Archief - Aankoop nikon D60

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MilM

Legacy Member
Dunno of een fisheye als eerste en enige lens een goeie keuze is.
Is wel een leuk effect, maar is veel te specifiek, algemeen niet inzetbaar en mss ben je het rap beu.

Ik zou eerder uitkijken voor bv een tamron 17-50 zoals Matthi al aangaf.
Niet duur, mooi standaard bereik op een crop camera, optisch goed genoeg en lichtsterk.

Een prime is ook altijd een mogelijkheid als je zo veel mogelijk optische kwaliteit wil voor uw geld.
Bv de 50 1.4 of de 85 1.8

dresse

Legacy Member
heb al 3 lichtsterke primes van men analoge die'k nog ga proberen te gebruiken met een ring ertussen, dus nu zie'k idd meer uit naar een 17-50 ofzo.

Op die harrison camera's (Harrison Cameras Online) hebben ze wel ni zo'n groot aanbod aan lenzen... Ma op die andere site da hier gepost was (iets met warehouse) is de D90 niet langer in stock...

dresse

Legacy Member
Hi,

You won’t be able to take it to a local dealer, it is doubtful that they will handle warranty repairs that were not bought from them (I know that we don’t) but you would be able to send it to us and we would send it to Nikon UK.

The warranty is Europe-wide so you could also send it to any Nikon authorised service centre in Europe with your proof of purchase and warranty card.

If you look on Nikon’s website there should be a list of local service agents.

However, after saying all that, you’d be pretty unlucky to encounter a problem with it, we see very very few faults with digital cameras across the board.

Kind regards,

Harrison Cameras

respons van harrison cameras.
toch maar effe gevraagd voor de zekerheid...

tryfus

Legacy Member
Dresse, je zou u beter maar haasten met beslissen, een paar dagen geleden heeft brown een nieuw begrotingsplan aangekondigd waardoor de pond weer sterk aan het stijgen is. zijn diepte punt was 1,02 euro nu is het al 1,12. Waardoor je maar maximum 50 euro of zo kan sparen in vergelijking met Nederlandse webshops. Ik heb mijn D60 niet kunnen bestellen omdat mijn visa-kaart expired was (ja ook dat nog), nu blijkt dat ze de nikon D60 voor de volgende maand ofzo, niet meer met kitlens in stock hebben, door hun cashback actie en omdat er wss prijsstijgingen aankomen.
Wat Harrison Cameras zegt klopt wel denk ik, je hoort het niet vaak dat camera's kapot gaan.
Ik heb trouwens nog een website gevonden die je mss eens kan bekijken, de verzendkosten vallen hier ook nog relatief mee:
Camerabox | The Professionals Choice For Casio Canon Fuji Kodak Konica Minolta Lexar Nikon Olympus Panasonic Samsung Sigma Sony Digital Cameras

dresse

Legacy Member
kzou al besteld hebben moestk weten of hij ze in stock heeft... ook mailtje voor gestuurd.
Want stel dat ie ni in stock is, en ik krijg hem pas binnen twee weken tegen dat de pond terug sterk staat... en ik betaal dan pas.. da zou ook stom zijn.

bij die camerabox is de D90 met kitlens ook al ni meer in stock...

Mr. Humphries

Legacy Member
gewoon gaan voor die D90 met de tamron 17-50 2.8 Dries. Zou ik toch doen (als ze hem dan in stok hebben)

dresse

Legacy Member
ge moet ze ook nog allebei in stock vinden eh...
op harrisson hebben ze die tamron ni, op camerabox is die ni meer in stock, en op warehouse express hebben ze de D90 ni meer in stock... :(
En van verschillende winkels bestellen vindk ook stom want dan betaald ge dubbel zo veel verzendkosten...

En die tamron is duurder in UK als op konijnenberg. 364€ omgerekend en met verzendkosten in warehouse en 334 op konijnenberg...

Alsk morgen mailtje terugkrijg dat de D90body's nog in stock zijn koop'k alleen men body via de UK en de lens koop'k hier wel ergens. We moeten het ook ni te moeilijk maken eh :)

Mr. Humphries

Legacy Member
Idd, die lens is goedkoper bij konijnenberg, zelfs ik heb hem duurder betaald (via mijn wegen ;)), dat komt omdat zij deze via nederland binnenbrengen.

Matt.

Legacy Member
dresse zei:
kzou al besteld hebben moestk weten of hij ze in stock heeft... ook mailtje voor gestuurd.
Want stel dat ie ni in stock is, en ik krijg hem pas binnen twee weken tegen dat de pond terug sterk staat... en ik betaal dan pas.. da zou ook stom zijn.

bij die camerabox is de D90 met kitlens ook al ni meer in stock...

Kunt ge nie vooruit betalen ofzo? 'k Ga mij pbb ook een D90 kopen van calumetphoto.co.uk, shipping costs zijn daar maar £18. Ma daar zijn ze ook nie op stock. Dus als ge nie op voorhand (met huidige koers) kunt betalen zal 'k ook nie daar bestellen ze. :p

dresse

Legacy Member
Ik weet da ni of da gaat... Ik dacht ergens gelezen te hebben van ni. Dat ge betaald als zij hem opsturen...
bestel zowieso al ni graag van zo ver, en alsk dan bestel moetk wel zeker zijn dat hij er binnen de week gaat zijn en dat ik er minstens 100€ voordeel aan doe.
Alsk em nu zou kopen ist nog 682€ vs 792€ voor de body. Daar wil'k het nog wel voor doen.

Ik hou u op de hoogte als ik antwoord heb van Harrison camera's over hun stock

Matt.

Legacy Member
Ook es gemaild naar calumetphoto.co.uk met de vraag of het mogelijk is onmiddelijk te betalen. :)

GeeKer

Legacy Member
K'denk da calumet UK u ga verwijzen naar calumet BE. Zou toch logisch zijn.

dresse

Legacy Member
juist gebeld met harrison camera's aangezien dat een beetje sneller gaat dan mailen en ik toch gratis bel na 16u naar heel europa...
vriendelijke mens!
Ze hebben er geen meer in stock, maar ge kunt er wel bestellen en direct betalen en ze garanderen dan die prijs en aangezien ge direct betaald hebt ge ook ineens het voordeel van de wisselkoers. Het kan dan wel effe wachten zijn op de camera, maar normaal gezien krijgt hij er dinsdag of woensdag al nieuwe binnen...
Hij zij wel iets van een mailtje erbij te steken met uw bestelling om te zeggen dat ge direct wilt betalen ofzo... Dus dat ga ik nu doen denk ik sie..

Hij zei dat hij opmerkelijk veel mails en bestellingen van België binnengekregen heeft de laatste weken :)

dresse

Legacy Member
mijn D90 body only, voor 684€ is besteld!
108€ goedkoper dan de goedkoopste webshop die ik vond in België
165€ goedkoper dan konijnenberg...

Nu wachten tot hij hier is en ondertussen uitzien voor een lenske :)

Matt.

Legacy Member
GeeKer zei:
K'denk da calumet UK u ga verwijzen naar calumet BE. Zou toch logisch zijn.

Bwaja, kweeni ze. Ze vermelden nadrukkelijk de shipping costs naar o.a. België in £, dus 'k veronderstel dat ze wel verzenden naar hier eh. :)

CALUMET

dresse

Legacy Member
harrison heeft bevestigd dat hij er dinsdag weer 5 D90's bijkrijgt.
(ter info...)

dresse

Legacy Member
dan zou'k toch maar nu al bestellen wilt ge er nog eentje van die 5 bemachtigen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan