Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Svartálfar

Legacy Member
The Black Mamba zei:
De meeste kunnen het maar al te goed verdragen hoor ;)

De voortdurende verwijzing naar ons transferbeleid steekt wel tegen. Zeker als de transferperiode totaal nog niet afgelopen is.

Er zitten hier een paar anderlechtsupporters die het niet kunnen verdragen en daarom maar al de transfers van club gaan minimaliseren. En liggen te zeggen dat we niet zo optimistisch mogen zijn omdat ze het nog allemaal moeten bewijzen. Maar wat een load of crap is dat. Dan moet ge niet verbaasd zijn dat er reactie opkomt door te vergelijken met de tot nu toe niet al te indrukwekkende transfers van Anderlecht.

Ik kan nu alleen voor mezelf spreken maar ik ben niet optimistisch voor de namen van de nieuwe spelers op zich, maar de te meer omdat er een duidelijk lijn in het aankoopbeleid zit.

Sportinggboy

Legacy Member
Jurgenv1 zei:
Deelnemen is belangrijker dan winnen! :unsure:

Ik heb wijselijk niet deelgenomen aan zulke never ending discusies :)

Pieter3770 zei:
Wat vinden de Brugge supporters eigenlijk van de vele nationaliteiten?
Niemand die er iets om geeft dat er misschien nog maar 2 belgen tussen de lijnen gaan staan?
Geen gevaar voor vervreemding van de club (al zat dat bij jullie toch al niet zo snor met dwazen als Dirar en Vadis)?

Als de FIFA gaat doordringen gaat Club dan problemen hebben he( en Club niet alleen :D ). Ze zijn van plan om nog dit jaar de regel in te voeren dat elke club met minstens 5 landgenoten aan de aftrap komt. Dus vanaf het seizoen 12/13 zou dat er wel eens kunnen zijn

Svartálfar zei:
Er zitten hier een paar anderlechtsupporters die het niet kunnen verdragen en daarom maar al de transfers van club gaan minimaliseren. En liggen te zeggen dat we niet zo optimistisch mogen zijn omdat ze het nog allemaal moeten bewijzen. Maar wat een load of crap is dat. Dan moet ge niet verbaasd zijn dat er reactie opkomt door te vergelijken met de tot nu toe niet al te indrukwekkende transfers van Anderlecht.

Ik kan nu alleen voor mezelf spreken maar ik ben niet optimistisch voor de namen van de nieuwe spelers op zich, maar de te meer omdat er een duidelijk lijn in het aankoopbeleid zit.

Goh niet kunnen verdragen vind ik niet juist. Club is zeer goed bezig, maar voor hetzelfde geld zijn er 8 van de 10 een flop. Voor hetzelfde geld zijn het echte meerwaardes. Dat zal de toekomst uitwijzen.

Kans is groot dat RSCA binnen enkele dagen nog iemand gaat voorstellen naar wat ik gehoord heb :)

De transferperiode duurt nog 2 maanden dus laat Anderlecht het maar rustig aanpakken, we spelen pas eind augustus voor de eerste keer Europees dus er is geen haast bij. Er zullen nog namen volgen, geen paniek.

Club wil zen huiswerk snel af hebben en dat is hun goed recht. Het zal ongetwijfeld even zoeken worden voor Adrie om er een geheel van te maken en dus lijkt het beste dat ze er zo vroeg mogelijk aan kunnen beginnen

iceman1604

Legacy Member
Ik denk dat Chelsea voor Hulk gaat gaan nu... Laat ons eerlijk zijn, toch nog een niveautje hoger dan Romeluken en heeft een geschiedenis met Vilas Boas...

Romelu moet gewoon naar een subtopper gaan in Engeland of waarom niet een topper in Frankrijk ofzo? Zo een Marseille of Lyon daar moet die toch de pannen van het dak kunnen spelen, en dat zijn ook ploegen die al eens een paar miljoentjes op tafel durven leggen, en dan daarna de stap zetten naar de wereldtop. Een beetje zoals Drogba het gedaan heeft...

En over Brugge gesproken, ik mis nog een beetje "snelheid" Ze hebben wel een paar leuke creatieve spelers gekocht zoals rafa en vasquez maar ik zou er graag nog een echte sneltrein bij zien, zo een type Jovanovic, Legear, Rommedahl, Radzinski (maar dan gene van die 4 he) gewoon iemand die een "versnelling in de versnelling" heeft en een match kan openbreken door een ganse linie in de wind te zetten op snelheid...

sharpshot

Legacy Member
iceman1604 zei:
Ik denk dat Chelsea voor Hulk gaat gaan nu... Laat ons eerlijk zijn, toch nog een niveautje hoger dan Romeluken en heeft een geschiedenis met Vilas Boas...

Romelu moet gewoon naar een subtopper gaan in Engeland of waarom niet een topper in Frankrijk ofzo? Zo een Marseille of Lyon daar moet die toch de pannen van het dak kunnen spelen, en dat zijn ook ploegen die al eens een paar miljoentjes op tafel durven leggen, en dan daarna de stap zetten naar de wereldtop. Een beetje zoals Drogba het gedaan heeft...

En over Brugge gesproken, ik mis nog een beetje "snelheid" Ze hebben wel een paar leuke creatieve spelers gekocht zoals rafa en vasquez maar ik zou er graag nog een echte sneltrein bij zien, zo een type Jovanovic, Legear, Rommedahl, Radzinski (maar dan gene van die 4 he) gewoon iemand die een "versnelling in de versnelling" heeft en een match kan openbreken door een ganse linie in de wind te zetten op snelheid...

Dirar

caoimhin

Legacy Member
TazzDeMazz zei:
Sebiet krijgen ze lukaku nog niet eens verkocht, dan ga je lang mogen w8n op nen 'grote naam'. Dat Tottenham daar maar een bod op doet. Khoop nog altijd datie de in mijn ogen slimmere beslissing neemt van naar een subtopper in de PL gaat zoals Tottenham. Ik zie hem niet veel spelen in chelsea.

Als Lukaku blijft is dat sowieso een transfer van een grote naam, want anders waren we ons toptalent kwijt. Dus dan zijn we al zeker van 1 grote naam, beter als geen :niceone:

enj0i^

Legacy Member
Er wordt hier wel nogal veralgemeend, niet alle supporters van club over dezelfde kam scheren!

Optimisme mag, maar dan wel gecombineerd met realisme. Het blijft een feit dat enkel resultaten tellen, maar het lijken gerichte aankopen... en na kwakkelseizoenen en de vorige periode waarin enkel scepovic gehaald werd is dit wel een verademing

Jurgenv1

Legacy Member
caoimhin zei:
Als Lukaku blijft is dat sowieso een transfer van een grote naam, want anders waren we ons toptalent kwijt. Dus dan zijn we al zeker van 1 grote naam, beter als geen :niceone:

Als Chelsea heel veel voor Lukaku wil geven kan je dat toch niet weigeren? Want dan loop je het risico dat je nooit meer zo'n bod voor hem gaat krijgen en dat je er bovenop nog eens met een ontevreden speler zit die zijn carrièrekansen gefnuikt ziet.

TazzDeMazz

Legacy Member
Jurgenv1 zei:
Als Chelsea heel veel voor Lukaku wil geven kan je dat toch niet weigeren? Want dan loop je het risico dat je nooit meer zo'n bod voor hem gaat krijgen en dat je er bovenop nog eens met een ontevreden speler zit die zijn carrièrekansen gefnuikt ziet.

Heeft altijd gezegd dat hij het niet erg vond om nog een jaar in anderlecht te blijven. Maar het gaat natuurlijk wel om zen lievelingsploeg :ironic:

The Black Mamba

Legacy Member
Jurgenv1 zei:
Deal with it, als het goed is zeg ik het ook, maar deze 10000000000000 herhaling zal weer het ene oor binnen en het andere oor buiten vliegen zeker?


Ja, we weten allemaal dat het nog niet afgelopen is, maar het is nu eenmaal logisch als HVH een uitspraak doet waarin hij zegt dat iedereen hoge ogen zal gooien van de transfers op die datum en dan blijkt dat het gewoon vals alarm is dat iedereen er mee lacht? Het zou niet anders geweest zijn bij ons.

En dat is nog altijd geen reden om al onze transfers nu al af te breken wat niet wil zeggen dat er geen scepsis mag zijn voor alle duidelijkheid.

Jullie waren wel degenen die klaagden als Gent , Cercle of Anderlechtsupporters lachten met de slechte resultaten van club , de uitspraken van JM of het gedoe van Devroe. Dan was het iedereen die tegen Brugge was.

Nu mag het blijkbaar wel.

Los daarvan heb ik de indruk dat alle transfers bij Brugge helden zijn en die van Anderlecht allemaal sukkels. Terwijl Safari , Molins en Odoi in mijn ogen ook goeie versterkingen zullen zijn. Het is nog niet genoeg maar je kan niet verwachten dat alle clubs klaar zijn met hun ploeg in juni.

Ik moet wel toegeven dat het leuk moet zijn om na 6 jaar eindelijk verandering te zien én dat ze de transfers voor de voorbereidingen proberen af te ronden. Devroe wachtte vroeger altijd het einde van een transferperiode af om dan opportuniteiten te halen. Dusja ik snap de euforie wel maar ik vind het jammer dat er daarbij altijd naar Anderlecht moet gekeken worden terwijl volgens mij Genk en Standard nog steeds boven ons zijn geëindigd en vooralsnog geen enkele sterkhouder zijn verloren.

TazzDeMazz

Legacy Member
The Black Mamba zei:
Jullie waren wel degenen die klaagden als Gent , Cercle of Anderlechtsupporters lachten met de slechte resultaten van club , de uitspraken van JM of het gedoe van Devroe. Dan was het iedereen die tegen Brugge was.

Nu mag het blijkbaar wel.

Dat inhakken op van supporters op andere ploegen hoort gewoon bij het voetbalgebeuren.^^ Hate or love it, het is gewoon zo.

Jurgenv1

Legacy Member
The Black Mamba zei:
Jullie waren wel degenen die klaagden als Gent , Cercle of Anderlechtsupporters lachten met de slechte resultaten van club , de uitspraken van JM of het gedoe van Devroe. Dan was het iedereen die tegen Brugge was.

Nu mag het blijkbaar wel.

We gingen in het verweer, net zoals jullie dat nu doen. Altijd zo geweest.

Los daarvan heb ik de indruk dat alle transfers bij Brugge helden zijn en die van Anderlecht allemaal sukkels.
Toon dan eens die posts waar ik dat zeg of de indruk geef. Kom niet af met posts ala "waar zijn die uitpakkende transfers van RSCA?", dat slaat gewoon op de grootspraak van HVH tot nu toe.

J.Brown

Legacy Member
:cry:

wat is dat hier toch allemaal. Dat de competitie maar vlug begint, al dat gewurtel over de transfers van Brugge.

Truman'

Legacy Member
caoimhin zei:
Als Lukaku blijft is dat sowieso een transfer van een grote naam, want anders waren we ons toptalent kwijt. Dus dan zijn we al zeker van 1 grote naam, beter als geen :niceone:

Zeg maar gewoon naam, of bv is ook al goed.

The Black Mamba

Legacy Member
Heb echt geen zin om dat op te zoeken met alle respect. Misschien dat er iemand anders dat wel wil doen. Heb er sowieso sommigen al gequote :)

Dan kan ik even goed zeggen , toon me eens posts waar Anderlecht supporters overdreven negatief doen over spelers. En neen zeggen dat Vazquez slechts een beperkt aantal wedstrijden heeft gespeeld bij Barcelona A en B is niet overdreven negatief , dat is realisme.

Soit , ik had het ook niet echt over u. Jij hebt vooral gelachen met Herman en dat kan mij bitter weinig schelen. Ik heb ook nooit overdreven negatief over een Brugge speler gedaan dus ik veronderstel dat jij het ook niet echt op mij hebt.

Jurgenv1

Legacy Member
The Black Mamba zei:
Heb echt geen zin om dat op te zoeken met alle respect :p Zoveel kan het mij nu ook niet schelen. Misschien dat er iemand anders dat wel wil doen.
Nogmaals, wacht gewoon af tot end augustus en dan zullen we pas conclusies kunnen trekken. Ik heb ook geen zin om een ellenlange, nutteloze discussie te voeren met telkens dezelfde conclusie: Wacht af.

kingjulie

Legacy Member
misschien moeten jullie afwachten, tis natuurlijk maar een ideetje he.

fcberke

Legacy Member
J.Brown zei:
:cry:

wat is dat hier toch allemaal. Dat de competitie maar vlug begint, al dat gewurtel over de transfers van Brugge.

decompetitie begint maar als standard al zijn topspelers kwijt is:tongue:

Herr Doktor

Legacy Member
J.Brown zei:
:cry:

wat is dat hier toch allemaal. Dat de competitie maar vlug begint, al dat gewurtel over de transfers van Brugge.

Al die transfers zijn geen garantie op transfers hé je zit daar ondertussen ook wel met een paar totaal verschillende talen. Daarnaast is het nog maar de vraag of dit een sterk collectief is. Nu ik heb er wel een goed oog in, maar ik heb me al meer dan 1 keer vergist.

Wat standard betreft ze mogen gerust hun tijd nemen wat die overname betreft er staat een redelijke goede ploeg, en als er niet teveel vertrekken laten ze best wat jeugd talenten doorvloeien.

Pieter3770

Legacy Member
Rogue zei:
Dat zal wel meevallen denk ik. Met Coosemans, Van Gijseghem, Hoefkens, Blondel, Vadis en Vleminckx hebben we al een paar Belgen die dicht bij een basisplaats zullen staan. En misschien vergeet ik er nog een paar. Er maken ook heel wat jongeren de overstap naar de A-kern. Dat is ook al iets :).
Ghoh, Van Gijseghem, Hoefkens en Blondel zullen 't misschien wel kunnen schudden.
Blijft over: Coosemans, Vadis en Vleminckx.
3 spelers is toch wat weinig vind ik!

Rogue zei:
'k Denk ook niet dat er een oorzakelijk verband is tussen spanningen in de kleedkamer en een veelheid aan nationaliteiten. Als het dat is wat je wil zeggen.
Nene, daar had ik 't niet over. Had 't puur over het aantal Belgen in de ploeg. Ik vind dat toch wel belangrijk.

IceMaN.* zei:
De grote clubs kunnen op dit moment gewoonweg niet inkopen in België, ik zie ook liever Belgen maar dat is op dit moment niet mogelijk. Als er een grote club komt aankloppen om een speler te kopen zien ze de euro's rollen in hun ogen. Denk maar aan een Yoni Buyens, 5 miljoen.. :rofl:
Jammer, maar helaas.

Dat is inderdaad een vaak gehoorde reden (excuus?).
Ok, soms overdrijven de kleinere clubs. Zeer goed voorbeeld inderdaad die kloefkapper van een Buyens. Maar als er dan eens een groot talent is willen ze 't nog voor een appel en een ei kopen net gebruik makend van het excuus "bij ons vragen ze hard door". Zeker Anderlecht met hun "ze weten dat we veel geld van Lukaku gaan hebben".

Maar je kan anderzijds toch ook niet verwachten dat de kleintjes vriendenprijsjes maken.
Als er 2 miljoen kan gegeven worden aan een buitenlander waarvan niks zeker is, dan toch ook wel aan een binnenlandse transfer die zich wel al in België bewezen heeft!?

Zie Nederland: daar is zelfs al 17 miljoen betaald voor een binnenlandse transfer!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan