Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

starspike

Legacy Member
Die twee gaan absoluut niet naar Genk komen... Ze hebben iets hoge standaarden ondertussen.

Mudi zei:
Met Genk zit het zo:
Ze draaien 1 goed seizoen gevolgd met enkele mindere. Dan willen de spelers die zich in de kijker hebben gespeeld gewoon zo snel mogelijk een toptransfer maken want ze weten ook dat wanneer Genk eenmaal minder speelt, ze minder geld kunnen verdienen bij een ander ploeg, MAAR nog belangrijker, dat grote ploegen niet meer komen kloppen. Bij Anderlecht en Standard heb je dit gewoon niet. Dit komt omdat deze ploegen elk jaar constant presteren (meedoen voor de titel). Genk kan dit niet garanderen en de spelers weten dit ook.
.

Vicieuze cirkel... Je kan dat enkel omdraaien door de spelers te houden. En dan zouden ze vanzelf de betere jaren inluiden. Maar ja, het draait dan ook absoluut niet om het sportieve voor die gastjes. It's all about the money.

Morrissey

Legacy Member
sharpshot zei:
hopelijk meen je dit niet?

Waarom niet? Als Chelsea een bod van meer dan 20 mil gaat/zou doen, gaan ze geen 14 mil accepteren hé. Anderlecht kan er veel meer uithalen, dit accepteren zou gewoon dom zijn.

Anoniem04

Legacy Member
Heeft Courtois het niet gewoon op deze manier gedaan omdat die onderhandelingen anders zouden stopgezet worden tot 28 augustus?

Anderlecht moet Lukaku niet verkopen, dus ze kunnen daar zo veel voor vragen als ze willen.

Jurgenv1

Legacy Member
Fireflies zei:
Waarom niet? Als Chelsea een bod van meer dan 20 mil gaat/zou doen, gaan ze geen 14 mil accepteren hé. Anderlecht kan er veel meer uithalen, dit accepteren zou gewoon dom zijn.

Wie zegt dat Chelsea een bod van meer dan 20 miljoen zal/zou doen?

stormtrooper

Legacy Member
starspike zei:
Genk klaagt wel... Check het nieuwsbericht op de officiele site wel. Ze zijn zelf niet gediend van de manier waarop. En terecht. Als Courtois een week geleden ZO hard is en niet blijft liegen dat hij bij Genk wil blijven, hadden we Casteels nog kunnen overtuigen. Nu gaan we miljoenen moeten geven voor een keeper, terwijl we ocharme één overbruggingsjaar nodig hebben tot Lentz er klaar voor is.
Die 9 miljoen is allemaal leuk en wel, maar hoeveel daar effectief van overblijft na de nutteloze uitgave voor een keeper.

(We staan ondertussen 2-0 voor tegen Lyon. Barda op penalty en Limbombe)

Köteles kan dat jaar wel opvullen of niet? Lijkt me ook geen slechte keeper.

stormtrooper

Legacy Member
Jurgenv1 zei:
Wie zegt dat Chelsea een bod van meer dan 20 miljoen zal/zou doen?

Inderdaad, ik twijfel ook sterk dat ze nog zo veel willen geven. 15 miljoen zal wel het maximum worden.

starspike

Legacy Member
stormtrooper zei:
Köteles kan dat jaar wel opvullen of niet? Lijkt me ook geen slechte keeper.

Blunderde tegen Boekarest en net tegen Lyon ook....

En het interview met Degraen was echt hard... "Dit maakt veel zo niet alles kapot" op de vraag wat dit voor het jaar van Thibaut maakt. "Ik heb daar absoluut geen behoefte meer aan" op de melding van dat er een dag zal komen dat ze elkaar weer recht in de ogen moeten kijken.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
lukaku is imo maximum 15 miljoen waard. Zie hem liever bij Arsenal dan bij Chelsea ook, daar heeft hij misschien de kans om ooit eens te mogen mee doen :s

Köteles is trouwens een krabber, Genk had geluk dat Courtois zich op de juiste moment heeft doorgezet want met Köteles speelt niemand kampioen.

Mudi

Legacy Member
MrBrightside zei:
Te weinig imo. :oink:

Ten eerste, het is The Sun, dus het is dikke zever.

Ten tweede, 14 miljoen pond oftewel 17 miljoen euro is een zeer goed bedrag voor Lukaku. Wat denk je dat hij waard is? 25 miljoen euro?

Als een Suarez die in 110 wedstrijden 81 doelpunten heeft gemaakt voor 25 miljoen weggaat, dan vind ik 17 miljoen al te veel voor hem, maar omdat hij nog zeer jong is en een geweldige fysiek heeft, kan ik dit bedrag wel begrijpen.

Als laatste zou Lukaku nooit voor Arsenal spelen. Zijn voorkeur gaat voor Chelsea en je kan Arsenal niet als tussenstap gebruiken. Hij zou wel niet misstaan bij Arsenal ;)

somfortiwan

Legacy Member
Mudi zei:
Ten eerste, het is The Sun, dus het is dikke zever.

Ten tweede, 14 miljoen pond oftewel 17 miljoen euro is een zeer goed bedrag voor Lukaku. Wat denk je dat hij waard is? 25 miljoen euro?

Als een Suarez die in 110 wedstrijden 81 doelpunten heeft gemaakt voor 25 miljoen weggaat, dan vind ik 17 miljoen al te veel voor hem, maar omdat hij nog zeer jong is en een geweldige fysiek heeft, kan ik dit bedrag wel begrijpen.

Als laatste zou Lukaku nooit voor Arsenal spelen. Zijn voorkeur gaat voor Chelsea en je kan Arsenal niet als tussenstap gebruiken. Hij zou wel niet misstaan bij Arsenal ;)

Echt? Ok, Arsenal heeft een scorende spits nodig met aanwezigheid in de box, maar het voetballende niveau van Arsenal ligt toch wel heel wat hoger dan dat van Lukaku... Dat is geen schande, maar voor 17 miljoen wordt er toch al snel iets van u verwacht :p

MrBrightside

Legacy Member
Mudi zei:
Ten eerste, het is The Sun, dus het is dikke zever.

Ten tweede, 14 miljoen pond oftewel 17 miljoen euro is een zeer goed bedrag voor Lukaku. Wat denk je dat hij waard is? 25 miljoen euro?

Als een Suarez die in 110 wedstrijden 81 doelpunten heeft gemaakt voor 25 miljoen weggaat, dan vind ik 17 miljoen al te veel voor hem, maar omdat hij nog zeer jong is en een geweldige fysiek heeft, kan ik dit bedrag wel begrijpen.

Als laatste zou Lukaku nooit voor Arsenal spelen. Zijn voorkeur gaat voor Chelsea en je kan Arsenal niet als tussenstap gebruiken. Hij zou wel niet misstaan bij Arsenal ;)

1 Speler gebruiken als parameter voor de hele spelersmarkt is echt ronduit belachelijk. Als Chelsea niet met meer centjes over de brug komt dan blijft hij gewoon nog een jaartje bij ons spelen. Lukaku is niet zo dom als Courtois om zo om zo nodig op die leeftijd al bij Chelsea te gaan spelen.. Hij wacht rustig af omdat hij wel weet dat het kwestie van tijd is voor hij wel naar het buitenland mag. En net zoals hij zei heeft hij hier nog niet alles gewonnen en kan hij nog bijleren.

Een gouden schoen bijvoorbeeld zou niet misstaan en zijn prijs alleen maar hoger de lucht doen inschieten.

Morrissey

Legacy Member
Jurgenv1 zei:
Wie zegt dat Chelsea een bod van meer dan 20 miljoen zal/zou doen?

Als Arsenal zo'n bod doet, zal Chelsea daar wel over gaan. Ze willen hem al jaren, die gaan ze niet zomaar laten afsnoepen. Maar bon, t'is enkel speculeren. Als de topploegen tegen elkaar opbieden, is er wel wat meer dan 14 mil pond mogelijk.

Mudi

Legacy Member
Het is maar hoe jij (MrBrightside) het wilt zien, ik kan je meerdere transfers als voorbeeld geven. Er is een bepaalde referentie. Dat Chelsea, City en Real meestal boven deze referentie zit, maakt een speler niet meer waard.

En geloof mij maar, als Chelsea de enige ploeg is waar Lukaku naar toe wilt gaan, dan kan Chelsea dit perfect uitspelen! Net zoals Barca druk uitoefent op Cesc, zal Chelsea druk kunnen uitoefenen op Lukaku. In het geval van Cesc heb je nog dat Arsenal een topploeg is, maar wat is Anderlecht vergeleken met Chelsea?

Volgend jaar wordt er de Fair play rule gehanteerd. Een ploeg mag geen verlies lijden over de 3 jaar tijd. Anders mogen ze geen Europees voetbal spelen. Denk je dat Chelsea dan nog steeds 20 miljoen zal geven aan Lukaku terwijl ze bijna elk jaar miljoenen verlies maken?

Blijf jij maar lekker dromen dat Anderlecht ooit meer dan 20 miljoen voor Lukaku gaat ontvangen. Als het dit jaar niet wordt, dan zal het nooit meer worden.

Weebl

Legacy Member
Het beste voor Lukaku zou zijn moest hij nu rustig naar Sunderland of Everton of zo trekken om daar ritme te kunnen opdoen. Maar omdat Anderlecht geld heeft geroken, zullen ze hem niet naar daar laten trekken voor 7 miljoen minder en hem gewoon een bankplaatsje cadeau doen.

Mudi

Legacy Member
Fireflies zei:
Als Arsenal zo'n bod doet, zal Chelsea daar wel over gaan. Ze willen hem al jaren, die gaan ze niet zomaar laten afsnoepen. Maar bon, t'is enkel speculeren. Als de topploegen tegen elkaar opbieden, is er wel wat meer dan 14 mil pond mogelijk.

Het is maar de vraag of Chelsea Lukaku graag wilt hebben. Ja, hij zou de opvolger van Drogba moeten zijn, maar het probleem is dat ze daar Torres hebben die in de punt speelt. Villas-Boas speelt altijd 4-3-3 en naar mijn weten zijn zowel Torres als Lukaku geen vleugelaanvallers. Ze kunnen Lukaku halen voor in de toekomst, maar willen ze wel 20 miljoen betalen voor reservespeler als de prioriteit eerst op andere plaatsen ligt zoals een vleugelaanvaller en een centrale middenvelder?

MrBrightside

Legacy Member
Weebl zei:
Het beste voor Lukaku zou zijn moest hij nu rustig naar Sunderland of Everton of zo trekken om daar ritme te kunnen opdoen. Maar omdat Anderlecht geld heeft geroken, zullen ze hem niet naar daar laten trekken voor 7 miljoen minder en hem gewoon een bankplaatsje cadeau doen.

Dan moet een ploeg als Everton of Sunderland er maar de investering van kunnen inzien. Ze hebben nochtans het geld om het te kunnen uitgeven. Fellaini bijvoorbeeld was kostte ook 20 miljoen en Sunderland heeft tot op enkele weken geleden de duurste keeper uit de Engelse voetbalgeschiedenis in hun rangen lopen (11,5 miljoen).

Muismat

Legacy Member
Why the hell wilt Courtois direct naar Chelsea? Denken dat ge Petr Cech uit de ploeg kunt spelen is toch wat overdreven, en bij Genk kan hij nog een jaar groeien, beter worden en Europese ervaring opdoen. Vreemde keuze...

En Lukaku is 15-20M euro waard vind ik, if not meer. Als ge ziet wat Engelse ploegen uitgeven moogt ge Anderlecht zijnde er wel alles uit sleuren. Natuurlijk is een Engelse subtopper veel beter, maja die geven niet zoveel geld e :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan