Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

caoimhin

Legacy Member
Courtois heeft de juiste keuze gemaakt. Rustig in de schaduw van P. Cech groeien, vertrouwd geraken met de nieuwe omgeving en met de betere spelers ter wereld trainen. Kan je toch veel van opsteken. Even investeren zonder in de picture te staan.

stormtrooper

Legacy Member
MrBrightside zei:
Dan moet een ploeg als Everton of Sunderland er maar de investering van kunnen inzien. Ze hebben nochtans het geld om het te kunnen uitgeven. Fellaini bijvoorbeeld was kostte ook 20 miljoen en Sunderland heeft tot op enkele weken geleden de duurste keeper uit de Engelse voetbalgeschiedenis in hun rangen lopen (11,5 miljoen).

Fellaini was uitzonderlijk. Moyes mocht in dat seizoen 20 miljoen uitgeven en hij wou maar op 1 plek versterking. Dan mag het al es wat meer kosten, dat maakt het nog steeds geen schering en inslag.

Scr1fle

Legacy Member
Lukaku is imo max 16 mil waard. Hij is zowiezo bij Chelsea bankzitter.Moest hij direct inzetbaar zijn zou hij natuurlijk 30 mil waard zijn, maar toch zou hij beter bij Anderlecht blijven ! :)

Exorikos

Legacy Member
Nu is het dubbel dom van Casteels. Hij had eerste keeper kunnen zijn als hij toch zo goed is als hij zelf denkt.

raf c

Legacy Member
starspike zei:
Vicieuze cirkel... Je kan dat enkel omdraaien door de spelers te houden. En dan zouden ze vanzelf de betere jaren inluiden. Maar ja, het draait dan ook absoluut niet om het sportieve voor die gastjes. It's all about the money.

is het niet beter om dat gewoon te aanvaarden? jullie zijn geen topclub en zullen dat nooit zijn, hebben daar de traditie, achterban, uitstraling... niet voor

vraag aan 100 echte voetbalfans wie ze verkiezen: Antwerp of Genk, meerderheid zal RAFC zeggen ook al zitten we in tweede

Proim

Legacy Member
raf c zei:
is het niet beter om dat gewoon te aanvaarden? jullie zijn geen topclub en zullen dat nooit zijn, hebben daar de traditie, achterban, uitstraling... niet voor

vraag aan 100 echte voetbalfans wie ze verkiezen: Antwerp of Genk, meerderheid zal RAFC zeggen ook al zitten we in tweede
Alle kunnen we nog eens zitten zagen over wat de definitie van een "echte voetbalfan" is...


Zeer mooie transfer voor Courtois, jammer voor Genk.

Anoniem06

Legacy Member
Daar gaat mijn keeper uit mijn megascore elftal.. :/

Nu wat? Alternatieven? :)

Pieter3770

Legacy Member
De normen en waarden zijn bij die jonge gasten toch ver te zoeken.
Dankbaarheid voor geboden kansen kennen ze ook niet meer.

Casteels kon nog niet eens het geduld opbrengen voor 1 jaar te wachten.
Dan liever voor iets meer geld het risico lopen dat we nooit nog van hem horen.

Courtois lijkt wel alsof hij bang is dat dit seizoen ging tegenvallen. Ab-so-luut nu al die deal met Chelsea willen...volgens mij bang dat ze volgend jaar geen interesse meer zouden hebben. Soit niks mis met die deal, maar om nu al naar daar te gaan... To zo ver de cool en nuchterheid van deze jongen. Het hoofd op hol door geld en roem, niet meer, niet minder.
Denkt hij Rode Duivel nummer 1 te worden door 2/3 jaar op de bank te zitten bij Chelsea?

Soit, Genk krijgt hier die debiel transferstop als een boomerang terug in 't gezicht. Zonder die tijdsdruk werd hij waarschijnlijk uitgeleend.
Nu zijn ze 2 goede keepers kwijt. Grappig eigenlijk! Achja, ze hebben we heel netjes verdiend eraan!

Energised

Legacy Member
courtois = voddeman..

eerst zitten zagen dat em absoluut wilt blijven, maar dan ineens vertrekken.. OK ! het is hem gegund, maar op deze manier.. ge moest u schamen ni komen opdagen om zo uw transfer te kunnen "krijgen"

ik ben eens benieuwd wat het bestuur gaat aanvangen nu met hun debiele "transferstop"..

en of we waardige versterkingen krijgen.. maar als ik zo keek naar de match tegen lyon vandaag.. chapeau !

stormtrooper

Legacy Member
raf c zei:
is het niet beter om dat gewoon te aanvaarden? jullie zijn geen topclub en zullen dat nooit zijn, hebben daar de traditie, achterban, uitstraling... niet voor

vraag aan 100 echte voetbalfans wie ze verkiezen: Antwerp of Genk, meerderheid zal RAFC zeggen ook al zitten we in tweede

Waarom dat gij nog niet gebanned zijt, is mij ook een raadsel.

Lucian

Legacy Member
boeie, 9milj in de pocket

zo mogen ze voor mijn part allemaal na 1 jaar ophoepelen hoor :)

N`Kr1pt

Legacy Member
ge moet dat allemaal wat relativeren mannnekes.

in dit geval is het duidelijk dat papa courtois plots de € tekens in zijn ogen had staan en volledig van mening veranderd was tegenover enkele weken geleden toen het voor thibaut van absoluut levensbelang was om nog een jaar te blijven om zich verder te ontwikkelen en dan pas naar chelsea ter vertrekken.
Maar toen kwam chelsea even langs bij papa courtois, en voor geld danst den beer natuurlijk.

De manier waarop is zeker niet proper, maar voetbal is een keiharde business en ge hebt er tenslotte toch 9M € voor wat een heel mooi bedrag is.
Het is jammer dat belgische clubs er nooit in zullen slagen om de talenten wat langer te houden, maar ge moet die jongens ook ergens vbegrijpen, die moeten ook zorgen dat ze op hun 35e binnen zijn en dan mag er tussendoor nog niets gebeuren dat hun carriere al vroeger ten einde is.

Velen maken wel te rap de sprong en denken niet meer nuchter na, laten zich slecht omringen door op geld beluste managers/vaders, en fnuiken hun sportieve carriere hiermee volledig.
Nu dat is hun probleem .

In eht geval courtois ben ik er wel zeker van dat iue talent genoeg heeft om het te kunnen maken bij Chelsea, maar hij had toch beter nog even in Genk gebleven.
Vermoedelijk wordt ie nu een jaar verhuurd aan Atletico Madrid.

Jammer van de schrale papa, maar kom, ik wens hem bij deze toch veel succes

Truman'

Legacy Member
Die was alleen maar denk ik langer gebleven als Genk kreeg waar het als landskampioen recht op had, een cl ticket voor de poules.
Nuja soit :)

stormtrooper

Legacy Member
Gent heeft trouwens Buyens opgegeven, zou niet direct een kwaliteitsinjectie zijn (Thijs en Jörgensen zouden even goed zijn). Gorius is wel nog in de running alhoewel er daar ook alternatieven zijn.

Essit

Legacy Member
Ola Courtois doet een "Vargaske" se, al gaat hij wel naar een iets betere club :)

starspike

Legacy Member
Pieter3770 zei:
Soit, Genk krijgt hier die debiel transferstop als een boomerang terug in 't gezicht. Zonder die tijdsdruk werd hij waarschijnlijk uitgeleend.
Nu zijn ze 2 goede keepers kwijt. Grappig eigenlijk! Achja, ze hebben we heel netjes verdiend eraan!

Nope, transferstop of niet: Wat Genk KON geven, hebben ze willen geven. Maar zoals ik al eerder zei, zou een uitleenbeurt voor Genk duurder zijn als onze duurste inkomende transfer tot nu toe. Dus vroeger ze een financiële tegemoetkoming van Courtois zelf.. He refused. Dus was het niks... En dat stond hem niet aan. Dus daar heeft die transferstop niks mee te maken.

Essit zei:
Ola Courtois doet een "Vargaske" se, al gaat hij wel naar een iets betere club :)

En brengt hij bijna 4 keer meer op zonder naar een concurrent te gaan... Maar het gevoel zal voor de Genkies hetzelfde zijn als voor de Bruggelingen bij Vargas.

|steven|

Legacy Member
Genk doet een goede zaak, dat is duidelijk. Een jonge keeper voor 9 mlj verkopen is niet slecht. Natuurlijk doet het pijn om zo'n beloftevolle keeper te laten gaan. Maar ze hebben nog tijd zat om een goede vervanger aan te kopen.

Lukaku, die is imo niet meer dan 10 mlj waard. Moet nog alles bewijzen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan