Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

John1307

Legacy Member
Zyklon zei:
Heb je gewichthefschoenen? Ik geraak met mijn All Stars (platte zool) met moeite tot parallel. Met een verhoogde hak, komen je knieën meer naar voren, blijft je torso meer rechtop en is het dus makkelijk om de bar boven je hoofd te houden. Shrug je de bar voldoende? Je traps moeten gedurende de volledige set opgespannen blijven.

Rond 1:55:
YouTube - Mark Rippetoe: In the Gym with Coach Rip, Overhead Squats

Ja ik heb speciale schoenen en ik moest op een plankje gaan staan wat het dus technisch gezien hack overhead squats maken; maakte toch nix uit want geen enkele keer tot parallel geraakt. En moet je torso niet juist een beetje meer naar voren hangen?

MichielD4

Legacy Member
Ja, je torso moet altijd een beetje naar voren hangen maar niet zoals bij een powerlift squat hé. Waarom nog een extra verhoging van de hak met dat plankje? En van wie 'moest' je dat doen? Heb je een personal trainer?

Het kan zijn dat oa je heupbuigers (hip flexors) niet soepel genoeg zijn waardoor je moeite hebt om parallel te breken, hier een oefening om dit te verbeteren:
YouTube - Supine Straight Leg Raise

John1307

Legacy Member
Zyklon zei:
Ja, je torso moet altijd een beetje naar voren hangen maar niet zoals bij een powerlift squat hé. Waarom nog een extra verhoging van de hak met dat plankje? En van wie 'moest' je dat doen? Heb je een personal trainer?

Het kan zijn dat oa je heupbuigers (hip flexors) niet soepel genoeg zijn waardoor je moeite hebt om parallel te breken, hier een oefening om dit te verbeteren:
YouTube - Supine Straight Leg Raise

Ben aangesloten bij een club (om de olympic lifts te leren) dus ik ben niet op mijzelf bezig. Ik was er weinig van aan het bakken (was zelfs niet eens bezig met een olympische halterstang) dus plankje was er om nog meer steun te geven.

Ik ben niet echt lenig te noemen maar bij Back en Front Squats geraak ik zonder enige moeite voorbij parallel dus ik denk niet dat het probleem bij de hip flexors ligt. Vooral omdat de coach al zeker 10x heeft gezegd dat ik stijve schouders heb.

John1307

Legacy Member
Zyklon zei:
Ok, heeft je coach al gezegd hoe hij de schouder ging mobieler maken? Deze oefening zou ook kunnen helpen:

Band Shoulder Dislocations:
YouTube - shoulder dislocation with band

Succes alleszinds!

Deze oefening moest ik doen van hem maar dan met een houten rekstok :). Die rekbanden zien er anders wel cool uit, wordt dat lichaam er automatisch bijgeleverd ;)?

Weezyy

Legacy Member
Het ego dat je krijgt als je door vreemden word aangesproken met : ''amai, pakt gij soms pillekes ofzo?'' is enorm! :p

Atrox

Legacy Member
John1307 zei:
Deze oefening moest ik doen van hem maar dan met een houten rekstok :). Die rekbanden zien er anders wel cool uit, wordt dat lichaam er automatisch bijgeleverd ;)?

Wie wilt nu zo'n lichaam :s

Weezyy

Legacy Member
Wel duidelijk roid-use die gast in da filmke :p
Beetje te grote V-tape naar mijn zin.

el slettos

Legacy Member
Weezyy zei:
Het ego dat je krijgt als je door vreemden word aangesproken met : ''amai, pakt gij soms pillekes ofzo?'' is enorm! :p

Idd. Gisterennacht nogal zwaar uitgeweest, en opeens zei 1 iemand zo tegen mij: "awel he, ik geloof er niks van dat gij geen spuiten gebruikt weet ge da?"

Kzie dat dan als compliment ^^ ego goes sky high haha

Weezyy

Legacy Member
Verveeld wel na een tijdje hoor, kstond in de rij voor local binnen te gaan zat er zo ne kerel zen eigen heel de tijd om te draaien, op den duur vraag ik vriendelijk : is er iets ofzo?
Die meteen nene helemaal nie, maar welke oefening doe gij voor borstspieren? :')

Ook in highstreet dan (allemaal magere mannekes go figure) ineens roept er zo een meiske dak eerst ni kende : HEY MISTER TIETJES!

Kvraag me af wa ze binnenkort gaan zeggen ^^

Affinity

Legacy Member
el slettos zei:
been there,

ik had toen iets meer dan 2 dagen last van mijn onderrug toen mijn techniek nog niet goed was

ten eerste: deadlift als laatste oefening = /facepalm
ten tweede: je hoort het in je onderrug te voelen

Weezyy

Legacy Member
dietrich0 zei:
Tegen mij zeggen ze da ni.. Ik wil ook een lilliputter zijn:( :p

U will never be! NEVER!

Grote mensen krijgen die complimenten inderdaad niet :p
Als'k dan uitleg wa ik allemaal binnenspeel ziede die meiskes al wel zo is kijke naar uwen buik maar dan doede gewoon ff u tshirtje omhoog en klaar. :D

Dreetn

Legacy Member
Arylia zei:
ten eerste: deadlift als laatste oefening = /facepalm
ten tweede: je hoort het in je onderrug te voelen

Ten eerste: deze keer was het uitzonderlijk aangezien ik DL normaal tezamen met mijn rug op een andere dag train.
Ten tweede: weet ik, maar niet de soort pijn die ik nu heb.
;)

MichielD4

Legacy Member
Iemand die een gokje doet hoeveel gram eiwitten dit is?

2 blikken tonijn (2x155g)
2 blikjes makreelfilet (2x88g)
6 eieren
70g gouda kaas
100g spekreepjes

Atrox

Legacy Member
Zyklon zei:
Iemand die een gokje doet hoeveel gram eiwitten dit is?

2 blikken tonijn (2x155g)
2 blikjes makreelfilet (2x88g)
6 eieren
70g gouda kaas
100g spekreepjes

Daar bestaan tabellen/verpakkingen voor ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan