Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Boris Barowski

Legacy Member
formula one management houdt nogal streng greep op filmpjes op het internet, dus er is automatisch minder van te vinden. Ik weet niet of het werd herhaald of getoond in de belgische uitzending (ik kijk nooit op belgische TV). Ik kan altijd volgen op ITV, waar ze toch meestal iets dieper gaan en volk kunnen strikken voor een interview waar andere zenders moeite mee hebben. + zo leer ik mijn engels ;)

falc.be

Legacy Member
Sato is al eens buitengevlogen bij honda (toen nog bar), als die terug bij honda rijdt is dat puur om commerciele redenen, en sterft het sportieve F1 weer een beetje.

IK denk trouwens dat ze eerder davidson in de honda gaan zetten

Boris Barowski

Legacy Member
waar ik mij wel aan erger in de formula 1 zijn de interviews :p

"yes, we are very happy"
"the team worked hard"
"we keep on pushing"
"I am confident we will be able to make progress"

en da is ongeveer 90% van de interviews met de rijders. De interviews als ze juist van het circuit komen zijn meestal iets eerlijker en minder voorbereid, maar toch. De raceingenieurs zelf vind ik ook wel fijn, die laten iets meer los dan de rijders.

nu, da wou ik ff kwijt :D

Kermit

Legacy Member
nieuwe ontwikkeling in het mosley-schandaal:

Het ‘nazi-orgie’-seksschandaal dat de voorzitter van de Internationale Autosportfederatie (FIA), Max Mosley, in opspraak bracht, heeft een onvoorzien staartje gekregen. De vrouw van een lid van de Britse geheime dienst, MI5, blijkt namelijk een van de aanwezige prostituees geweest te zijn.

Beelden van de vijf uur durende orgie verschenen op het internet. Hierop zou onder andere te zien zijn hoe Mosley de vijf aanwezige hoeren, allen gekleed als nazi of concentratiekampgevangenen, in het Duits bevelen gaf en zich liet slaan met een zweep.

Volgens bronnen was het de vrouw van de MI5-officier die het verhaal aan de pers verkocht heeft. Met deze nieuwe onthulling doen ook geruchten de kop op over mogelijke betrokkenheid van MI5 bij het schandaal. De dienst werd al eerder in verband gebracht met het bespioneren van Mosleys vader, een Britse fascistenleider tijdens de Tweede Wereldoorlog.

MI5-Directeur Jonathan Evans ontkent echter iedere betrokkenheid. De organisatie heeft een onderzoek gestart naar de betreffende officier, die inmiddels de dienst verlaten heeft. Uit dit onderzoek moet blijken of de man afwist van het bijbaantje van zijn vrouw, en, als dit inderdaad het geval is, in hoeverre hij erbij betrokken was.

bron: http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article3953837.ece
via: http://frontpage.fok.nl/nieuws/92482/-Mosley-seksschandaal-krijgt-staartje.html

xDama

Legacy Member
Boris Barowski zei:
waar ik mij wel aan erger in de formula 1 zijn de interviews :p

"yes, we are very happy"
"the team worked hard"
"we keep on pushing"
"I am confident we will be able to make progress"

en da is ongeveer 90% van de interviews met de rijders. De interviews als ze juist van het circuit komen zijn meestal iets eerlijker en minder voorbereid, maar toch. De raceingenieurs zelf vind ik ook wel fijn, die laten iets meer los dan de rijders.

nu, da wou ik ff kwijt :D

Hehe, ik heb dat ook allang en meermaals willen opmerken. Dat valt zeker op bij bv. GPupdate.net. Als ze daar een interview posten mag je er voor 95% vanuit gaan dat 1 van die 4 elementjes er letterlijk in voorkomt :)

xDama

Legacy Member
En wat zijn de voorspellingen voor Monaco dit weekend? =)

Ik denk persoonlijk dat Ferrari een serieuze pandoering gaat krijgen van BMW en Mclaren.

Mijn top 3

Hamilton
Kubica
Raikkonen

squan

Legacy Member
Boris Barowski zei:
waar ik mij wel aan erger in de formula 1 zijn de interviews :p

"yes, we are very happy"
"the team worked hard"
"we keep on pushing"
"I am confident we will be able to make progress"

en da is ongeveer 90% van de interviews met de rijders. De interviews als ze juist van het circuit komen zijn meestal iets eerlijker en minder voorbereid, maar toch. De raceingenieurs zelf vind ik ook wel fijn, die laten iets meer los dan de rijders.

nu, da wou ik ff kwijt :D

Jeremy Clarkson eeft da schitterend gepariodieerd in zijn supercar documentaire. Al de sponsorkes van zijn overall één voor één bedankten :D

Mee

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Ik denk persoonlijk dat Ferrari een serieuze pandoering gaat krijgen van BMW en Mclaren.
Ik vrees dat het toch weer Raikkonen gaat worden, gevolgd door Hamilton en Kubica.
Massa gaat het imo moeilijk hebben op een circuit als Monaco zonder TC :p.

xDama

Legacy Member
Mee zei:
Ik vrees dat het toch weer Raikkonen gaat worden, gevolgd door Hamilton en Kubica.
Massa gaat het imo moeilijk hebben op een circuit als Monaco zonder TC :p.

Hmm... Je stelling rond Massa volg ik ook wel. Hij heeft zich wel al enorm herpakt, maar Monaco is genadeloos en hij zal het geweten hebben. Tesamen met nog enkele mannen die niet schuchter zijn van een uitstapje.

Maar het valt me op da Mclaren in de tragere gedeeltes van de meeste circuits nog steeds sneller is dan Ferrari en ik zie ze dat niet in de laatste testen opgelost hebben.

jeltex

Legacy Member
In Monaco verwacht ik een overwinning voor Hamilton en een 1-2 voor McLaren.

Ten eerste is Monaco een circuit dat McLaren erg goed ligt en waar Ferrari soms wat moeite heeft. (Kijk maar naar vorig jaar toen Alonso en Hamilton iedereen naar huis reden.)

Ten tweede is Hamilton weer sterk bezig de laatste tijd. In Turkije reed hij een dijk van een wedstrijd (zalig inhaalmanoeuver op Massa toch :D) en wist hij Raikkonen voor te blijven in een Ferrari die toch nog steeds iets beter is.

Wie er derde wordt in Monaco vind ik moeilijk om in te schatten. Het circuit mag Ferrari dan wat minder liggen, ze blijven wel goed natuurlijk. En BMW moest naar mijn mening toch de rol wat lossen in Turkije.

Boris Barowski

Legacy Member
ik weet echt niet wie er zou winnen
als alles "goed" gaat (dus geen crashes vooraan etc) gaat wsl raikonnen en hamilton er wel goed uitkomen. Massa weet ik niet, is toch niet echt zijn circuit, maar hij kan wel rijden en zou evt eens kunnen verrassen. 3eplaats evt ook kubica, kovalainen, rosberg (??)

kwalificatie gaat alleszins interessant én belangrijk zijn

Lucian

Legacy Member
let maar eens op alonso
monaco is een circuit voor goede rijders met ballen, op het lijf van alonso geschreven dus, kzie die wel eens licht kwalificieren om dan voorin wat oorlog te gaan maken :p

Boris Barowski

Legacy Member
tis een ambetante race voor strategie
-> kwalificatie is superbelangrijk, dus lichte auto's
-> traditioneel is laat pitten een voordeel, dus zware auto's
-> 2-3 stopper is niet optimaal, als je dan achter een zware 1-stop wagen uitkomt waar je moeilijk voorbij kan is u race omzeep
-> kans op ongevallen met (langere) safetycar is aanwezig, dus iedereen wil genoeg brandstof meehebben om niet te moeten pitten onder safetycar/gesloten pitlane

ik kijk eigelijk echt wel uit naar van't weekend ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan