Archief - Foto's 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kunlun

Legacy Member
@ Isj:

Foto 1: serieus overbelicht
Foto 2: geen onderwerp, mist ook heel wat scherpte


kan ze beide ni echt appreciëren :/

iKitty

Legacy Member
weiqin zei:
@ Isj:

Foto 1: serieus overbelicht
Foto 2: geen onderwerp, mist ook heel wat scherpte


kan ze beide ni echt appreciëren :/

oké, :)
mening is mening
het zijn wel eerder artistieke beelden bedoeld, niet echt regels voor :)
foto 1 overbelicht? dat snap ik niet zo goed,... het was midden in de nacht, en ik heb een paar overbelichte gemaakt en die zagen puur wit... lol
meer uitleg :)

onderwerp is het licht en de baan daar zit nog meer een verhaal achter, en scherpte is niet echt een nut in deze soort foto's

DieselPower zei:
Hallo Pollock
lol, I guess :p mijn is wel iets feller é

Kunlun

Legacy Member
isj zei:
oké, :)
mening is mening
het zijn wel eerder artistieke beelden bedoeld, niet echt regels voor :)
foto 1 overbelicht? dat snap ik niet zo goed,... het was midden in de nacht, en ik heb een paar overbelichte gemaakt en die zagen puur wit... lol
meer uitleg :)

onderwerp is het licht en de baan daar zit nog meer een verhaal achter, en scherpte is niet echt een nut in deze soort foto's

Uiteraard dat meningen verschillen!

Bij foto1 krijg ik alleszins last van mn ogen omdat het vanonder veel te helder en te overbelicht is vind ik persoonlijk.

Foto2 kan artistiek overkomen maar het is alleszins niet echt mijn ding, het doet me gewoon denken aan een simpele snapshot dat getrokken is met een gsm.

Nuja, smaken verschillen nu eenmaal. Ieder zijn ding :woohoo:

iKitty

Legacy Member
wouter_dc zei:
Da zou ik es graag willen horen

gewoon zo'n foto zet toch meer aan het denken, dan de eerste foto of een studio foto etc,
een foto van iemand op de baan, ge moet dan al beginnen fantaseren waar die naar op weg is etc... ^^
mja ik neem aan dat jullie niet voor dit soort foto's zijn en dat ze nog niet helemaal overkomen hoe ik wil

de foto's die ik nu maak zijn puur experimenteel/technisch
anders zou ik beelden willen maken met een verhaal achter, ^^

FreakyLeash

Legacy Member
wouter_dc zei:
Da zou ik es graag willen horen

large_pollock8.jpg


Daar zit ook een verhaal achter, toch een soort, vraag het aan de kunstenaar zelf ... :)

wouter_dc

Legacy Member
isj zei:
gewoon zo'n foto zet toch meer aan het denken, dan de eerste foto of een studio foto etc,
een foto van iemand op de baan, ge moet dan al beginnen fantaseren waar die naar op weg is etc... ^^
mja ik neem aan dat jullie niet voor dit soort foto's zijn en dat ze nog niet helemaal overkomen hoe ik wil
Ik heb het niet over de auto-foto, maar over de eerste foto.

FreakyLeash zei:
http://blog.cleveland.com/pdextra/2007/10/large_pollock8.jpg

Daar zit ook een verhaal achter, toch een soort, vraag het aan de kunstenaar zelf ... :)[/QUOTE]

Ik vraag wélk verhaal, maar daar wordt niet op geantwoord...

Flipkikker

Legacy Member
Isj,
Die uil is écht een prachtbeestje en de kleuren leg je (meestal) wel goed vast op foto, maar ik zou een ander onderwerp zoeken. :)

Als je nu nog een foto post van je uil en de compositie mag goed zijn etc etc... dan vrees ik nog voor de commentaren, voorlopig is het interessante er af.. :x

iKitty

Legacy Member
creatief zijn met het licht rondom u
ik probeerde naar gevoel te schrijven met licht(zoals we eens met muziek hadden geschilderd, in kusntacademie), voegde eerst het groen toe dan het licht in de auto etc etc, maarja I get it in de eerste foto is niet veel inhoud :)
das gewoon iets abstract, waar je vormen in kunt zoeken, en zelf je eigen beeld van proberen maken

b0rt

Legacy Member
Daar zit ook een verhaal achter, toch een soort, vraag het aan de kunstenaar zelf ... :)[/QUOTE]
Een Pollock is een héél ander ding dan een simpel experiment met de sluitertijd van een camera :p

FreakyLeash

Legacy Member
wouter_dc zei:
Ik vraag wélk verhaal, maar daar wordt niet op geantwoord...

Moet je dat ook weten bij die kerel zijn werk?
Bij pollock zijn werk hangt er toch ook niet het verhaal bij, je kijkt er na en je denkt erover na, wat zou het kunnen zijn, en dan denk je en denk je, maar echt weten zul je het nooit tenzij die kerel het zelf vertelt,

Use your imagination

51aFWqnv4jL._SS500_.jpg


Nu zwijg ik voor ik te veel mensen op mijn dak krijg :unsure:

b0rt

Legacy Member
Bij Pollock is het creatieproces het belangrijkste, niet het resultaat. De manier van werken is allom gekend en daardoor zijn zijn kunstwerken zo hoog aangeschreven, die kerel was geniaal.

iKitty

Legacy Member
abstracte fotografie, doet pijn aan de ogen voor sommigen i guess :p
ik teken ook he, en het idee tekenen met licht vond ik geweldig waardoor ik eens een avond dingen heb getest
apparently it fails to some people :p

FreakyLeash

Legacy Member
Unlimited4s zei:
Bij Pollock is het creatieproces het belangrijkste, niet het resultaat. De manier van werken is allom gekend en daardoor zijn zijn kunstwerken zo hoog aangeschreven, die kerel was geniaal.

Je hebt een punt ... :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan