Archief - Foto's 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
-=Spyder.LA=- zei:
u kidding me naar luik gaan en nix vinden ???
luik is ffs urbexporn

Dat dachten we ook. Heel de tijd rondgereden en zelfs gevraagd bij mensen achter verlaten industrie en dergelijke... Mja, natuurlijk als je het niet weet en het zit wat tegen kan je er net zo goed tien keer rond rijden zonder het te zien.

Psychodweep

Legacy Member
hoofdschooier zei:
Is er hier iemand die werkt met lenzen die geen autofocus hebben?
Ik kan maar niet beslissen tussen verschillende lenzen dus dacht ik een 50mm te kopen zonder autofocus (lekker cheap) en de andere die koop ik dan ook...

Ik heb een fisheye die ik volledig manueel moet bedienen (diafragma en focus).
Als ge planten of statische dingen wilt trekken....maar voor actie gaat het nie lukken hoor (tenzij je dichtbij kan flitsen).

HansP

Legacy Member
peleng ? walimex ?
ervaring plz :)

@ Gromme
Hazard Cheratte
Fort de la chartreuse
La valdor hospitaal
Val saint lambert

allemaal om en rond luik !

Strawberry

Legacy Member
hoofdschooier zei:
Is er hier iemand die werkt met lenzen die geen autofocus hebben?
Ik kan maar niet beslissen tussen verschillende lenzen dus dacht ik een 50mm te kopen zonder autofocus (lekker cheap) en de andere die koop ik dan ook...

Kheb een paar m42 lenzen en paar zuiko's die ik op canon 40D gebruik.
Doe focus altijd met live view. Zonder vindek het niet echt te doen.
Op de 1DII wel (grotere zoeker). Vroeger vooral macro, nu hebbek die nog vaak mee en gebruik die op minder belangrijke shoots, int begin viel dat zwaar tegen en gebruikte ik het bijna nooit. Op een 5D met een splitscreen zal het beter gaan. Focusen went ook, int begin moet ge echt geen mensen doen, na een tijd lukt da beter en kunnen ze ook steeds meer bewegen. Zou enkel zo lenzen kopen als ge al autofocus lenzen hebt.

Gromme

Legacy Member
-=Spyder.LA=- zei:
peleng ? walimex ?
ervaring plz :)

@ Gromme
Hazard Cheratte
Fort de la chartreuse
La valdor hospitaal
Val saint lambert

allemaal om en rond luik !

Bedankt, zullen we in het achterhoofd houden.

Bosvos

Legacy Member
ik heb dan toch maar de autofocus gekocht, misschien later een breedhoek (breder dan 18) zonder autofocus, daar zou ik toch enkel statische onderwerpen mee fotograferen. Nu dus een 50mm en die zou ik voor vanalles en nogwat gebruiken.

Account3of7

Legacy Member

3786108642_4ced29bbd1.jpg


3622429978_0807eac61e.jpg

Zijn de kleuren van de eerste bij jullie goed? Op mijn ander scherm is het nogal gelig.

jasperverplanke

Legacy Member
Ik twijfel, maar ik zou eerder zeggen van niet :D
En als je niet overtuigd bent moet je ze maar eens je levels aanpassen ^^

Wel nog plezante foto's, ik wil méér ^^

LeSec

Legacy Member
-=Spyder.LA=- zei:
zit geel in maar niet veel ...

(( seen on dell 2408WFP :) ))

Idd, enkel aan haar rechteroog (links op foto dus) misschien wat 'gelig' ma dan ist dan ookwel.

(acd hierzo)

Psychodweep

Legacy Member
-=Spyder.LA=- zei:
peleng ? walimex ?
ervaring plz :)

Een M42 Zenitar f2.8 16mm fisheye heb ik:
Op F2.8 zijn de fotos wel soft.
Ik gebruik em meestal op F8.
Voordeel is wel natuurlijk de prijs en ik ben er tevreden mee.
Enkele fotos met die fisheye getrokken:

1. DJ Neon
3642493944_78e7e12466.jpg


2. Lies & Fien
3714550672_9801fa8765.jpg


3. Ratman & Bobin (ik weet nie welke van de 2)
3714536346_38869a726e.jpg


4. Dancing peeps:
3714535940_940cc39163.jpg

Psychodweep

Legacy Member
Ah zo zit dat he... Modellen pikken van mekaar :p.
Kvind het een knappe foto. Heb je meer info over de opstelling ??
Kzou toch opletten voor die schaduw op haar arm. Op die foto van jou herken je haar totaal niet in vergelijking met die fotos van Pixations.

Joeri

Legacy Member
Psychodweep zei:
Ah zo zit dat he... Modellen pikken van mekaar :p.
:unsure:

Kvind het een knappe foto. Heb je meer info over de opstelling ??
Kzou toch opletten voor die schaduw op haar arm.
5D+50mm 1.4 @F5.6 iirc
Een of twee flitsers richting background en beautydish zonder diffusieschijf linksboven.
Die schaduw is idd wel klote.

Op die foto van jou herken je haar totaal niet in vergelijking met die fotos van Pixations.
Dat vind 'k net het leuke van modelfotografie, eenzelfde persoon in totaal verschillende looks zien :)

Strawberry

Legacy Member
wijze foto :)
Vin enkel de band wat raar, is nogal hoog tot aan de navel waardoor haar figuur nogal raar lijkt links met die riem, er zit daar een recht stuk waar meer ronding mooier was geweest.

Joeri

Legacy Member
Was me idd ook al opgevallen, desnoods eens wat met de liquify filter klooien bij de volledige afwerking, dit was maar een 5min-edit

edit: 'k verschiet eigenlijk dat je een studio-foto wijs vindt, meestal uit je je toch eerder anti-100%-gecontroleerde-studio-toestanden? :p

Strawberry

Legacy Member
heb niks tegen studio, zie avatar :p
vind haar blik zalig
vanaf middel vette foto :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan