Archief - Foto's 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fireflymr

Legacy Member
Engeland idd, ik zal/wou vandaag nog wat karren gaan trekken want je ziet hier echt alles, maar ik heb mijn toestel heel de nacht laten aanstaan :'( sheisse
wachten dan maar..

fireflymr

Legacy Member
Niet bij mij... Hij zat in mijn laptop geplugged en daardoor stond er enkel een kleine 'pc' opt scherm waardoor ik er niet aan dacht dat ie nog aan stond.
Het stomme is dat ik al meer dan 20 dagen met die batterij doe, er heel Frankrijk mee ben doorgetrokken en de batterij was nog bijna vol... maarja

Ik moet eens naar de 'barber', dan ga ik dat maar eens gaan proberen.

Mr. Humphries

Legacy Member
Als je auto's wil trekken, moet je inderdaad naar Engeland gaan. Ofwel zie je daar heel oude auto's ofwel spiksplinternieuwe modellen en dan nog niet van de minste.

passero

Legacy Member
GIsteren nog een mijn gerief op t terras gezet. Omstandigheden waren niet echt ideaal doordat het bijna volle maan was en die dus veel strooilicht gaf...
Toch nog een poging gedaa om een kleuropname te maken.

In totaal 2.5u belicht. 45min per kanaal behalve het blauwe. Daar heb ik maar 10min van gezien mijn telescoop tegen de poot van de montering ging botsen...

Het object is de ringnevel (M57) en zo iets gebeurt er dus als een ster van dezelfde grote als onze zon opgebrand geraakt. Ze gaat haar buitenste schillen afstoten en verkleinen tot een zwakkere ster. Het kleine puntje in het midden van de ring is dus de ster die dus aan het einde van haar leven gekomen is.

M57_LRGB.jpg

passero

Legacy Member
binnen paar miljard jaar pas :)
Ge hebt nog tijd om u voor te bereiden dus

wouter_dc

Legacy Member
Het wit is niet echt wit, foutje in witbalans dus. Snel weggewerkt in postprocessing :)

bloodoo

Legacy Member
:eek: hoezo blauw ?
kheb er een effectje over gegooid, maar hier ziet ie er niet blauw uit:help:

iKitty

Legacy Member
Izar_II_by_Isje.jpg

nog eentje van de uil :) beetje met natuurlijk licht gespeeld enzo... ^^
Picture
Make: SONY
Model: DSC-H50
Shutter Speed: 10/1000 second
F Number: F/2.7
Focal Length: 5 mm
ISO Speed: 500

dresse

Legacy Member
bloodoo zei:
:eek: hoezo blauw ?
kheb er een effectje over gegooid, maar hier ziet ie er niet blauw uit:help:

Dan wordt het hoog tijd dat ge uw scherm eens kalibreert. Hier ziet zelfs het gras blauw...

Pixations

Legacy Member
@ Psychodweep: nice. Mooi licht!

@ bloodoo: compositie is redelijk goed maar er is iets mis met de kleuren. Er zit inderdaad te veel blauw in.

@ isj: niet slecht. En de pose / blik van die uil is 100% uil :cool:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan