Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GregoryCo

Legacy Member
Juist een potje tonijn natuur binnen van 140gr :D Kan wel nog smaken :p
Kheb goe trainingske gedaan

cuda

Legacy Member
net men eerste training achter de rug in de nieuwe gym :woohoo:
en twas super !!
het is gelegen in een kelder, gigantisch veel schijven, tiental olympische halters, zwaar dumbells, incline benches, decline benches,squatrekken,...

dit alles voor maar 25€ de maand :D (oja en je mag eigen drank meenemen )

:unsure: ohja en de training zelf viel ook mee

GregoryCo

Legacy Member
cuda zei:
net men eerste training achter de rug in de nieuwe gym :woohoo:
en twas super !!
het is gelegen in een kelder, gigantisch veel schijven, tiental olympische halters, zwaar dumbells, incline benches, decline benches,squatrekken,...

dit alles voor maar 25€ de maand :D (oja en je mag eigen drank meenemen )

:unsure: ohja en de training zelf viel ook mee

Is nog altijd 300 euro per jaar e :p Maja valt best mee:niceone:

Gromme

Legacy Member
Zoals gedacht niet kunnen trainen vandaag. Dus zal het woensdag worden. Door heel de dag op de weg te zitten ook niet bizar veel kunnen eten.

Enige voorstellen om te eten als je heel de dag op de baan zit?

yourmama

Legacy Member
massey-ferguson zei:
kheb hier een paar vragen:

1) Is het waar dat je meer spieren bijkomt als je smorgens vroeg traint dan dat je bv 's avonds traint?

2)kwas vanplan om te beginnen met serieus te dieeten ( weeg 120 kg,ben 18 jaar en 1.91m groot ,breed gebouwd dus als ik het mooi wil verwoorden :p )
maar ik vraag me dan af of ik ook niet veel spiermassa zal verliezen?En weet hier iemand tips om dit tot een minimum te beperken?

3)Kan je beter lopen/fietsen als je je beenspieren (of hoe ze ook noemen :) )
traint in de gym? (volgens mij wel,want na een training ga ik altijd harder met mn fiets dan ervoor,kan psychologisch zen natuurlek ook :) )

hoop dat jullie een antwoord weten

was vroeger ook zwaarlijvig ( 17, 90kg en 1m 85), het is zever om nog geen powertraining te doen en te beginnen met cardio:
je hebt megaveel reserves in je lichaam waardoor je wel sneller spieren zal ontwikkellen dan een mager bonenstaakje. Je zal meer spieren verkijgen waardoor je meer calorien nodig hebt om op gewicht te blijven, waardoor je makkelijker afvalt ...
ik zou zeker nu nog niet lopen, das gewoon zelfmoord voor je knieen en gewrichten. Begin met zo'n crosstrainer( beter voor de gewrichten en je verbrandt meer calorien dan op de fiets) of roeimachine ( je draagt je eigen gewicht niet).
extreem dieet is geen goed idee: als je heel veel onder je onderhoud ( benodigde calorieen per dag ) gaat, zal je lichaam zich aanpassen en ga je minder gewicht verliezen.
Eens je terug normaal eet komt het er terug bij. begin met gwn gezonder te eten: minimaliseer de snelle suikers, dan ga je ook veel minder zin hebben om te "snoepen".
eet meer keer minder ( geen 3 keer veel, maar 6 keer kleinere porties) dan blijft je metabolisme hoog en verbrandt je meer. Je kan als je powertraining doet bvb om 10 en 15-16u een blikje tonijn of wat kalkoenfilet eten en dan tijdens de lunch of avondeten minder eten.

InStInCt900

Legacy Member
Vandaag heb ik dit getraind:
  1. Trapz
  2. Schouders
  3. Voorarmen
  4. Buikspieren

goeie training achter de rug,behalve de abz gingen wa minder vlot vandaag.

Morgen is het de beurt aan:
  1. Borst
  2. Triceps


Ps:CheckDit
dan zoeken achter bv.Mr. Olympia 2007 Tag 2 Expo Babes:crazy: :D

R4ph4el

Legacy Member
ivm die vraag over dat je door 's morgens te trainen meer spieren krijgt dan 's avonds...logischerwijs wel aangezien het testorongehalte veel hoger ligt 's ochtends, maar het verschil in spiertoename is waarsch verwaarloosbaar

Thales

Legacy Member
R4ph4el zei:
ivm die vraag over dat je door 's morgens te trainen meer spieren krijgt dan 's avonds...logischerwijs wel aangezien het testorongehalte veel hoger ligt 's ochtends, maar het verschil in spiertoename is waarsch verwaarloosbaar

in congé?

Fartman

Legacy Member
Benen

Leg Press Machine
15*120kg (opwarming)
8*150kg
8*170kg

Squat (licht, meer reps)
15*50kg
15*70kg
10*85kg

Sled Lying Calves Press (traag en strikt uitgevoerd)

(voeten recht)
12*150kg
12*170kg
12*190kg

(tenen licht naar buiten)
15*100kg
15*100kg

Leg Curls
10*20kg
8*30kg
6*40kg pr

Leg Extensions
10*50kg
10*65kg
6*80kg pr

GregoryCo

Legacy Member
Kben vandaag es begonnen me deadlift. Is zwaarder dan ik had gedacht :p
Kheb 3*8 keer met 50kg (bar meegerekend) gedaan om te beginnen.
Vandaag super training gehad en bijna alle PR's verbroken :applause:
Maar moe je eigenlijk door uw benen gaan ook bij deadlift of nie?

GregoryCo

Legacy Member
En als ik der alleen mijn rug, buikspieren mee wil trainen? Dus niet mijn benen, maar al de rest?

InStInCt900

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V);9195872 zei:
En als ik der alleen mijn rug, buikspieren mee wil trainen? Dus niet mijn benen, maar al de rest?

voeten beetje na buiten zetten,1 hand boven op de bar ander hand onder de baar.beetje door de benen gaan,holle rug en armen gestrekt en omhoog heffen.

zo is het een beetje denkek:p


btw:
vraag gwn aan instructeur voor es de oefening voor te tonen;)

Stancke

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V);9196109 zei:
Omda ik da de donderdag altijd uitgebreid doe :p
Of kan het geen kwaad als je 2x per week uw benen doe?

als ze achterlopen niet, als ze niet achterlopen is 1x per week voldoende.

jvc

Legacy Member
2x per week is beter

@Smoske: het is beter om zo lang mogelijk met gewone pronated grip te deadliften, alleen als het gewicht te zwaar is mixed grip nemen

InStInCt900

Legacy Member
ahzo wist ik niet,maarja zo train je van de eerste keer op je techniek ook hé :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan