Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EternalSilence

Legacy Member
p!mp zei:
:applause:

ik verstond me er ni aan.

20 kg per arm met flyes is volgens mij wel véééél teveel.

voor flyes neem ik altijd 8 tot 10 kg terwijl ik met de rest v/die oefeningen bijna het dubbele neem.

ben altijd bang dat men arm gaat afkraken als ik flyes doe met zo'n gewicht :p

2nd that :p

want als ge bij zo'n oefening ff verstrooid zijt :oink:

PapaGanz

Legacy Member
Ik vind het ook nogal veel :wtf:..
Ik doe 16kg blij Flyes maar ik neem meer bij jouw andere oefeningen, raar :p.

Gizmo_1987

Legacy Member
Die cijfers zijn dus van Stancke en niet van mij ;)
20kg flyes is veel, dumbell press ook.
Stancke is gewoon een beest met die 2 oefeningen :love:
Ik neem wel meer met benchpress :evil:

Vanavond benen en schouders, morgen nog ki tetten :woohoo:
grtzz

Stancke

Legacy Member
p!mp zei:
is dat het gewicht aan elke kant of totale gewicht met de bar erbij?

Van benchpress en incline benchpress is het totaal gewicht (de bar inbegrepen). Voor de rest is alles per arm (allez, je weet wel éh...)

snoob zei:
lol elke kant é :p

Yeah right:p Nog eerst veel trainen dan:p

ChfZ | Hanky zei:
Zet dan in't vervolg het total gewicht eh :/

*port Stancke*

Por is onterecht:tongue:

p!mp zei:
lol nice, laatste setje BP met 146 kg


:woohoo:

Verre van zelfs

gizmo_1987 zei:
Incline benchpress:15kg op een kant, met bar van 18kg (benchrek met ketting)

juist
gizmo_1987 zei:
dumbell press:halters van 22kg, één in elke arm

juist
gizmo_1987 zei:
benchpress:22,5 kg op een kant, met bar van 18kg (benchrek met ketting)

Ook juist
gizmo_1987 zei:
Incline flyes:halters van 20kg, één arm

Wederom juist:p

p!mp zei:
20 kg per arm met flyes is volgens mij wel véééél teveel.

voor flyes neem ik altijd 8 tot 10 kg terwijl ik met de rest v/die oefeningen bijna het dubbele neem.

ben altijd bang dat men arm gaat afkraken als ik flyes doe met zo'n gewicht :p

Heb daar ookal zitten aan denken van 'wat als dat nu zou scheuren?:p Die spier is redelijk dik bij mij.

Matja

Legacy Member
p!mp zei:
20 kg per arm met flyes is volgens mij wel véééél teveel.
voor flyes neem ik altijd 8 tot 10 kg terwijl ik met de rest v/die oefeningen bijna het dubbele neem.

Kheb die ook al gedaan me 22kg. Nie echt tgevoel da mijn arm er gaat afkraken :p
tis alleen gevaarlijk voor blessures in uw schouders als je er gevoelig aan bent.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Doom Dragon zei:
kzien weer da ik weer nieuwe spieren heb ontdekt als ik u benen zo bezie
nooit geweten dat er zoveel verschillende inzitten.


Ge wist da ni? :/

Ach ja, zo leerde bij :)

Cartek

Legacy Member
cuda zei:
70kg shoulderpress: nice :)

anyhow.. volgende week ga ik voor de eerste keer met een eigen schema trainen en vroeg ik me af wat jullie der van vinden, welke oefeningen jullie zouden weglaten of veranderen,....
ik weet dat er geen squat instaat, maar er is geen squatrek aanwezig dus da zal moeilijk gaan (zal er hopelijk nog iets op vinden voor volgend schema)


ik zou: uw biceps en triceps van dag verwisselen. dus triceps bij borst nemen. ik zou meer oefeningen doen voor schouders. 3 is echt te weinig om de 3 koppen te trainen. kzou tot 6 oefeningen gaan.

cuda

Legacy Member
zo had ik het eerst maar op dbb hadde ze me aangerade het te verwissele :p
en 6 oefeningen:eek: ge pakt u schouders al mee met bench press en al dus da zou toch overkill zijn?

Fartman

Legacy Member
ik kan de flys ook met 20kg, maar doe ze meestal 12-14-16, gewoon omdat teveel gewicht by een oefening als de flys niet direct betere resultaten geeft :)

dumbell press incline doe ik met 26kg per hand

User_BELGIUM

Legacy Member
kweet ondertussen wa er mis is met mn hand/pols
overrekking, 2 a 3 weken rust en inwrijven met zalf en n verbandje
daarvoor 21 euro gedokt om da te weten
:sop:

ChfZ | Hanky

Legacy Member
cuda zei:
zo had ik het eerst maar op dbb hadde ze me aangerade het te verwissele :p
en 6 oefeningen:eek: ge pakt u schouders al mee met bench press en al dus da zou toch overkill zijn?


Schouders pakte miniem mee me benchen.

pakt anders nen MP derbij en klaar

Borst/Bi & Rug/Tri is ook goe.

Vooral omda ge uw biceps ni voorvermoeid door te benchen en uw triceps ni voorvermoeid me we rug te trainen (ge ga ze wel gebruike eh, maar das ni veel)

TimeFtw

Legacy Member
Damn kheb zeer in mn onderrug en kweet niet hoe het komt.
Ik denk dat het komt door de rows van maandag, zou het kunnen dat dit voorvalt als je je rug niet goed houdt?

snoob

Legacy Member
cuda zei:
zo had ik het eerst maar op dbb hadde ze me aangerade het te verwissele :p
en 6 oefeningen:eek: ge pakt u schouders al mee met bench press en al dus da zou toch overkill zijn?

Schouders moet ge zeker nie enkel doen mee benchpress lol, dan vernielde u gewricht. MP, benchpress, veel rotatie bewegingen etc
als ge gaat benchen zijde best da ge lichte military press en wa band dislocates doet als opwarming

snoob

Legacy Member
screwielowie zei:
Damn kheb zeer in mn onderrug en kweet niet hoe het komt.
Ik denk dat het komt door de rows van maandag, zou het kunnen dat dit voorvalt als je je rug niet goed houdt?

:unsure: < klik

PapaGanz

Legacy Member
screwielowie zei:
Damn kheb zeer in mn onderrug en kweet niet hoe het komt.
Ik denk dat het komt door de rows van maandag, zou het kunnen dat dit voorvalt als je je rug niet goed houdt?

Natuurlijk niet, een slechte RUGhouding heeft niks te maken met RUGpijn

herc

Legacy Member
screwielowie zei:
zou het kunnen dat dit voorvalt als je je rug niet goed houdt?

Zeker, verkeerde uitvoering van bepaalde oefeningen kan ernstige gevolgen hebben.

Toch mee opletten hoor en zeker niet laten aanslepen. Ne rug is een teer punt, en eens ernstige problemen draagt ge dat bijna altijd voor de rest van u leven mee.

TimeFtw

Legacy Member
Mja kweet het niet kheb de rows maandag gedaan en de pijn kwam dinsdagavond pas.

Fartman

Legacy Member
vandaag de eerste keer gedeadlift :p

en ging verrassend goed :p 100kg * 8

had me er eerst goed over geinformeerd, hoe de beweging ging enzo,

eigenaar van de gym heeft erop toegekeken of mn beweging goed was :)

volgende week de 115 eens aanvallen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan