maar tis idd maar ne uilenkop maar meer moet da ni zijn opt moment ^^ das ni echt ne echte foto material eerder snapshot, kwou gwn witte achtergrond voor 1015tje van te maken dusja

Strawberry

Legacy Member
vin die met de uil die naar boven kijkt wel zalig :)
das al meer ne foto :)

iKitty

Legacy Member
Strawberry zei:
vin die met de uil die naar boven kijkt wel zalig :)
das al meer ne foto :)

jap ^^, kheb nog best ne grappige snapshot, die je miss kan gebruiken :p (u know pm)
IZARWTF.jpg


die face gewoon :')
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan