Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

falc.be

Legacy Member
marlboroken zei:
Ik zou niet weten waarover je het in godsnaam hebt?En je kan niet objectief reageren als je zo anti-schumacher bent hoor en dat ben jij,das wel heel duidelijk ;).

Noem mij eens 1 rijder dan aub die totaal nooit wat mispeuterd heeft in de F1 en dan spreek ik vooral over de kampioenen?Senna ramde er ook express prost uit en omgekeerd?

In 97 was het in heetst van de strijd en villeneuve zijn wagen was gewoon veel sneller dan schumacher de zijne en tja,villeneuve passeert schumacher en schumacher is iemand die ervoor gaat en probeerde dan iets die niet goed te keuren valt en verkeerd afliep voor hem.
Ik zou trouwens hetzelfde hebben gedaan hoor in zo'n situatie en op zo'n moment toch.

In 94 heeft men schumacher 1maal ten onrechte bestraft en dus is die titel sowieso verdiend.
Hill moest veel slimmer en voorzichtiger zijn geweest toen deze schumacher wilde passeren.
Ik heb zelf nu net nog eens naar die beelden gekeken en schumacher zit nog steeds voor hill toen deze gewoon z'n lijn aanhoud.
Als je iemand dan nog langs binnen wil inhalen maar die rijder zit dan nog voor je dan moet deze sowieso inhouden en z'n verstand gebruiken en zeggen,ik haal die toch subiet zonder probleem in.
Had hill slimmer geweest en gezegd,ik zal hem op een plaats inhouden waar het minder risico is en makkelijker nog is dan had hij zeer makkelijk de titel kunnen behalen.

wth kerel schumacher heeft letterlijk toegegeven dat hij villeneuve eruit wou rijden. op de beelden is duidelijk te zien dat villeneuve al te veel langszij was en schumacher gewoon de deur dicht gooit.

als ge er nog voor wilt gaan moet ge aan de binnekant zitten, niet de buitenkant

over hill, ook gezien dat schumacher enkele seconden daarvoor de muur geraakt heeft en zijn ophanging kapot was ?? waarom nog doorrijden als het toch niet meer gaat, juist ja om hill er nog af te rijden.

en het is een publiek geheim dat de benneton van 94 niet bepaald een legale wagen was, alleen konden ze het niet bewijzen. Als ze met de methoden van van die wagen zouden controlleren, gaan ze wat anders zien denk ik. en voor het verwijderen van bepaalde ringen in de brandstofinstallatie alleen al hadden ze minstens uit het constructeurs kampioenschap gegooid moeten worden, verstappen is er met de schrik vanaf gekomen.

noem 1 rijder die nooit iets mispeutert heeft ? : mika hakinnen.

gij zijt veel te pro schumacher en ge kunt zelf niet objectief reageren ...

eniac

Legacy Member
Kermit zei:
om van zaken zoals sabotagepogingen voor de rest van het veld (monaco remember) dan maar te zwijgen, dat is niet kinds zeker

als er over schumacher gesproken wordt, wordt dit nogal snel vergeten, is nochtans een echte blaam voor zijn carrière

Dat is racen op het scherp van de snee, en dan gebeuren er vantijd dingen die niet zo zuiver zijn.

Maar je moet Schumacher wel aangeven, zoals hierboven al gezegd, dat hij bij Ferrari kwam en nooit gezaagd heeft zoals Alonso. Hard werken en het team erbovenop helpen zonder ooit te klagen.

Moest ik Renault geweest zijn, ik had die blaas nooit teruggenomen. Het is nog geen twee jaar geleden dat hij de mensen van Renault openlijk affronteerde door te zeggen dat ze hem geen kampioen wilden zien worden, dat ze hem niet genoeg steunden, etc. Bij Mclaren: net hetzelfde. In plaats van een nummer 1 status af te dwingen op de racetrack wou hij die status sowieso. Fout gedacht. En wat doet Renault? Hem gewoon weer terugnemen. En na een paar races hangt hij alweer het verwend nest uit.

Voor de rest heeft Alonso eigenlijk nog veel onsportievere dingen gedaan dan Schumacher vind ik. Braketests op veel tragere wagens, hoe in godsnaam kan je zoiets begrijpen? Is gewoon een bewijs van zijn idee dat hij koning is op de baan. Of was, tenminste. Dit jaar zal hem echt deugd doen hoor, lesje in nederigheid kan geen kwaad.

eniac

Legacy Member
falc.be zei:
over hill, ook gezien dat schumacher enkele seconden daarvoor de muur geraakt heeft en zijn ophanging kapot was ?? waarom nog doorrijden als het toch niet meer gaat, juist ja om hill er nog af te rijden.

Gezien het feit dat Hill zijn wielen liet lockuppen kan je ook wel denken dat die een beetje te snel ging voor de lijn die hij daar wou rijden. Sowieso zat Schumacher er op dat moment nog voor en was Hill's manoeuvre redelijk optimistisch. Had gewoon moeten wachten tot de bocht gerond was.

Wat betreft Villeneuve was het zeer duidelijk.

Trouwens, Hakinnen heb ik inderdaad nooit iets zien misdoen. Maar wat Coulthard met Schumacher in Spa uitstak bevoordeelde Hakinnen natuurlijk ook...

marlboroken

Legacy Member
falc.be zei:
wth kerel schumacher heeft letterlijk toegegeven dat hij villeneuve eruit wou rijden. op de beelden is duidelijk te zien dat villeneuve al te veel langszij was en schumacher gewoon de deur dicht gooit.

als ge er nog voor wilt gaan moet ge aan de binnekant zitten, niet de buitenkant

over hill, ook gezien dat schumacher enkele seconden daarvoor de muur geraakt heeft en zijn ophanging kapot was ?? waarom nog doorrijden als het toch niet meer gaat, juist ja om hill er nog af te rijden.

en het is een publiek geheim dat de benneton van 94 niet bepaald een legale wagen was, alleen konden ze het niet bewijzen. Als ze met de methoden van van die wagen zouden controlleren, gaan ze wat anders zien denk ik. en voor het verwijderen van bepaalde ringen in de brandstofinstallatie alleen al hadden ze minstens uit het constructeurs kampioenschap gegooid moeten worden, verstappen is er met de schrik vanaf gekomen.

noem 1 rijder die nooit iets mispeutert heeft ? : mika hakinnen.

gij zijt veel te pro schumacher en ge kunt zelf niet objectief reageren ...


Jij moet eens leren lezen betweter.
Ik heb het over 94 waar hill langs binnen schumacher wil passeren maar natuurlijk gooi je als rijder de deur altijd toe.
Schumacher z'n wagen reed nog en ik zou hetzelfde hebben gedaan,schumacher zat nog steeds op de correcte positie en als je dat niet ziet dan snap je er echt geen moer van.
De wagen van 94 was idd niet correct maar dit is niet schumacher zijn fout maar dat van het team.

Dat van villeneuve;tuurlijk wilde hij er alles aan doen om hem tegen te houden en probeerde hem er idd uit te rijden maar liep slecht voor hem af.

Je moet beter leren lezen.

Mee

Legacy Member
eniac zei:
Maar wat Coulthard met Schumacher in Spa uitstak bevoordeelde Hakinnen natuurlijk ook...
Amai toen was ik pissed :D.

Tenminste als ge het aanrijdingsincident in de regen bedoelt ;)

denkimi

Legacy Member
marlboroken zei:
Jij moet eens leren lezen betweter.
Ik heb het over 94 waar hill langs binnen schumacher wil passeren maar natuurlijk gooi je als rijder de deur altijd toe.
Schumacher z'n wagen reed nog en ik zou hetzelfde hebben gedaan,schumacher zat nog steeds op de correcte positie en als je dat niet ziet dan snap je er echt geen moer van.
De wagen van 94 was idd niet correct maar dit is niet schumacher zijn fout maar dat van het team.

Dat van villeneuve;tuurlijk wilde hij er alles aan doen om hem tegen te houden en probeerde hem er idd uit te rijden maar liep slecht voor hem af.

Je moet beter leren lezen.

ge moogt gij beweren wat ge wilt. schumacher heeft in zijn carriere een paar dingen uitgehaald die niet door de beugel kunnen. als het erop aan kwam was hij een echte smeerlap.

wat niet wegneemt dat hij een van de best piloten ooit was

Lucian

Legacy Member
den-kimi zei:
ge moogt gij beweren wat ge wilt. schumacher heeft in zijn carriere een paar dingen uitgehaald die niet door de beugel kunnen. als het erop aan kwam was hij een echte smeerlap.

wat niet wegneemt dat hij een van de best piloten ooit was

echte winnaars zijn smeerlappen, slapjanussen zullen nooit kampioenen worden (neem nu massa als voorbeeld :))

sjoene

Legacy Member
Mee zei:
Amai toen was ik pissed :D.

Tenminste als ge het aanrijdingsincident in de regen bedoelt ;)

da beeld in de boxen dan, ne zwerm rode die afliepen op nen zwerm grijzen:p

:love:

BuffaloKampioen

Legacy Member
den-kimi zei:
wat niet wegneemt dat hij een van de best piloten ooit was

Daarom zoveel wereldkampioen :p

Iemand gisteren staan kijken nr Eurosport. Ze hebben het BMW team gevolgd 'achter de schermen'. Echt nog zot hoeveel mensen er daar werken, wat er allemaal gebeurd daar. Damn :eek:

falc.be

Legacy Member
marlboroken zei:
Jij moet eens leren lezen betweter.
Ik heb het over 94 waar hill langs binnen schumacher wil passeren maar natuurlijk gooi je als rijder de deur altijd toe.
Schumacher z'n wagen reed nog en ik zou hetzelfde hebben gedaan,schumacher zat nog steeds op de correcte positie en als je dat niet ziet dan snap je er echt geen moer van.
De wagen van 94 was idd niet correct maar dit is niet schumacher zijn fout maar dat van het team.

Dat van villeneuve;tuurlijk wilde hij er alles aan doen om hem tegen te houden en probeerde hem er idd uit te rijden maar liep slecht voor hem af.

Je moet beter leren lezen.

schumacher zijn race was gedaan van zodra hij die muur raakte, hij had uit de weg moeten gaan toen hill eraan kwam

marlboroken

Legacy Member
falc.be zei:
schumacher zijn race was gedaan van zodra hij die muur raakte, hij had uit de weg moeten gaan toen hill eraan kwam

Bullshit;z'n wagen reed nog en zolang je wagen rijdt en je zit nog steeds op de correcte plaats dan moet je je plaats niet zomaar afstaan en zeker niet op zo'n moment.Hill is gewoon stom geweest en had al zijn tijd om op z'n dooie gemak 10m nadien schumacher o zo simpel zonder probleem voorbij te gaan.
Hill wilde dan ook nog eens langs de binnenkant passeren,lol,terwijl iedereen weet een goeie piloot altijd de deur toegooit.
Omdat hill eraan komt uit de weg gaan,das echt eentje om in te kaderen ;).
Ik zou nooit voor iemand uit de weg gaan mocht ik racen tenzij ik de blauwe vlag krijg natuurlijk doordat ik gedubbeld zou worden.

marlboroken

Legacy Member
den-kimi zei:
ge moogt gij beweren wat ge wilt. schumacher heeft in zijn carriere een paar dingen uitgehaald die niet door de beugel kunnen. als het erop aan kwam was hij een echte smeerlap.

wat niet wegneemt dat hij een van de best piloten ooit was

En ik zeg u nogmaals;so what?I don't care.
Senna was een even grote smeerlap maar daar hoor je niemand wat over zeggen want senna was god natuurlijk en die mag dat allemaal,alleja,mocht dat allemaal bedoel ik.:naughty::naughty:
Senna was minstens even erg als schumacher hoor.
Maarja,je haalt er de schumacher haters zo uit ;).
Dus verwondert het mij dan ook niet ze wel op schumacher lopen kakken en over senna vlug zwijgen of over eender welke andere rijder.

Dat bv alonso express op de rem ging staan tijdens vrije trainingen en schumacher op die manier moest uitwijken omdat'em mss anders knal in de anderen z'n gat zou zitten en op die manier beide heren inhaalde en dan zowaar onbegrijpelijk betstraft werd?Ook daar hoor ik nooit wat over?
Of dat alonso in monaco een paar jaar geleden tot 2 maal toe express de chicane afsnijd en geen bestraffing krijgt terwijl in het regelement staat wie 2 maal afsnijdt een straf krijgt?
Ik wil maar zeggen;dat men eens verder moet kijken en dan zou zien dat niemand in de F1 eerlijk is of geen fouten maakt of heeft gemaakt.
Schumacher en senna waren de 2 grootsten ooit die zo voor hun job/sport leefden.'s nachts zaten zowel senna als schumacher nog bezig om die wagen beter te maken.Dat kan voorzover ik weet al helemaal niet gezegd worden van de mensen die nu nog racen.

falc.be

Legacy Member
sigh ...

dude, zijn ophanging rechts vooraan en achteraan waren KAPOT !!!
op de beelden was duidelijk te zien hoe zijn wagen schudde, hij was uit de race nog voor hij hill raakte en wist het goed genoeg. dat zijn wagen nog reed doet er niets aan, hij had toch in de pits moeten opgeven als hij daar nog was geraakt.

marlboroken

Legacy Member
falc.be zei:
sigh ...

dude, zijn ophanging rechts vooraan en achteraan waren KAPOT !!!
op de beelden was duidelijk te zien hoe zijn wagen schudde, hij was uit de race nog voor hij hill raakte en wist het goed genoeg. dat zijn wagen nog reed doet er niets aan, hij had toch in de pits moeten opgeven als hij daar nog was geraakt.

Maakt niet uit :-).
Hij reed nog en zat nog steeds ondanks alles op een correcte positie en zolang een wagen rijdt en je niet gedubbeld word mag je je positie verdedigen en dat heeft schumacher gedaan en verdedigde zijn positie waar hill zich domweg liet vangen.

Uiteindelijk is em ook niet bestraft geweest en dat zegde toen ook al wel wat toch?Schumacher was belange zo bekend nog niet en twas ook z'n eerste titel dan,je kan niet zeggen toen dat schumacher voorgetrokken werd door eender wie?

Uiteindelijk maakt het niets uit;ze hebben dat seizoen schumacher ten onrechte bestraft en daardoor kon hill dichter komen.
Uiteindelijk mag men het draaien en keren zoals men het wil,het is en blijft een verdiende titel.

Wat heeft alonso in 2006 dacht ik gedaan samen mee fisico?Alonso z'n wagen ging ook niet meer vooruit zoals het moest en alonso en fisico reden constant aan dezelfde snelheid met 2 naast elkaar?Waarom hoor ik daar dan niemand wat over zeggen,dit is praktisch hetzelfde want alonso z'n wagen mankeerde ook en moest als ik op uw uitleg dan voort ga ;) schumacher gewoon voorbij gelaten hebben en dan fisico die wel veel vlugger kon gaan express z'n tempo fors verlaagde en zo naast alonso bleef rijden dus om zo ervoor te zorgen schumi niet voorbij zou kunnen passeren???
Schumacher heeft nu eenmaal slimmer gereageerd dan hill toen en heeft gezegd;laat ze maar doen,uiteindelijk zal ik ze wel hebben wanneer het veiliger is en wanneer ik een goeie kans zie en dat lukte uiteindelijk,schumacher z'n aanpak werd ferm beloond.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan