Rogue zei:
Dat zal wel meevallen denk ik. Met Coosemans, Van Gijseghem, Hoefkens, Blondel, Vadis en Vleminckx hebben we al een paar Belgen die dicht bij een basisplaats zullen staan. En misschien vergeet ik er nog een paar. Er maken ook heel wat jongeren de overstap naar de A-kern. Dat is ook al iets

.
Ghoh, Van Gijseghem, Hoefkens en Blondel zullen 't misschien wel kunnen schudden.
Blijft over: Coosemans, Vadis en Vleminckx.
3 spelers is toch wat weinig vind ik!
Rogue zei:
'k Denk ook niet dat er een oorzakelijk verband is tussen spanningen in de kleedkamer en een veelheid aan nationaliteiten. Als het dat is wat je wil zeggen.
Nene, daar had ik 't niet over. Had 't puur over het aantal Belgen in de ploeg. Ik vind dat toch wel belangrijk.
IceMaN.* zei:
De grote clubs kunnen op dit moment gewoonweg niet inkopen in België, ik zie ook liever Belgen maar dat is op dit moment niet mogelijk. Als er een grote club komt aankloppen om een speler te kopen zien ze de euro's rollen in hun ogen. Denk maar aan een Yoni Buyens, 5 miljoen..

Jammer, maar helaas.
Dat is inderdaad een vaak gehoorde reden (excuus?).
Ok, soms overdrijven de kleinere clubs. Zeer goed voorbeeld inderdaad die kloefkapper van een Buyens. Maar als er dan eens een groot talent is willen ze 't nog voor een appel en een ei kopen net gebruik makend van het excuus "bij ons vragen ze hard door". Zeker Anderlecht met hun "ze weten dat we veel geld van Lukaku gaan hebben".
Maar je kan anderzijds toch ook niet verwachten dat de kleintjes vriendenprijsjes maken.
Als er 2 miljoen kan gegeven worden aan een buitenlander waarvan niks zeker is, dan toch ook wel aan een binnenlandse transfer die zich wel al in België bewezen heeft!?
Zie Nederland: daar is zelfs al 17 miljoen betaald voor een binnenlandse transfer!!