Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jeltex

Legacy Member
den-kimi zei:
en waarom zou ferrari wel al risico's nemen en mclaren niet?.
Volgens mij neemt geen enkel team risico's op een eerste vrije training, ik wou daar enkel mee aangeven dat die tijden niet echt representatief waren. De tweede is vaak al stukken representatiever, en dat lijkt ook nu weer het geval te zijn, want Hamilton is eerste geëindigd :)

den-kimi zei:
te zien aan hun voorsprong op de rest van de circuits zou het wel eens heel goed kunne dat ferrari op 1 en 2 eindigd.
Ja maar daar zit niemand op te wachten toch? :)
Dus dank u maar ik ga toch bij mn mening blijven denk ik.

Rm^^

Legacy Member
den-kimi zei:
te zien aan hun voorsprong op de rest van de circuits zou het wel eens heel goed kunne dat ferrari op 1 en 2 eindigd.


Monaco vergelijken met de rest van de circuits gaat echt niet op hoor. En mocht er een Ferrari op pole staan, zal Hamilton wel voor Massa eindigen.

Geef mij maar een McLaren 1-2 met Lewis op kop ;)

falc.be

Legacy Member
als het effectief regent, zal het volgens mij de eerste overwinning voor iemand worden. Kovalainen, kubica, rosberg, ...

Lucian

Legacy Member
falc.be zei:
als het effectief regent, zal het volgens mij de eerste overwinning voor iemand worden. Kovalainen, kubica, rosberg, ...

als het regent en massa rijdt die race uit in de punten eet ik mijn schoenen op :D

Boris Barowski

Legacy Member
Piquet, enduring a miserable day towards the bottom of the times, was the first to come a cropper under braking into the first turn, losing the rear of his R28 and spinning backwards into the tyre barrier.

xDama

Legacy Member
Boris Barowski zei:
Piquet, enduring a miserable day towards the bottom of the times, was the first to come a cropper under braking into the first turn, losing the rear of his R28 and spinning backwards into the tyre barrier.

Haha, verwonderlijk :D Hij heeft meteen ook een ferm pak slaag gekregen van Alonso in de trainingen.

Ik ga nog niet té snel oordelen, maar als hij dit aanhoudt in het weekend, zie ik hem binnen de 3 race's buiten liggen.

TX.Conn

Legacy Member
Boris Barowski zei:
Piquet, enduring a miserable day towards the bottom of the times, was the first to come a cropper under braking into the first turn, losing the rear of his R28 and spinning backwards into the tyre barrier.

Wel grappige toevalligheden in FP2... eerst de beide Toyota's die bijna crashten in dezelfde bocht (elk wel in een andere ronde), namelijk bocht 16, dan Alonso die zen achterkant verliest terwijl hij op de limiet bezig is, en crasht tegen de vangrail in bocht 1 (ie verloor zen achtervleugel, en zen linkerachterband was wat uit de haak, en op zen gemak terug naar de pits, terwijl de stewards rode vlag zwaaien voor zen accident)... nadat de sessie herstart is van de rode vlag situatie, gaat Piquet ook in de fout in bocht 1 en vliegt in de bandenmuur met zen achterkant... Piquet zen achtervleugel bleef wel intact, niks zien los komen.

Boris Barowski

Legacy Member
renault heeft dus ne wat zenuwachtige achterkant als we da zo zien :)

falc.be

Legacy Member
F1 riskeert volgens mij volgend jaar wel eens zijn status van snelste klasse kwijt te raken, met de nieuwe aero regels gaan ze 2-3 seconden trager worden.

kans is vrij groot dat de nieuwe superleague formula maar 2-3 sec van de F1 gaat zitten dit jaar. ze hebben minder aerodynamica maar wel even veel motor vermogen.

zelfs GP2 gaat er dicht tegenaan zitten, zijn nu maar 5 sec trager dan F1

Anoniem04

Legacy Member
Boris Barowski zei:
renault heeft dus ne wat zenuwachtige achterkant als we da zo zien :)

Ik geloof dat Alonso dat had gezegd in een interview dat het grootste probleem van Renault tractie is.

falc.be

Legacy Member
dat ligt in verband met elkaar.

weinig tractie veroorzaakt wheelspin, wat op zijn beurt tot overstuur kan leiden bij het gasgeven als men de bocht uitrijd.

is in het algemeen te verbeteren door de achterophanging te verbeteren zodat die het wiel goed op de baan drukt maar toch op effectieve wijze en hobbels opvangt

falc.be

Legacy Member
gaat een goed autosport weekend worden

morgen 2 GP2 races (1 in gesteld relais van vandaag)
zondag F1 en indy 500.

Anoniem04

Legacy Member
falc.be zei:
dat ligt in verband met elkaar.

weinig tractie veroorzaakt wheelspin, wat op zijn beurt tot overstuur kan leiden bij het gasgeven als men de bocht uitrijd.

Daar doelde ik op :p

Pitter

Legacy Member
ik denk da bmw 1 wordt. en ik vind die vrije training helemaal ni representatief. Soms ziet ge de mclarens het heel goed doen in de vrije traininge en uiteindelijk staat ferarri op pole of andersom natuurlijk

BaRtHoLoMeUs

Legacy Member
Kunnen we ergens FP3 van deze morgen 11u ergens zien? Als ik op die ITV stream link hier ergens boven klik is de volgende sessie de kwalificatie... en dat bekijk ik dan wel op tv :)

Hamiltoe

Legacy Member
veel kans op regen, men weet enkel nog niet wanneer ze zal vallen
kben alvast heeeel benieuwd!

squan

Legacy Member
Ze is nu her en der aan het vallen, de Renault's staan op wets voor de moment.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan