Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Weezyy

Legacy Member
MaSSaSLaYeR zei:
Whtf? Wanna talk about attitude... 1 rustdag ... :doh:

Ge doet precies of trainen is een verplichtend iets en ge kijkt er precies maar zuur tegen aan als ge moet gaan trainen.

The gym is funnywunny! :love:

Affinity

Legacy Member
MetalG zei:
zijn die dinges van zyklon al gepost?

zyklon eeft ier 3 links gepost onlangs ja... had een vraagje bij ene en heb het hem in PM gestuurd maar nog steeds geen reactie gehad

AliChemicali

Legacy Member
Weezyy zei:
Ge doet precies of trainen is een verplichtend iets en ge kijkt er precies maar zuur tegen aan als ge moet gaan trainen.

The gym is funnywunny! :love:

Ik ben hier den meest enthousiaste van de benden hier :o ik kijk daar den hele dag naar uit. Maar soms moet ge rusten uw lichaam heeft tijd nodig voor te recoveren en hoe lang fitness jij al soms?

Klein artikeltje gevonden:

Code:
Rustpauzes zijn even belangrijk als trainingssessies
Rustpauzes zijn essentieel om de spieren aan te vullen, aan te passen, te herstellen en te laten groeien. Tijdens en direct na de training bevinden de spieren zich in een catabolische staat. Dit wil zeggen dat er spierproteïnen worden afgebroken en het niveau van stresshormonen zoals cortisol is hoog.

Tijdens het begin van het herstel stijgen de spiervormende hormonen zoals testosteron, worden de beschadigde spierproteïnen vervangen en wordt de voorraad glycogeen in de spieren hersteld.

Het spreekt vanzelf dat dergelijke processen tijd vragen. Enkel na een voldoende lange herstelperiode kunnen de spieren groeien en steviger worden. Wanneer je toch traint vooraleer je lichaam volledig hersteld is, zal je een minimale of zelfs helemaal geen groei merken. Meer nog: krachttraining voor je lichaam hersteld is, zal contraproductief werken. Hoe lang de rustpauzes tussen de sessies moeten zijn, hangt af van de intensiteit en de duur van de training, evenals van uw ervaring en uw voeding.

Hoe groter de intensiteit van de krachttraining, hoe langer het herstel in beslag neemt. Er is echter geen gemakkelijke manier om het herstel te meten. Je moet zelf dus gissen door het gevoel in de spieren te beoordelen: wanneer de spieren hun capaciteit terug hebben, zijn ze waarschijnlijk hersteld. Dit kan je eenvoudig zelf meten door de kracht van de spieren te testen.

Als je spieren pijnlijk, stijf of slap aanvoelen, is je lichaam niet hersteld van de vorige krachttraining. Wanneer je je krachtig en sterk voelt, is je lichaam hersteld en kan je de volgende sessie aanvatten. De spieren in het bovenlichaam herstellen doorgaans vlugger dan de spieren in het onderlichaam.

Beginners wordt aangeraden om slechts 2 tot 3 maal per week aan krachttraining te doen en niet op 2 opéénvolgende dagen. Om het lichaam de kans te geven om zich degelijk te herstellen, wordt aangeraden om minstens 1 en maximaal 3 dagen tussen 2 trainingen te laten. Wanneer je meer ervaring en een betere conditie hebt, kan je 4 maal per week aan krachttraining doen. Ervaring krachttrainers hebben meer rust nodig tussen oefeningen van dezelfde spiergroep, omdat de intensiteit veel hoger ligt. Hier wordt aangeraden om tussen 3 en 7 dagen te rusten tussen oefeningen voor dezelfde spiergroep.

Toch kan je zonder problemen 4 maal per week trainen door de training op te splitsen. De belangrijke spiergroepen ga je dan in aparte sessies trainen. Op die manier kan je voldoende dagen rust geven aan bepaalde spiergroepen, terwijl je een andere spiergroep traint.

Tijdens het herstel worden de voorraden spierglycogeen aangevuld en wordt het spierweefsel hersteld. Het lichaam kan dit niet op een korte termijn voldoen, er is veel tijd voor nodig. De tijd die nodig is om het lichaam zich te laten herstellen, is afhankelijk van de uitputting, de hoeveelheid koolhydraten in de voeding en wanneer er koolhydraten gegeten worden. Het herstel van spierglycogeen neemt tussen de 24 uur en 3 dagen in beslag.

Een ander belangrijke factor is de consumptie van eiwitten. Eiwitten zijn nodig voor de nieuwe spiergroei na een krachttraining. Te weinig eiwitten of koolhydraten zorgt voor een langzamer herstel en een verminderde spiergroei. Hierdoor zullen de trainingsresultaten beduidend lager zijn. Echter is het niet zo dat het eten van veel eiwitten en koolhydraten zorgt voor meer spieren of kracht.

Meer informatie over de consumptie van eiwitten en koolhydraten vind je hier terug: de juiste voeding voor optimale resultaten

Socrates1972

Legacy Member
Zijn er hier eigenlijk mensen die "Vince Gironda 8X8 trainingen" doen?

Morgen staat er weer eentje op mijn programma!!

Weezyy

Legacy Member
MaSSaSLaYeR zei:
Ik ben hier den meest enthousiaste van de benden hier :o ik kijk daar den hele dag naar uit. Maar soms moet ge rusten uw lichaam heeft tijd nodig voor te recoveren en hoe lang fitness jij al soms?

Klein artikeltje gevonden:

Code:
Rustpauzes zijn even belangrijk als trainingssessies
Rustpauzes zijn essentieel om de spieren aan te vullen, aan te passen, te herstellen en te laten groeien. Tijdens en direct na de training bevinden de spieren zich in een catabolische staat. Dit wil zeggen dat er spierproteïnen worden afgebroken en het niveau van stresshormonen zoals cortisol is hoog.

Tijdens het begin van het herstel stijgen de spiervormende hormonen zoals testosteron, worden de beschadigde spierproteïnen vervangen en wordt de voorraad glycogeen in de spieren hersteld.

Het spreekt vanzelf dat dergelijke processen tijd vragen. Enkel na een voldoende lange herstelperiode kunnen de spieren groeien en steviger worden. Wanneer je toch traint vooraleer je lichaam volledig hersteld is, zal je een minimale of zelfs helemaal geen groei merken. Meer nog: krachttraining voor je lichaam hersteld is, zal contraproductief werken. Hoe lang de rustpauzes tussen de sessies moeten zijn, hangt af van de intensiteit en de duur van de training, evenals van uw ervaring en uw voeding.

Hoe groter de intensiteit van de krachttraining, hoe langer het herstel in beslag neemt. Er is echter geen gemakkelijke manier om het herstel te meten. Je moet zelf dus gissen door het gevoel in de spieren te beoordelen: wanneer de spieren hun capaciteit terug hebben, zijn ze waarschijnlijk hersteld. Dit kan je eenvoudig zelf meten door de kracht van de spieren te testen.

Als je spieren pijnlijk, stijf of slap aanvoelen, is je lichaam niet hersteld van de vorige krachttraining. Wanneer je je krachtig en sterk voelt, is je lichaam hersteld en kan je de volgende sessie aanvatten. De spieren in het bovenlichaam herstellen doorgaans vlugger dan de spieren in het onderlichaam.

Beginners wordt aangeraden om slechts 2 tot 3 maal per week aan krachttraining te doen en niet op 2 opéénvolgende dagen. Om het lichaam de kans te geven om zich degelijk te herstellen, wordt aangeraden om minstens 1 en maximaal 3 dagen tussen 2 trainingen te laten. Wanneer je meer ervaring en een betere conditie hebt, kan je 4 maal per week aan krachttraining doen. Ervaring krachttrainers hebben meer rust nodig tussen oefeningen van dezelfde spiergroep, omdat de intensiteit veel hoger ligt. Hier wordt aangeraden om tussen 3 en 7 dagen te rusten tussen oefeningen voor dezelfde spiergroep.

Toch kan je zonder problemen 4 maal per week trainen door de training op te splitsen. De belangrijke spiergroepen ga je dan in aparte sessies trainen. Op die manier kan je voldoende dagen rust geven aan bepaalde spiergroepen, terwijl je een andere spiergroep traint.

Tijdens het herstel worden de voorraden spierglycogeen aangevuld en wordt het spierweefsel hersteld. Het lichaam kan dit niet op een korte termijn voldoen, er is veel tijd voor nodig. De tijd die nodig is om het lichaam zich te laten herstellen, is afhankelijk van de uitputting, de hoeveelheid koolhydraten in de voeding en wanneer er koolhydraten gegeten worden. Het herstel van spierglycogeen neemt tussen de 24 uur en 3 dagen in beslag.

Een ander belangrijke factor is de consumptie van eiwitten. Eiwitten zijn nodig voor de nieuwe spiergroei na een krachttraining. Te weinig eiwitten of koolhydraten zorgt voor een langzamer herstel en een verminderde spiergroei. Hierdoor zullen de trainingsresultaten beduidend lager zijn. Echter is het niet zo dat het eten van veel eiwitten en koolhydraten zorgt voor meer spieren of kracht.

Meer informatie over de consumptie van eiwitten en koolhydraten vind je hier terug: de juiste voeding voor optimale resultaten

Ik weet dat je moet rusten --''
Uw post kwam gewoon zo over.

Bezig van mei en maar vanaf september met voeding en een serieus schema.

Atrox

Legacy Member
Weezyy zei:
Ik weet dat je moet rusten --''
Uw post kwam gewoon zo over.

Bezig van mei en maar vanaf september met voeding en een serieus schema.

Waarom zou iemand nie mogen genieten va zijnen rustdag? Er is ook nog een leven buiten de gym he ...

Anyway, morgen kan ik iet trainen door een meeting + dinner met de collega's. Zal voor de zondag zijn. Dan kunnen mijn kuiten nog eens extra rusten om dan keihard af te zien :cool:

AliChemicali

Legacy Member
Atrox zei:
Waarom zou iemand nie mogen genieten va zijnen rustdag? Er is ook nog een leven buiten de gym he ...

Anyway, morgen kan ik iet trainen door een meeting + dinner met de collega's. Zal voor de zondag zijn. Dan kunnen mijn kuiten nog eens extra rusten om dan keihard af te zien :cool:

Advice: Gezond eten ^^ zelfs al pakt iedereen de vettigste brol :p every food counts en bij deze een reply een quote:

"the belly the first place to gain fat and the last place to lose it"

Socrates1972

Legacy Member
heeft er iemand ervaring met "Vince Gironda 8X8 training"??
zo ja, krijg je er meer definitie van of net meer massa?

Baats

Legacy Member
Socrates1972 zei:
heeft er iemand ervaring met "Vince Gironda 8X8 training"??
zo ja, krijg je er meer definitie van of net meer massa?

1284123168_big-train-simon-peg-vs-kid-on-bike.gif
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan