Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

somfortiwan

Legacy Member
Hmm, Genk en Beerschot op dezelfde hoogte zetten, lager dan een tweede klasser die alleen nog hogerop kan geraken door een fusie met Beerschot en dan zeggen dat er geen beleving is rond Genk... Hmm...

NotoriousP

Legacy Member
Waar klaagt Genk over? Ze krijgen 9 miljoen voor een speler die niet naar de concurrentie gaat... lijkt mij een mooie transfer. Moeilijk kan het toch niet zijn om nog een keeper aan te trekken?

fcberke

Legacy Member
raf c zei:
"op uitdrukkelijk verzoek van de speler zelf" = weer een geval van wet van 78

dit bewijst mijn stelling weer maar eens
een anderlecht, standard of club en ja, zelfs een Royal Antwerp FC kan zijn goudhaantjes langer dan 1 jaar kan houden
maar dat die bij "clubs" als germinal beerschot of genk na 1 jaar alweer wegwillen...
die spelers merken ook dat er geen beleving rond het een voetbalclub hangt hé

meen je dit nu?

Starrk

Legacy Member
Goede zet van Courtois zelf. Wat klinken ze aangenaam bij Genk. De melk in mijn garage wordt er zuur van.

MrBrightside

Legacy Member
starspike zei:
Ze hebben hem dan ook niet LATEN vertrekken. Die kwam gewoon zelf niet meer opdagen... Net omdat het de transferstop was hé ;)

Dat bedoel ik nu net.. Spelers pikken dat niet dat hun toekomst wordt bepaald door hun huidige club. Als Chelsea aan mijn deur staat en ik zie die overgang zelf ook zitten dan wil ik niet dat mijn huidige club daar zomaar een stok tussen steekt.

Swagger

Legacy Member
Genk liet weten dat het werk maakt van een opvolger voor de 19-jarige keeper. "We hadden al eerder het gevoel dat Courtois zou vertrekken."


Waarom verkopen ze dan Casteels???

raf c

Legacy Member
fcberke zei:
meen je dit nu?

euh ja?

biglia speelt al heel wat jaar bij anderlecht en lukaku doet er wss ook nog een jaar bij
witsel en defour hebben ook heel wat jaar bij standard gespeeld


maar bij bepaalde clubs zijn ze allemaal na 1 jaar weg. toeval? denk het niet
debruyne gaat ook nog volgen hoor, 100% zeker

Gavin

Legacy Member
MrBrightside zei:
Spelers pikken dat niet dat hun toekomst wordt bepaald door hun huidige club. Als Chelsea aan mijn deur staat en ik zie die overgang zelf ook zitten dan wil ik niet dat mijn huidige club daar zomaar een stok tussen steekt.
Zegt het begrip contract u iets?

MrBrightside

Legacy Member
Swagger zei:
Genk liet weten dat het werk maakt van een opvolger voor de 19-jarige keeper. "We hadden al eerder het gevoel dat Courtois zou vertrekken."


Waarom verkopen ze dan Casteels???

Casteels is op dezelfde manier vertrokken als Courtois door zelf te eisen dat Genk niet in de weg zou liggen van hun toekomst.

Starrk

Legacy Member
spits99 zei:
Genk klaagt niet, 9lives klaagt (newsflash!)

Toch wel. Interview met de voorzitter op Sporza gehoord? Moest Courtois naast hem staan, hij zou erop kloppen.

starspike

Legacy Member
Genk klaagt wel... Check het nieuwsbericht op de officiele site wel. Ze zijn zelf niet gediend van de manier waarop. En terecht. Als Courtois een week geleden ZO hard is en niet blijft liegen dat hij bij Genk wil blijven, hadden we Casteels nog kunnen overtuigen. Nu gaan we miljoenen moeten geven voor een keeper, terwijl we ocharme één overbruggingsjaar nodig hebben tot Lentz er klaar voor is.
Die 9 miljoen is allemaal leuk en wel, maar hoeveel daar effectief van overblijft na de nutteloze uitgave voor een keeper.

(We staan ondertussen 2-0 voor tegen Lyon. Barda op penalty en Limbombe)

MrBrightside

Legacy Member
Gavin zei:
Zegt het begrip contract u iets?

Wat is de dag van vandaag nog een contract waard? Een speler bepaalt helemaal zelf zijn toekomst tegenwoordig. Of ze dreigen met de wet van 78 en vertrekken voor een appel en een ei.. Zeker als ze hun ongelukkig voelen of wanneer de huidige club ondanks een uitmuntend bod nog steeds een speler zijn toekomst in de weg ligt. Je moet als club je spelers ervan kunnen overtuigen tegenwoordig dat ze de club iets schuldig zijn voor de tijd en energie dat ze in hun hebben gestoken en dat ze daar graag iets voor terug zien.

somfortiwan

Legacy Member
Ow foutje, ik had gedacht dat ze blij zouden zijn in Genk: alle supporters hebben weer een abo voor dit jaar + 9 miljoen voor een keeper die 1 seizoen goed heeft gepakt = happy times? :p

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Stijnen en Verbauwhede bij Genk he :) Zouden nog zo'n slechte aankopen niet zijn

Mudi

Legacy Member
Dit had je natuurlijk kunnen verwachten en het zou me geen verrassing wezen als De Bruyne ook vertrekt.

Met Genk zit het zo:
Ze draaien 1 goed seizoen gevolgd met enkele mindere. Dan willen de spelers die zich in de kijker hebben gespeeld gewoon zo snel mogelijk een toptransfer maken want ze weten ook dat wanneer Genk eenmaal minder speelt, ze minder geld kunnen verdienen bij een ander ploeg, MAAR nog belangrijker, dat grote ploegen niet meer komen kloppen. Bij Anderlecht en Standard heb je dit gewoon niet. Dit komt omdat deze ploegen elk jaar constant presteren (meedoen voor de titel). Genk kan dit niet garanderen en de spelers weten dit ook.

En daarom vind ik Genk heel dom handelen in deze zaak. Je zag dat Courtois al een dikke nek had gekregen, vertelde in de media dat hij naar Chelsea wou en je krijgt een zeer mooi bedrag voor een keeper, waarom laat je hem niet gaan als je nog een talentvolle keeper in de hand hebt. Nu ben je Casteels en Courtois kwijt terwijl je eigenlijk helemaal niks zou verliezen als je Courtois eerder had weggedaan.

somfortiwan

Legacy Member
+ als Lukaku echt een boontje heeft voor Chelsea, dan kiest bij beter Arsenal niet als tussenstap :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan