MilM
Legacy Member
Dunno of een fisheye als eerste en enige lens een goeie keuze is.
Is wel een leuk effect, maar is veel te specifiek, algemeen niet inzetbaar en mss ben je het rap beu.
Ik zou eerder uitkijken voor bv een tamron 17-50 zoals Matthi al aangaf.
Niet duur, mooi standaard bereik op een crop camera, optisch goed genoeg en lichtsterk.
Een prime is ook altijd een mogelijkheid als je zo veel mogelijk optische kwaliteit wil voor uw geld.
Bv de 50 1.4 of de 85 1.8
Is wel een leuk effect, maar is veel te specifiek, algemeen niet inzetbaar en mss ben je het rap beu.
Ik zou eerder uitkijken voor bv een tamron 17-50 zoals Matthi al aangaf.
Niet duur, mooi standaard bereik op een crop camera, optisch goed genoeg en lichtsterk.
Een prime is ook altijd een mogelijkheid als je zo veel mogelijk optische kwaliteit wil voor uw geld.
Bv de 50 1.4 of de 85 1.8


), dat komt omdat zij deze via nederland binnenbrengen.