Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hamiltoe

Legacy Member
kvind eigenlijk spijtig dat massa wint de laatsten tijd,
khad die echt graag zien buitensmijten

hopelijk ist volgend jaar gedaan met em,
wil die wel eens zien rijden in een honda ofzo;
ben zeker dat die bij bmw mc laren en renault niet welkom is

falc.be

Legacy Member
TX.Conn zei:
Massa heeft van de laatste 3 GP's maar 2 gewonnen, niet alle 3.

Bahrein GP: Massa
Spanish GP: Raikkonen
Turkish GP: Massa

laatste 3 races in turkije bedoelt hij, die zijn gewonnen door massa

chemfrog

Legacy Member
Hamiltoe zei:
kvind eigenlijk spijtig dat massa wint de laatsten tijd,
khad die echt graag zien buitensmijten

hopelijk ist volgend jaar gedaan met em,
wil die wel eens zien rijden in een honda ofzo;
ben zeker dat die bij bmw mc laren en renault niet welkom is

als hij kimi vorig jaar niet goed geholpen had of de titel bij de rijders niet gewonnen was lag hij al buiten, nu dit jaar moet hij ook passen als kimi de titel kan winnen want bij ferrari werken ze toch met een nummer 1 status al zeggen ze van niet. Ze zullen nooit een tweede rijder binnenhalen die de titel kan winnen en ik kan ze geen ongelijk geven dat komt niet goed in een team. Met de nadruk op team dit willen zeggen dat ze allen samenwerken voor 1 rijder de titel te laten nemen, dit jaar is het al gebeurt onder de pitstops dat kimi gewoon voor massa komt zonder stress. Massa denkt dat hij de titel mag winnen als vroeger irvine en die smeten ze ook buiten. Kubica in een ferrari liever niet zolang kimi er is hij kan beter bij bmw blijven met dan Alonso ernaast een mooie combinatie om kubica goed te begleiden naar toekomst toe, webber/heidfeld die zouden kans hebben als ze dit jaar genoeg punten hebben en ze zijn goed bezig.

TX.Conn

Legacy Member
falc.be zei:
laatste 3 races in turkije bedoelt hij, die zijn gewonnen door massa

Ik lees het toch wel in de zin van "de laatste 3 races van dit seizoen".

Weet ook wel dat het Massa's 3de opeenvolgende overwinning was in Turkije :).

saavres

Legacy Member
vreemd dat iedereen tegen Massa is. Kvinnet nen goeie piloot. Waarom zou hij niet in het rijdje van hamilton, alonso, kimi,.. passen? Kvind dat jullie vreemde uitspraken doen. Waarom zouden ze hem buitensmijten? Hij wint races. Of vergeten jullie dat?

Lucian

Legacy Member
saavres zei:
vreemd dat iedereen tegen Massa is. Kvinnet nen goeie piloot. Waarom zou hij niet in het rijdje van hamilton, alonso, kimi,.. passen? Kvind dat jullie vreemde uitspraken doen. Waarom zouden ze hem buitensmijten? Hij wint races. Of vergeten jullie dat?

massas probleem is dat hij races wint waarin alles goed gaat, zit er iets tegen is het noppes, komt hij in een rechtstreeks duel vs een alonso, een raikkonen, een hamilton en komt er wat druk op, kunt ge er geld op zetten dat hij de fout in gaat of het gwoon verliest
pak nu bvb gisteren, raikkonen verliest 2 plaatsen bij de start maar pakt alsono (toch?) dadelijk trug, zou ik massa nooit hebben zien doen, die was er gezellig achter blijven hangen tot aan de pitstop

Boris Barowski

Legacy Member
k, massa is ni hét supertalent van de laatste 10 jaar, en hij heeft het mss makkelijker in een ferrari dan iemand in een williams, maar ik vind die toch niet slecht ook + nog een tof gastje precies. Ja, hij liet zich mooi voorbijgaan door hamilton, maar die was ook wel wat lichter, en hij zei zelf moeite te hebben met hamilton voor te blijven. Dan liever een clean pass dan dat er brokken van komen. Liet zich wel wat naar buiten drijven.

Kvond het spijtig van kovalainen, hij had anders wel wat mooie extra puntjes kunnen pakken voor het constructeurskampioenschap. Hamilton had wel een deftige race, ma kvind dat daar wat een air over hangt :p kan wel racen ^^

Het mclaren team (de supersnelle pitstops) was wel in orde :)

alonso-kubica lijkt me niet echt een goeie combinatie. Kubica moet mss nog wat leren, maar ik denk niet dat alonso daarvoor de juiste mentor is. We zagen met hamilton wat er gebeurt als je alonso competitie geeft binnen zijn eigen team. Barrichello als mentor zou mss nog werken, op ITV zei hij dat hij toch nog ff wil racen, en qua ervaring kan hij tellen.

eniac

Legacy Member
LuCian zei:
en voor de rest zijn zijn prestaties zeker zo goed als die wat hamilton vorig jaar nodig had om de hemel ingeprezen te worden...

Dat is dan ook weer overdrijven. "Op de pech na"... Laten we nog enkele pechvrije races afwachten voor we zo'n dingen beginnen te zeggen.

En het is niet alleen op pure prestaties btw. Gewoon een algemeen gevoel bij rijstijl enzo. Allez, hoe lang heeft Kovalainen nodig gehad om die Force India voorbij te raken? Veel te lang imho.

Wesdude

Legacy Member
Massa is snel, maar zelden constant, waardoor het volgens mij moeilijk wordt om een WK te winnen.

falc.be

Legacy Member
chemfrog zei:
ik peins het niet, monaco is voor kimi. Ferrari is gewoon te goed dit jaar, starten van pole en finishen 1/2, mits gebrek aan pech natuurlijk en aan massa heb ik ook veel twijfels. Ok heeft de drie laatste races gewonnen maar dan zijn de pisten die hem goed liggen en monaco moet je foutloos rijden das niet echt de stijl van massa en hamilton. Als ze maar opletten of kubica is er mee weg.lol

hamilton heeft in het verleden al de F3 en GP2 race gewonnen in monaco, vorig jaar reed ie ook foutloos, maar Alonso zat in de weg

xDama

Legacy Member
Heeft er iemand feitelijk al een foto gezien van Kimi zijn voorvleugel? Noch in foto's, noch in filmpjes kan ik enige contact zien tussen hem en Kova, en ik ben toch nieuwsgierig hoeveel schade hij zou opgelopen hebben.

Boris Barowski

Legacy Member
op ITV zag je wel contact, niet zwaar, maar wel genoeg voor een lekke band (zonder dat de band er echt afvliegt). Ze hebben het op het einde eens opnieuw getoond en het was subtiel, maar als je erop let wel duidelijk. je zag duidelijk kimi zijn rechtervoorvleugel wat buigen en het wiel raken.

EDIT: kimi was dan blijkbaar een stukje voorvleugel kwijt (was mij niet opgevallen) + het is idd bijna onmogelijk om foto's te vinden. Ik zal u anders binnenkort een screenshot nemen van de "botsing", ma da staat ni op deze laptop.

Lucian

Legacy Member
Boris Barowski zei:
op ITV zag je wel contact, niet zwaar, maar wel genoeg voor een lekke band (zonder dat de band er echt afvliegt). Ze hebben het op het einde eens opnieuw getoond en het was subtiel, maar als je erop let wel duidelijk. je zag duidelijk kimi zijn rechtervoorvleugel wat buigen en het wiel raken.

EDIT: kimi was dan blijkbaar een stukje voorvleugel kwijt (was mij niet opgevallen) + het is idd bijna onmogelijk om foto's te vinden. Ik zal u anders binnenkort een screenshot nemen van de "botsing", ma da staat ni op deze laptop.
zoiets als schumacher in zen laatste race op fisichella dus, die f1 banden zijn echt wel niet veel waard he, als ik denk wa stoepen ik al heb opgevlamd met die van mij ^^

Tsubasa

Legacy Member
LuCian zei:
zoiets als schumacher in zen laatste race op fisichella dus, die f1 banden zijn echt wel niet veel waard he, als ik denk wa stoepen ik al heb opgevlamd met die van mij ^^

tegen dezelfde snelheden als in de f1? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan