Archief - Foto's 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Joeri

Legacy Member
tnx
middel en schaduw intussen gefixt, maar ik ga er nu niet speciaal een nieuwe versie voor uploaden

Joeri

Legacy Member
Pixations zei:
Ziet er goed uit Joeri!

Ben al benieuwd naar meer :cool:

Tnx, zal een van de komende dagen wel wat meer posten.

By the way, kleine quote van haar nadat ze die outfit aanhad: "Amai, 'k denk da Yanick gewoon schrik krijgt van mij als ik zo bij hem kom." :D

Pixations

Legacy Member
'k vind de styling best leuk eigenlijk, echt iets voor Enisa (en voor u) :woohoo:

FreakyLeash

Legacy Member
1: Ik zou nooit beter kunnen doen dus mijn commentaar telt niet echt als een opmerking maar meer als een persoonlijke mening.

2: Ik hou meer van kleur zoals dat bij van Pixations.

3: Ik zou toch graag de nieuwe versie van die foto zien want haar buik lijkt beetje raar ...
Precies ingedeukt.

Joeri

Legacy Member
versie met enkele aanpassingen zou zichtbaar moeten zijn na een refresh nu.

Z/W is geen arty-farty keuze en nog voor dat de foto's genomen waren is die beslissing al genomen, puur omdat deze styling daar imo om schreeuwt en in kleur een pak kracht verliest. Net zoals omgekeerd de foto's die je aanhaalde wsl gemaakt zijn met de bedoeling in kleur te werken en in z/w heel wat van hun charme zouden verliezen, dus van die keuze ga ik niet afwijken.
Onze stijlen liggen trouwens wel vrij ver uit elkaar, de enige gelijkenis hier is dat het toevallig hetzelfde model is, een onderling vergelijk tussen beide shoots lijkt me dus echt niet relevant.

FreakyLeash

Legacy Member
ooh, ik vergelijkte niet tussen beiden,

IK hou persoonlijk meer van Pixation zijn stijl dan van jouw stijl, toch met deze foto,
zal de rest van je werk eens moeten bekijken !

Iedere zijn stijl ;-)

HansP

Legacy Member
Psychodweep zei:
Een M42 Zenitar f2.8 16mm fisheye heb ik:
Op F2.8 zijn de fotos wel soft.
Ik gebruik em meestal op F8.
Voordeel is wel natuurlijk de prijs en ik ben er tevreden mee.
Enkele fotos met die fisheye getrokken:


nja 16mm op crop cam geeft zelfde effect als 10mm van mn sigma ( al getest )
best is 8mm voor crop cam voor fisheye effect

wel nice pics !
kwas lang aant denken aan een peleng maar kheb eerst een andere die voorgeet ,alleen moet ik nog kiezen :d
Sigma 17-70 EX Macro F2,8 - 4,5
Sigma 18-50 EX DG F2,8

harde keus :p

dresse

Legacy Member
-=Spyder.LA=- zei:
nja 16mm op crop cam geeft zelfde effect als 10mm van mn sigma ( al getest )

harde keus :p

Chance da gij het al getest hebt! anders moest ik nog gaan uitrekenen of 10*1.6 wel degelijk 16 was...

FreakyLeash

Legacy Member
Eigenlijk is het verschil, tussen Sigma etc Vs De merk Lenzen van fototoestellen zoals canon en nikon, in kwaliteit groot ?

Joeri

Legacy Member
FreakyLeash zei:
Eigenlijk is het verschil, tussen Sigma etc Vs De merk Lenzen van fototoestellen zoals canon en nikon, in kwaliteit groot ?

Hangt echt van geval tot geval af, er zijn soms lenzen die zeker niet slecht zijn, maar ik vind dat je moeilijk kan stellen dat alle Sigma/Tamron/... lenzen goed/slecht zijn. Had je een specifieke lens in gedachte?

FreakyLeash

Legacy Member
Joeri G. zei:
Hangt echt van geval tot geval af, er zijn soms lenzen die zeker niet slecht zijn, maar ik vind dat je moeilijk kan stellen dat alle Sigma/Tamron/... lenzen goed/slecht zijn. Had je een specifieke lens in gedachte?

Ja ik wou eigenlijk een 24-70 aanschaffen 2.8

Het gaat vooral zijn dan voor concert fotografie, en ik denk dat het ook een goede lens zou zijn voor Portret foto's, zolang het maar een 2.8 is of lager is het goed voor mij denk ik :crazy:,

De lens van canon is wel duur :

Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM | Fotokonijnenberg

Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM | Fotokonijnenberg

ook al vind ik die witte lens ontzettend cool :P

Joeri

Legacy Member
Die sigma 24-70 heb ik nooit gebruikt

Sigma 70-200 is voor portret en concerten zeker snel/goed genoeg. Heb die even gehad, maar voor sport vond 'k die te traag en onnauwkeurig, dus vervangen door de Canon

DieselPower

Legacy Member
Hoe kunde daar nu iets op zien? Kijkt naar voorbeeldfoto's en de bouw, lees reviews op dp review of the digital picture. En met de handige api van Flickr kunt ge in de EXIF zoeken.

FreakyLeash

Legacy Member
DieselPower zei:
Hoe kunde daar nu iets op zien? Kijkt naar voorbeeldfoto's en de bouw, lees reviews op dp review of the digital picture. En met de handige api van Flickr kunt ge in de EXIF zoeken.

Daarom vroeg ik het ook meer aan joeri G.

Omdat hij Canon heeft en daarvoor een sigma, dus hij zal het wel weten zeker ?

(wat die kwaliteit vraag betreft)

en die 2 verschillende lenzen, dezelfde prijs, maar verschillende naam, ik snap gewoon niet waarom ze dezelfde prijs hebben :S

Joeri

Legacy Member
De Canon is op elk vlak wel een fractie beter vind ik, maar of iedereen daar voordeel uit kan halen of nut aan heeft laat ik in het midden. Zijn beide goeie lenzen

DieselPower

Legacy Member
DieselPower zei:
Hoe kunde daar nu iets op zien? Kijkt naar voorbeeldfoto's en de bouw, lees reviews op dp review of the digital picture. En met de handige api van Flickr kunt ge in de EXIF zoeken.

FreakyLeash zei:
en die 2 verschillende lenzen, dezelfde prijs, maar verschillende naam, ik snap gewoon niet waarom ze dezelfde prijs hebben :S
sigh

Strawberry

Legacy Member
FM Reviews - Main Index
hier staan soms nuttige dingen tussen over lenzen

01.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan