Archief - Foto's 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HansP

Legacy Member
wouter_dc zei:
En wa nu me ne 1.5x crop, kunt ge da ffkes testen Spyder?

gaat mss ietske meer op fisheye lijken maar nog niet veel hoor ...

voor ne cropcam moet ge 8of6 mm fisheye hebben eer je echt effect hebt he !

iemand die ik kende had een sony A900 met sigma 16mm op en hij was net niet zo breed als mn 10-20 van sigma

wel de fisheye vertekening zit er een beeeeetje in maar niet veel

HansP

Legacy Member
FreakyLeash zei:
Merk je dan ook verschil in kwaliteit ?

Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Can | Fotokonijnenberg

Tamron 70-200mm F 2.8 SP Di-LD Canon | Fotokonijnenberg

Prijs geen verschil, alleen verschillende merknaam :wtf:

tamron staat tegenwoordig wel bekend als zeer slechte service hebben ze me bij studio73 gezegd !
er had een klant een tamron lens gekocht en na 4 weken defect
hij was die in totaal 5 maand kwijt geweest voor herstelling !

Sigma is zeker zo goed en vind de build quality ook net iets beter dan tamron

grtz

FreakyLeash

Legacy Member
Bedankt allen, inclusief dieselpower,

Ik weet wel dat ik in de exif kan kijken op flickr, maar begin maar eens te zoeken in alle foto's op flickr naar die lens,
Trouwens niet alle foto's hebben exif, en mensen kunnen dat ook uitzetten !

wouter_dc

Legacy Member
Dingske is sowieso de betere lens! :sop:


Ga dan naar de winkel waar ze ze alletwee in stock hebben, bukt ff en test ze daarna alletwee. Seriously, als ge alle reviews hebt gelezen én alle sample photos hebt bekeken, dan kunnen wij ook nie meer doen

FreakyLeash

Legacy Member
wouter_dc zei:
Tamron is sowieso de betere lens! :sop:


Ga dan naar de winkel waar ze ze alletwee in stock hebben, bukt ff en test ze daarna alletwee. Seriously, als ge alle reviews hebt gelezen én alle sample photos hebt bekeken, dan kunnen wij ook nie meer doen

Je hebt gelijk!

kaketoe

Legacy Member
Schiet mij niet dood :D
Kmocht de dslr van mijn pappie meenemen naar Italië, en ik wou eens jullie commentaar op volgende gevoelige platen:

(geen photoshop gedoe, kben daar gene ster in)

IMG_2220.jpg

IMG_2398.jpg

IMG_2400.jpg

IMG_2596.jpg

IMG_2599.jpg

IMG_2648.jpg

IMG_2776.jpg



Wat denken jullie? Goed bezig, of toch nog wat oefenen :P
Kunnen jullie dit eigenlijk zien? Want het is de afbeeldingslocatie van m'n picasa account, hopelijk zijn 't geen 403's allemaal...
EDIT: tweede poging, wat 'n werk :(
EDIT2: derde poging... Had er beter een shellscriptje voor geschreven...

TiZon

Legacy Member
kaketoe zei:
Schiet mij niet dood :D
Kmocht de dslr van mijn pappie meenemen naar Italië, en ik wou eens jullie commentaar op volgende gevoelige platen:

(geen photoshop gedoe, kben daar gene ster in)
http://lh5.ggpht.com/_Kme08aFM10Q/SndUTYfwyII/AAAAAAAADgs/vWqgOj_ueWs/IMG_2398.JPG
http://lh3.ggpht.com/_Kme08aFM10Q/SndUT0ZgG1I/AAAAAAAADg0/ywkXR9DnxwU/IMG_2400.JPG
http://lh6.ggpht.com/_Kme08aFM10Q/SndVdZrhccI/AAAAAAAAD2I/TrpcH2j1cOg/IMG_2599.JPG
http://lh3.ggpht.com/_Kme08aFM10Q/SndUtfPS8YI/AAAAAAAADoc/K02PaTcgHK0/IMG_2648.JPG
http://lh6.ggpht.com/_Kme08aFM10Q/SndVctrUMMI/AAAAAAAAD18/HNhdnCJz1wc/IMG_2596.JPG
http://lh4.ggpht.com/_Kme08aFM10Q/SndUjvQyJQI/AAAAAAAADlI/7Ow-MmnSlpU/IMG_2776.JPG

Wat denken jullie? Goed bezig, of toch nog wat oefenen :P
Kunnen jullie dit eigenlijk zien? Want het is de afbeeldingslocatie van m'n picasa account, hopelijk zijn 't geen 403's allemaal...
The requested URL /_Kme08aFM10Q/SndUTYfwyII/AAAAAAAADgs/vWqgOj_ueWs/IMG_2398.JPG was not found on this server.

vincentvc

Legacy Member
img tags please. :/
vervelend om elk linkske te middelklikke. mn tabs staan al vol genoeg. ><

vincentvc

Legacy Member
@tom: Kleuren zijn nice.

@kaketoe: Allemaal een beetje saai en weinig-zeggend. Compositie-wise is er ook weinig aan. EN in de zon trekken maakt je foto's niet cooler.

kaketoe

Legacy Member
ViniMan zei:
@tom: Kleuren zijn nice.

@kaketoe: Allemaal een beetje saai en weinig-zeggend. Compositie-wise is er ook weinig aan. EN in de zon trekken maakt je foto's niet cooler.

Tja, ben ook nog maar juist begonnen :P
Suggesties hoe je dan interessantere foto's maakt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan