Archief - Foto's 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wouter_dc

Legacy Member
isj zei:
Niet

:wtf: why would I CROP that?

Zoomt es ne keer in (100% dan, geen 400% of zo), die kwaliteit is écht ni normaal. Ofwel is da iso1600 wat enorm dom zou zijn om da op die moment te gebruiken.

Flipkikker

Legacy Member
Kunt toch duidelijk zien dat het niet gecropped is? :x

Geen statief gebruikt, iso wss wa hoger (maar is geen verklaring voor kwaliteit),
is wss combinatie van te ver inzoomen, kwaliteit sensor en het weinige licht...

iKitty

Legacy Member
Flipkikker zei:
Kunt toch duidelijk zien dat het niet gecropped is? :x

Geen statief gebruikt, iso wss wa hoger (maar is geen verklaring voor kwaliteit),
is wss combinatie van te ver inzoomen, kwaliteit sensor en het weinige licht...

dankjewel

en ik die echt niets wist over hoe ik een foto moest maken
nu nog niet maar, het lukt al iets beter ^^

Make: SONY
Model: DSC-H50
Shutter Speed: 10/250 second
F Number: F/4.5
Focal Length: 59 mm
ISO Speed: 400

wouter_dc

Legacy Member
Flipkikker zei:
Kunt toch duidelijk zien dat het niet gecropped is? :x

Geen statief gebruikt, iso wss wa hoger (maar is geen verklaring voor kwaliteit),
is wss combinatie van te ver inzoomen, kwaliteit sensor en het weinige licht...

En hoe kunde da duidelijk zien, ge kunt ook op hetzelfde formaat croppen

Flipkikker

Legacy Member
wouter_dc zei:
En hoe kunde da duidelijk zien, ge kunt ook op hetzelfde formaat croppen

Aan de kwaliteit van de afbeelding en de afmetingen :)
Gechecked na uw reply en voor haar antwoord. :p

edit:

controle:
6912x2592 => 2 foto's
1 foto: 6912/2 x 2592
beeldverhouding: 1.333

Daarnaast: 3456x2592

Enough freaky stuff for now :unsure:

fireflymr

Legacy Member
tomhuveners zei:
let's call techno viking to end this shit

techno_viking.gif

lol, zit naar muziek te luisteren die daar eig totaal niet bij past, maar wel op zijn ritme.

wouter_dc

Legacy Member
Flipkikker zei:
Aan de kwaliteit van de afbeelding en de afmetingen :)
Gechecked na uw reply en voor haar antwoord. :p

Like i said, ge kunt op dezelfde afmetingen croppen, waardoor uw foto gewoon opgeblazen wordt en zo goed als al uw kwaliteit verloren gaat..

En toch ben ik niet content van de kwaliteit op zo'n locatie. En zeg ni da het aan de camera lag, Isj, want da kan veel beter met zo'n Sony Bridge camera

Bosvos

Legacy Member
@ Isj: heeft dat toestel van u digitale zoom? Want dat kan natuurlijk ook een reden zijn waarom de kwaliteit nogal crappy is op 100% zoom...

soit, het begint hier eigenlijk een beetje uit de hand te lopen denk ik (meer dan anders :D)

Flipkikker

Legacy Member
wouter_dc zei:
Like i said, ge kunt op dezelfde afmetingen croppen, waardoor uw foto gewoon opgeblazen wordt en zo goed als al uw kwaliteit verloren gaat..

En toch ben ik niet content van de kwaliteit op zo'n locatie. En zeg ni da het aan de camera lag, Isj, want da kan veel beter met zo'n Sony Bridge camera


True, maar op volledige grootte kon ik "zien" dat het geen scaling was. Kwaliteit van de foto kwam mij bekend voor met sommige foto's van men gsm (zelfde vorm van artefacts en splotches) en sommige foto's van de compact cam thuis :)

+ controle die ik daarnet heb gedaan (zie edit) :p

Niet dat ik de foto wou verdedigen hé, want ik vind em slecht. (qua interessantheid en techniek)

Psychodweep

Legacy Member
Het lijkt me eerder dat die 2 crappie foto's op ISO1600/3200 zijn getrokken...

Bosvos

Legacy Member
Psychodweep zei:
Het lijkt me eerder dat die 2 crappie foto's op ISO1600/3200 zijn getrokken...

wat even dom zou zijn als digitaal zoomen, tis maar dat ik dat altijd deed toen ik met mijn compactje rondliep (maar das ook al meer dan 5 jaar geleden, geen idee hoe de kwaliteit is van de huidige compacts)

Psychodweep

Legacy Member
hoofdschooier zei:
wat even dom zou zijn als digitaal zoomen,

Nee hoor, ISO verhogen heeft wel z'n nut om kortere sluitertijden te bekomen om actie vast te leggen zonder bewegingsonscherpte. In klaarlichte dag heeft het geen nut om zulke hoge iso's te gebruiken.
Digitaal zoomen is wel nutteloos... want je kan achteraf zelf de foto croppen (en interpoleren).

Bosvos

Legacy Member
Psychodweep zei:
Nee hoor, ISO verhogen heeft wel z'n nut om kortere sluitertijden te bekomen om actie vast te leggen zonder bewegingsonscherpte. In klaarlichte dag heeft het geen nut om zulke hoge iso's te gebruiken.
Digitaal zoomen is wel nutteloos... want je kan achteraf zelf de foto croppen (en interpoleren).

no shit:sop:

dresse

Legacy Member
iedereen zit hier kei hard te flamen op elkaar en ik krijg drie bad posts binnen van dat klein gifje dat gequote wordt... :)
Ergens wel grappig...

GregoryCo

Legacy Member
Sinds een paar dagen heb ik een Nikon P90 gekocht. Ik ben een totale beginneling, ook qua bewerken van foto's in photoshop ofzo.

Hier 2 foto's die ik (in mij ogen) mooi vind, maar gelieve opbouwende kritiek te geven moesten er dingen verkeerd zijn ofzo. (Resized)

gavers.JPG


leo.JPG


Bij die panorama was het al donker aan het worden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan