Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mao Tse Tung

Legacy Member
jeltex zei:
Ten tweede is Hamilton weer sterk bezig de laatste tijd. In Turkije reed hij een dijk van een wedstrijd (zalig inhaalmanoeuver op Massa toch :D) en wist hij Raikkonen voor te blijven in een Ferrari die toch nog steeds iets beter is.

Was inderdaad zalig en zeker voor iemand als ik die enkel F1 kijkt om McLarens Ferraris te zien inhalen :D

Voor Monaco zal er al veel moeten gebeuren om Hamilton van de overwinning te houden. Monaco is een circuit dat Ferrari niet ligt en nu hun auto maar één of twee tiende per ronde meer sneller is dan de McLaren in plaats van een halve seconde maken ze geen schijn van kans meer :D

hatetn

Legacy Member
Boris Barowski zei:
ik weet echt niet wie er zou winnen
als alles "goed" gaat (dus geen crashes vooraan etc) gaat wsl raikonnen en hamilton er wel goed uitkomen. Massa weet ik niet, is toch niet echt zijn circuit, maar hij kan wel rijden en zou evt eens kunnen verrassen. 3eplaats evt ook kubica, kovalainen, rosberg (??)

kwalificatie gaat alleszins interessant én belangrijk zijn

massa dat voor een verrasing zorgt op een circuit dat hem niet ligt? het zou ook de eerste keer zijn


LuCian zei:
let maar eens op alonso
monaco is een circuit voor goede rijders met ballen, op het lijf van alonso geschreven dus, kzie die wel eens licht kwalificieren om dan voorin wat oorlog te gaan maken :p

hij heeft de afgelopen twee race's al bewezen dat hij vooraan kan staan en heel de race niet mee kan met de betere teams dus hij zal hooguit een trein vormen dan(mss nog eens vuil rijden dan voor een goede positie)


Mao Tse Tung zei:
Was inderdaad zalig en zeker voor iemand als ik die enkel F1 kijkt om McLarens Ferraris te zien inhalen :D

Voor Monaco zal er al veel moeten gebeuren om Hamilton van de overwinning te houden. Monaco is een circuit dat Ferrari niet ligt en nu hun auto maar één of twee tiende per ronde meer sneller is dan de McLaren in plaats van een halve seconde maken ze geen schijn van kans meer :D


mclaren gaat weer keihard terugslaan maw
enige reden wrm hamilton voorbij die ferrari geraakt is komt omdat massa erin zit. precies of hij kreeg een blauwe vlag

falc.be

Legacy Member
Boris Barowski zei:
tis een ambetante race voor strategie
-> kwalificatie is superbelangrijk, dus lichte auto's
-> traditioneel is laat pitten een voordeel, dus zware auto's
-> 2-3 stopper is niet optimaal, als je dan achter een zware 1-stop wagen uitkomt waar je moeilijk voorbij kan is u race omzeep
-> kans op ongevallen met (langere) safetycar is aanwezig, dus iedereen wil genoeg brandstof meehebben om niet te moeten pitten onder safetycar/gesloten pitlane

ik kijk eigelijk echt wel uit naar van't weekend ^^

houd ook maar rekening met mogelijke regenbuien

falc.be

Legacy Member
is er in monaco meestal wel genoeg, maar met regen gaan we een groot crash festijn krijgen zoals in monaco 97

Lucian

Legacy Member
hatetn zei:
hij heeft de afgelopen twee race's al bewezen dat hij vooraan kan staan en heel de race niet mee kan met de betere teams dus hij zal hooguit een trein vormen dan(mss nog eens vuil rijden dan voor een goede positie)

ja toch cool :D

xDama

Legacy Member
falc.be zei:
is er in monaco meestal wel genoeg, maar met regen gaan we een groot crash festijn krijgen zoals in monaco 97

Wees daar maar zeker van, en zéker zonder TC. Als het in Monaco regent op zondag, dan zie ik geen 8 man finishen feitelijk.

Rm^^

Legacy Member
hatetn zei:
mclaren gaat weer keihard terugslaan maw
enige reden wrm hamilton voorbij die ferrari geraakt is komt omdat massa erin zit. precies of hij kreeg een blauwe vlag


Sorry ze, maar dat is dus dikke zever é. Hamilton was gewoon heel wat lichter dan Massa. Wat moest Massa doen misschien, zijn Ferrari in de flank van de McLaren boren ? Als iemand zoveel sneller is, laat je hem gewoon netjes inhalen imo.

Massa is misschien niet van het niveau Räikkönen, maar snel rijden kan hij wel.

jeltex

Legacy Member
hatetn zei:
massa dat voor een verrasing zorgt op een circuit dat hem niet ligt? het zou ook de eerste keer zijn

Waarom zit zowat iedereen hier eigenlijk zo op Massa zn kap?
Hij is nu ook niet bepaald mn favoriete rijder, maar ik vind dat hij na 2 overwinningen en een 2de plaats zijn uitschuiver in Maleisië wel heeft goedgemaakt. In Australië heeft hij idd ook geblunderd, maar Raikkonen zo mogelijk nog meer dus dat reken ik niet mee. Op Maleisië na heeft hij dus al het hele seizoen gelijke tred kunnen houden met Raikkonen, dus ik zie het probleem echt niet.

hatetn zei:
hij heeft de afgelopen twee race's al bewezen dat hij vooraan kan staan en heel de race niet mee kan met de betere teams dus hij zal hooguit een trein vormen dan(mss nog eens vuil rijden dan voor een goede positie)

Tjah de Renault van dit jaar is dan ook niet bepaald de Ferrari of de McLaren hé, wat had je gewild? Het is al een half wonder dat hij dat die bak in Spanje op de eerste rij gekwalificeerd kreeg. Nu ja goed, uit jouw mond hoeven we natuurlijk geen positief woord over Alonso verwachten, dat weten we ondertussen al. En over dat vuil rijden, ik meen me één of andere duitser te herinneren die 2 jaar geleden "toevallig stilviel" tijdens de kwalificaties toen Alonso aan zn snelle ronde bezig was. Maar dat zal dan wel weer op één of andere manier goed te praten zijn neem ik aan?

hatetn zei:
enige reden wrm hamilton voorbij die ferrari geraakt is komt omdat massa erin zit. precies of hij kreeg een blauwe vlag

Kom kom laten we nu niet overdrijven hé. Massa had zijn positie wel wat beter kunnen verdedigen maar op dat moment was Hamilton anderhalve seconde per ronde sneller dus hij was er zoiezo voorbij gegaan. Bij Raikkonen had het misschien 2 ronden langer geduurd. Hoogstens.

Kermit

Legacy Member
@ jeltex

klopt wa je zegt, altijd die anti-alonso zever, als er ene is die onsportief gedrag heeft laten zien, dan is het wel schumacher, sommigen vinden hem sympathiek, dat kan ik niet begrijpen als je lekker even het hele veld gaat blokkeren om te voorkomen dat ze nog sneller kwalificeren dan jezelf

het feit dat hij daarvoor bestraft is, is een teken dat het 100% zeker was, er was genoeg telemetrie voor handen om daarover te oordelen, en wie éénmaal zoiets flikt, heeft voor mij definitief afgedaan!

Typhon`

Legacy Member
piquet is toch altijd wel lachen vind ik, misschien eens een gokje wagen, na hoeveel ronden ligt hij eruit in monaco? :p.
Ik gok na de 3de!

hatetn

Legacy Member
jeltex zei:
Waarom zit zowat iedereen hier eigenlijk zo op Massa zn kap?
Hij is nu ook niet bepaald mn favoriete rijder, maar ik vind dat hij na 2 overwinningen en een 2de plaats zijn uitschuiver in Maleisië wel heeft goedgemaakt. In Australië heeft hij idd ook geblunderd, maar Raikkonen zo mogelijk nog meer dus dat reken ik niet mee. Op Maleisië na heeft hij dus al het hele seizoen gelijke tred kunnen houden met Raikkonen, dus ik zie het probleem echt niet.



Tjah de Renault van dit jaar is dan ook niet bepaald de Ferrari of de McLaren hé, wat had je gewild? Het is al een half wonder dat hij dat die bak in Spanje op de eerste rij gekwalificeerd kreeg. Nu ja goed, uit jouw mond hoeven we natuurlijk geen positief woord over Alonso verwachten, dat weten we ondertussen al. En over dat vuil rijden, ik meen me één of andere duitser te herinneren die 2 jaar geleden "toevallig stilviel" tijdens de kwalificaties toen Alonso aan zn snelle ronde bezig was. Maar dat zal dan wel weer op één of andere manier goed te praten zijn neem ik aan?



Kom kom laten we nu niet overdrijven hé. Massa had zijn positie wel wat beter kunnen verdedigen maar op dat moment was Hamilton anderhalve seconde per ronde sneller dus hij was er zoiezo voorbij gegaan. Bij Raikkonen had het misschien 2 ronden langer geduurd. Hoogstens.



ik zeg ook niet dat massa het perse slecht gaat doen maar op een circuit dat hem niet ligt doet hij geen mirakels.

van alonso heb ik het op zijn maneuvres van enkele jaren geleden waar hij bij het uitkomen van de tunnel enkele ronden aan een stuk gewoon de chicane afsneed om zijn plaats te behouden. ongestraft trouwens waar die vuile duits wel meer dan genoeg bestraft is(terecht daar niet van)

het feit is wel moest massa zijn plaats niet zo snel afgegeven hebben. al was het maar twee bochten dat de kans erin zat dat kimi voor hamilton eindigde. ik weet ook dat hij er niet voor ging blijven maar het leek me gewoon te makkelijk


Rm^^ zei:
Sorry ze, maar dat is dus dikke zever é. Hamilton was gewoon heel wat lichter dan Massa. Wat moest Massa doen misschien, zijn Ferrari in de flank van de McLaren boren ? Als iemand zoveel sneller is, laat je hem gewoon netjes inhalen imo.

Massa is misschien niet van het niveau Räikkönen, maar snel rijden kan hij wel.


het zou niet de eerste keer zijn. trouwens als je iedereen die efkes rapper is netjes moet laten inhalen is er niets meer aan en kan je beter gewoon stoppen. hij moest gewoon iets meer moeite doen om zijn plaats nog efkes te houden

Lots02

Legacy Member
Tuurlijk, jij hebt makkelijk praten, jij hebt geen bolide van 800 paarden onder je kont!

denkimi

Legacy Member
Typhon` zei:
piquet is toch altijd wel lachen vind ik, misschien eens een gokje wagen, na hoeveel ronden ligt hij eruit in monaco? :p.
Ik gok na de 3de!
ik denk dat hij al tijdens de qualificaties de muur gaat raken

Solid Q

Legacy Member
Ik hoop op een podiumplaats voor Heidfeld of Kubica, iedereen vergeet die twee, maar die zijn enorm goed bezig, vorig seizoen al geweldig gereden en ge hoorde er niks van. Gelukkig komen ze nu meer in de kijker. Als Kubica zich goed kan plaatsen, bestaat er nog een kansje

eniac

Legacy Member
Legolas02 zei:
Tuurlijk, jij hebt makkelijk praten, jij hebt geen bolide van 800 paarden onder je kont!

Slechtste argument ooit. Dan mag je nooit meer over iets praten. Nee ik kan niet racen, maar ken er genoeg van om erover te kunnen discussiëren. Die mannen worden betaald om met 800 paarden onder hun kont te zitten en kunnen er goed mee overweg. Als je voor positie racet en het teambelang nog kunt helpen ook, dan moet je wat weerwerk bieden.

Anoniem04

Legacy Member
jeltex zei:
Wie er derde wordt in Monaco vind ik moeilijk om in te schatten. Het circuit mag Ferrari dan wat minder liggen, ze blijven wel goed natuurlijk. En BMW moest naar mijn mening toch de rol wat lossen in Turkije.

Ik denk dat BMW sterk is op trage circuits zoals deze, dus die kunnen nog verrassen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan