Archief - Aankoop nikon D60

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Matt.

Legacy Member
De pond zal wel weer stijgen pbb, dus de vraag is als over 3 maand 't nog steeds zo goedkoop is. ;)

Mr. Humphries

Legacy Member
Dit is idd wel een goedkope shop, wow. Leve de lage pond. Ik weet niet of hij snel terug gaat stijgen. In GB is de crisis een pak heviger dan hier hoor. Al 3 banken failliet en verschillende grote supermarkten waaronder woolworths. Te weten dan ik mijn tamron 17-50 2.8 meer dan 100 euro goedkoper kon krijgen :s.

SlashDotDash

Legacy Member
TiZon zei:
Volgens mij is een D60 een betere allrounder dan pakweg de D80/D90...

Da's nochtans een foute stelling.

D60 is voor mensen die dSLR kwaliteit willen ipv hun compactje. Het soort mensen dat voornamelijk automatisch fotografeert (vakantiekiekjes) en kitlenzen gebruikt. Perfect toestel voor een dergelijk publiek. Iemand die er echter z'n hobby van wil maken is véél beter af met een D90. Daar staan een hele hoop functies op voor de "gevorderde gebruiker".

Mr.Pee

Legacy Member
BE|Virus zei:
De D60 - D40 range van Nikon vind ik niet echt supercamera's. Teneerste omdat ze het grote LCD scherm gebruiken voor de belichtingsinformatie (alsook de EOS 400 reeks en EOS 1000).

Da vind ik dus ook verschrikkelijk! Gelukkig heb ik nog altijd ne ondertussen al vrij brakke 350D! (de sluiter blijft tegenwoordig soms hangen)

Mr. Humphries

Legacy Member
Ja ik vind dat ook verschrikkelijk. Ik vind mijn D50 nog altijd beter dan die D40/60's van nu. Ik zeg het ook, de lenzen zijn belangrijker dan de camera, daarom dat ik liever investeer in een lensje dan in een camera.

Pixations

Legacy Member
BE|Virus zei:
De D60 - D40 range van Nikon vind ik niet echt supercamera's. Teneerste omdat ze het grote LCD scherm gebruiken voor de belichtingsinformatie (alsook de EOS 400 reeks en EOS 1000).

Ik volg even niet. Het histogram is toch erg handig? Of bedoel je iets anders?

Joeri

Legacy Member
Pixations zei:
Ik volg even niet. Het histogram is toch erg handig? Of bedoel je iets anders?

Het gaat over het ontbreken van het top-lcd neem ik aan. Dus niet het schermpje waar je ook foto's/histogrammen op bekijkt, maar dat met enkel de camerainstellingen

Tah_b00nz0r

Legacy Member
idd, nu eerlijk gezegd vind ik da toch handig op zo'n groot display. het springt bij die nieuwste modellen toch altijd uit als je de kodak voor uw gezicht houd dus last ondervind ge er ni van.

tryfus

Legacy Member
Even ter verduidelijking zoals ThierryM zegt, ben ik het soort mens dat zijn vakantiekiekjes en mss sporadisch eens een one-night stand in DSLR-kwaliteit wil ;-). Het is niet mijn bedoeling om er mijn hobby van te maken. Het is echter wel mijn bedoeling om wat te experimenteren en vooral manueel foto's te trekken zonder te verdwalen in excessieve instellingen. Met deze vooringesteld denk ik dat ik uit jullie reacties wel mag afleiden dat de D60 aan mijn noden zal voldoen? Ik vrees dat ik anders in spiraal zal terecht komen van steeds betere camera's van D60 naar 450D naar D80 naar D90 naar D3x...

Tah_b00nz0r

Legacy Member
Dan ga ik er van uit dat die kodak zeker voldoende zal zijn ja :)

dresse

Legacy Member
kunt ook altijd naar een ander merk dan canon of nikon gaan..
Het voordeel daarbij is dat de meeste hun image stabilisatie op hun ccd zetten ipv in hun lens, waardoor ge altijd image stabilization of vibration reduction hebt en geen duurdere lens moet kopen met IS of VR op...

(dacht ik toch gelezen te hebben...)

SlashDotDash

Legacy Member
dresse zei:
Het voordeel daarbij is dat de meeste hun image stabilisatie op hun ccd zetten ipv in hun lens, waardoor ge altijd image stabilization of vibration reduction hebt en geen duurdere lens moet kopen met IS of VR op...

Goh, voor sommigen is dat een voordeel, ik vind het persoonlijk een enorme troef dat bij stabilisatie in de lens je zoeker ook gestabiliseerd is. Dat heeft sensor-shift niet. Daarboven is sensor-shift minder doeltreffend bij langere brandpunten.

Enfin, een D60 is echt een mooi toestel, heb het al eens in m'n handen gehad en ik vond de zoeker beter dan die van m'n D70.

Mr. Humphries

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
Dan ga ik er van uit dat die kodak zeker voldoende zal zijn ja :)

zeg geen kodak tegen nikon of canon he :) Kodak is een merk van zichzelf!

dresse

Legacy Member
ThierryM zei:
Goh, voor sommigen is dat een voordeel, ik vind het persoonlijk een enorme troef dat bij stabilisatie in de lens je zoeker ook gestabiliseerd is. Dat heeft sensor-shift niet. Daarboven is sensor-shift minder doeltreffend bij langere brandpunten.

ook weer waar...
alles heeft zijn voor- en nadeeltjes... :)

Anoniem09

Legacy Member
Deze week zou ik ook graag een DSLR camera kopen. Om mee te beginnen als amateur natuurlijk, vandaar dat ik meteen dacht aan de Nikon D40 met een DX 18-55mm lens. Een D60 lijkt me net iets te duur om mee te beginnen. Maar klopt het dat die geen automatische focus heeft zoals ik hier al een paar keer las? Een maat van me heeft een Canon, weet niet goed dewelke, maar weet wel dat als je die op automatisch zette, hij meteen focuste als ik aan de lens draaide. Als ik wou zoomen, werd het beeld meteen haarscherp. Dat kan bij een Nikon D40 dan niet?

dresse

Legacy Member
typ D40 in op google en ge weet het sneller dan de tijd die ge nodig had om dat hier allemaal te typen :)

D40 heeft wel autofocus maar wss geen motor in de body om de lens automatisch scherp te stellen. Dus moet ge een lens nemen met een motor in zodat ge gebruik kunt maken van zijn autofocus...

Anoniem09

Legacy Member
Ja op de site van Nikon staat er indd bij de D40 Autofocus. Maar over die DX 18-15mm lens vind ik dan weer niets. Als die geen motor heeft kan ik niet gebruik maken van de autofocus?

Mr. Humphries

Legacy Member
koenpje zei:
Ja op de site van Nikon staat er indd bij de D40 Autofocus. Maar over die DX 18-15mm lens vind ik dan weer niets. Als die geen motor heeft kan ik niet gebruik maken van de autofocus?

ja hoor daar zit een motor in. Elke DX lens heeft een AF motor.

dresse

Legacy Member
Hoe zit het eigenlijk met de garantie als ge zo online koopt uit de UK?
Moet ge dan uw camera terug naar daar sturen??
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan