Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Aresonlyone

Legacy Member
@snowpanther: beide :) neem niets van spuiten ofzo en ook niets van eiwitten/creatine blabla :p

@phaetor
kapotliggen :D:D:D

/edit
Code:
Week 2 Maandag

Fullsquat
5 x 52
5 x 66
5 x 79
5 x 92
5 x 105

Benchpress
5 x 46
5 x 58
5 x 70
5 x 81
5 x 93

Bent over row
5 x 39
5 x 49
5 x 59
5 x 69
5 x 79

+
4*8 hyperextentions 15kg
2*12 crunches 15kg
per ongeluk 4setjes hypers gedaan ipv crunches 2 crunches ipv hypers mja.. dacht al dat ze zwaarder waren.
Maar geen ramp :)
Over de training zelf:
Squat ging wel goed eigenlijk, alleen bij de laatste set de laatste rep moest ik ff goed duwen om hem omhoog te krijgen maar denk wel dat dat zo'n beetje de bedoeling is van het schema :p.
Bench ging vlotjes eigenlijk. Voor de zekerheid bij laatste set toch iem laten controleren was eigenlijk niet nodig geweest want ik zou zelfs nog een 6de kunnen hebben doen en ik had die 5reps zelf al niet te snel gedaan.
Bij de BOR geen enkel probleem weer alleen merkte ik dat ik bij mijn laatste setje een hupje maakte met mijn benen. Mag dat? Of beter niet?
samengevat: supertraining weeral :D

dendaak

Legacy Member
Aresonlyone zei:
je kan dat best laten doen ja :)
je gaat ook niet zelfstandig een jacht huren als je niet weet hoe je moet zeilen :), je kan voorkeuren geven: vetverbranding/spiermassa lalalalaaaaa
neem maar spiermassa, meer massa = meer vetverbranding ;)

Vet moet ik niet echt verbranden... tis juist de bedoeling dak zwaarder wordt maar op een goei manier.:crazy:

The_wave

Legacy Member
Kga mijn eerste post wagen in deze thread :) Op andere fora krijg ik weinig reactie en als ik iets krijg ben ik er niet veel mee dus probeer ik het hier maar eens.

Ben begonnen in december met fitness, eerst een basisschema van 6weken en nu de leukere oefeningen met dumbells enz...
Rond februarie ben ik voor mijzelf een voedingschema (cut) gaan samenstellen met als doel vetverbranden, toen ik begon in december zat ik rond de 18%, dit is wel gemeten via een weegschaal dus niet volledig nauwkeurig en ik woog toen 73kg (1.78m).

Nu kom ik alleen maar bij van dat schema, normaal zou je van een cutschema moeten afvallen toch :D . Gisteren woog ik 's morgens 80.1kg :s
Ik weet ook wel dat je begint met fitness wel wat bij kan komen maar zoveel lijkt mij nogal raar.

Ik ga 3X per week, na elke training ongeveer 30min cardio lage pols. Buiten fitness doe ik nog mountainbiken, meestal op de rest dagen dat ik niet fitness afhankelijk van het weer. Bij het fietsen merk ik wel die extra kilo's, vooral bergop :oink: daarom dat ik eerst wat wou afvallen maarja.

voedschema staat hier:
EKV zit rond de 49/38/13, na de training neem ik 1 shake isopure, dus ja wat doe ik verkeerd?

Aresonlyone

Legacy Member
1725kcal wtf??? is dat niet veel te weinig? :o
ook zit volgens mij je eiwit% te hoog maar ben ik niet zo zeker van (voedig is niet echt mijn sterkste punt)
vraag eens op http://forum.body-fitness.nl/ ?
normaal zitten daar wel mensen die je nuttige info kunnen geven zoals diver2000/marcus/espi/kwark/...

The_wave

Legacy Member
Mja middageten zit daar niet bij, is nogal varierend en kook hier zelf niet, met dat erbij zit ik ongeveer rond de 2000.

Snowpanther

Legacy Member
Je traint 3x per week en je doet cardio, als je 7kg bent bijgekomen in 6 maand zou ik dat niet slecht noemen. En denk je dat het vet is dat je bent bijgekomen, of spier? Als er 2KG spier bijkomt ga je dat bijvoorbeeld niet direct merken als je in de spiegel kijkt, maar 7kg zou merkbaar moeten zijn.

Dat vetpercentage klopt niet denk ik trouwens, 1m78, 73kg en 18% vet, een foto zou helpen om het beter te kunnen schatten. Ondertussen moet je je voedingsschema aanpassen, je weegt nu al 80kg, dus je moet meer voedsel binnenkrijgen om spier te ontwikkelen/behouden.

Het is wel vreemd dat je 'verdikt', zeker met de cardio die je doet + mountainbiken wat per halfuur 500kcal verbrand dacht ik.

Terror Factor

Legacy Member
hmfp,vandaag ook nog es gaan traine na 3-4 weke weer niks doen(I know,motivatie is vreselijk laag:( ), resultaat: na 2/3 van de training moete stoppe en gaan overgeve opt wc :/ te weinig gegeten veronderstel ik.

ma kheb daar sinds da ik terug begonne ben dees jaar altij wel probleme mee, kben tamelijk snel echt compleet buite adem en dan moek naar de kleedkamer gaan,me ff zette en ewa water drinke, en dan ga t weer. iets drinke me suiker in ofzo zou wss ook wel ewa helpe, ma kheb geen geld om da daar te kope lol :p

@snowpanther: hoe groot is die kerel, das ne prachtige fysiek da die heeft. zoiets is ongeveer m'n doel, ma gelijk ik nu bezig ben ga ik da nooit halen :p

snoob

Legacy Member
hybrid zei:
Die voor foto is nu nog ni echt dik, heb het over nog dikkere mannen.
Sorry maar die benen vind ik echt ni schoon :oink:

hij staat op vrij hoog BF% ze in de eerste pic.
goeie benen op de huidige foto imo, goeie lijn in de quads, ge moet da nie 'schoon' vinden, iedereen zijn voorkeuren hé, we kunnen niet allemaal stekskes hebben hé

hybrid

Legacy Member
snoob zei:
hij staat op vrij hoog BF% ze in de eerste pic.
goeie benen op de huidige foto imo, goeie lijn in de quads, ge moet da nie 'schoon' vinden, iedereen zijn voorkeuren hé, we kunnen niet allemaal stekskes hebben hé

Nogaltijd maar 97 kg é en ni +100, die mensen zouden ni ineens kunnen cutten als ze ni eens kunnen vermageren voor ze begonnen met powertraining.
En inderdaad iedereen zijn voorkeur daarom is het ook mijn mening ;)
En stekskes met die dingen te vergelijken :crazy: , zijn bovenbeen vind ik echt ni schoon als da der zo uitsteekt :p
En als gij da zijt snowie, echt netjes gedaan en vooral mooi volgehouden :;)

snoob

Legacy Member
ik ga alsk goe massa heb gepakt ook cutten naar 97kg ofzo, ben alleen benieuwd wanneer ik da ga doen. Gewicht bijkomen/verliezen is een kunst :D

herc

Legacy Member
hybrid zei:
Der is toch een groot deel da vet is zoals http://www.realdutchpower.nl/uitsla... 2005 STRONGMAN GAME IN SLESIN(POLEN) 105.jpg
Er zijn uitzonderingen natuurlijk maar er zijn veel dikke mensen da beginnen me powerlifting omda ze daarvoor ni serieus moette afvallen en bij andere dingen wel.

Cutten gaat sowieso altijd gepaard met enig spierverlies en daardoor ook krachtverlies en dat is niet meteen wat die powerlifters willen.

Bodybuilders die zwaar gaan cutten gaan tijdens de cut daarom ook de nodige producten gebruiken om het krachtverlies te minimaliseren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan