Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

falc.be

Legacy Member
iemand een idee hoe ge dien live stream op de itv website aan de gang krijgt ?

jeltex

Legacy Member
marlboroken zei:
Nu eens zien morgen hoe zwaar alonso geladen zal geweest zijn want het zou niet de eerste keer zijn ze minder benzine indoen om zo een betere resultaat te behalen in qualificatie.

Ja duh, maar dan nog.
Gelijk welke rijder mag het hem eens na proberen te doen om met een Renault tussen de 2 Ferrari's te kwalificeren, licht geladen of niet.
Chapeau dus! Renault lijkt me echt wel het team dat de meeste vooruitgang heeft geboekt in de laatste 3 weken.

Ook Kubica was weer verduiveld snel, Heidfeld is al heel het seizoen op achtervolgen aangewezen. En zeggen dat het vorig jaar nog andersom was, hij heeft duidelijk veel progressie gemaakt. 2008 wordt echt het jaar van Kubica als je het mij vraagt.

marlboroken

Legacy Member
jeltex zei:
Ja duh, maar dan nog.
Gelijk welke rijder mag het hem eens na proberen te doen om met een Renault tussen de 2 Ferrari's te kwalificeren, licht geladen of niet.
Chapeau dus! Renault lijkt me echt wel het team dat de meeste vooruitgang heeft geboekt in de laatste 3 weken.

Ook Kubica was weer verduiveld snel, Heidfeld is al heel het seizoen op achtervolgen aangewezen. En zeggen dat het vorig jaar nog andersom was, hij heeft duidelijk veel progressie gemaakt. 2008 wordt echt het jaar van Kubica als je het mij vraagt.

Je zegt het al zelf mooi;renault heeft idd vooruitgang geboekt en wegens weinig benzine aan boord is het idd mogelijk om zo'n prestatie neer te zetten.
Tis wel morgen dat telt.Van mij mocht alonso zelfs 1ste eindigen,als deze morgen niet op het poduim eindigd.........

B.U.R.N

Legacy Member
Mooie kwalificatie. Eigelijk vind ik de kwalificaties een pak spannender dan de races.
Mclaren stelt toch wel teleur. Renault en Mclaren zitten volgens mij in de strijd voor de derde plek en het kampioenschap gaat tussen Ferrari en BMW.
En bravo voor Alonso :applause:

jeltex

Legacy Member
@Marlboro
Je doet precies of je had het zelf ook gekund :ironic:
Piquet is met hetzelfde materiaal anders wel niet verder geraakt dan een 9de plaats.
Nu weet ik wel dat je lang geen Alonso-fan bent, maar als je dit al geen mooie prestatie meer durft te noemen dan ben je wel bijzonder bevooroordeeld.

marlboroken

Legacy Member
jeltex zei:
Je doet precies of je had het zelf ook gekund :ironic:
Piquet is met hetzelfde materiaal anders wel niet verder geraakt dan een 9de plaats.
Nu weet ik wel dat je lang geen Alonso-fan bent, maar als je dit al geen mooie prestatie meer durft te noemen dan ben je wel bijzonder bevooroordeeld.

Piquet is oftwel nu zeer traag oftewel met veel meer bezine aan boord.;).

Tuurlijk is dat mooi een 2de plaats maar niet verwonderlijk als je vooruitgang hebt geboekt en hoogst waarschijnlijk een pakje minder benzine aan boord hebt.
Beetje realistisch blijven.
De bmw's hebben dat ook al gedaan en tijdens de race laten ze het dan afweten,wat ben je daar dan mee?Het zijn de punten die tellen e ;-).

jeltex

Legacy Member
Akkoord, maar in sommige gevallen heeft die strategie toch al mooie resultaten opgeleverd voor de BMW's. Het stelt hen misschien niet in staat races te winnen maar op die manier hebben ze toch al enkele podiums gehaald.
Goed ja we zullen eerst es kijken morgen en dan nog es praten.

B.U.R.N zei:
Mooie kwalificatie. Eigelijk vind ik de kwalificaties een pak spannender dan de races.
Mclaren stelt toch wel teleur. Renault en Mclaren zitten volgens mij in de strijd voor de derde plek en het kampioenschap gaat tussen Ferrari en BMW.
En bravo voor Alonso :applause:

McLaren is nog steeds wat sneller dan BMW hoor. 5 en 6 op de grid is beter dan 4 en 8. Zeker als je in acht neemt dat Kubica vrij licht zal staan, want die staat er wel om bekend dat te doen om een paar plaatsen op de grid te winnen. En dan nog was hij amper een halve tiende sneller dan Hamilton. Ik moet wel toegeven dat BMW zeker niet ver achter ligt op McLaren.

Van Renault is het duidelijk dat ze veel progressie hebben gemaakt, maar 1 enkele kwalificatie is niet representatief om te bepalen waar ze nu precies staan. We zullen zien morgen.

Ik denk dat dit momenteel de top 4 is:
1 Ferrari
2 McLaren
3 BMW
4 Renault

Krisix

Legacy Member
Sjiek van Alonso dat hem in eigen land toch zijn beste beentje wilt voorzetten en voor de pole jaagt, ook al was Renault dit seizoen al ietske minder. We zullen wel zien wat het morgen geeft :).

TX.Conn

Legacy Member
Enorm onder de indruk van Alonso zijn prestatie :bow:, echt magnifiek!!! (hoewel die wel licht zal staan blijft het zéér mooi hoe die de Renault daar plaatst) Is ook de 1ste keer (dacht ik :unsure:) dat de beide Renault's de top 10 hebben gehaald in de qualify's.

Coulthard niet eens Q2 gehaald :wtf:.
Rosberg die het deze keer ook niet denderend heeft gedaan P15 :s.

1 man doet het extreem goed voor zijn team in de qualify's en zelfs in de race en das Trulli, chapeau... terug in de top 10 kunnen eindigen.

boostah

Legacy Member
falc.be zei:
een gat in de neus, moeten ze nu daar zoveel fuzz om maken ???

ge zuigt nog meer lucht weg uit de onderkant van de wagen = aerodynamische grip (snelheid onder wagen sneller dan boven ookal downforce, en zo lijkt het mij nog iets te verbeteren)

User_BELGIUM

Legacy Member
mssn kleine prono? :p

1 hamilton
2 kubica
3 massa

- kimi en alonso rijden elkaar eraf -

:p

squan

Legacy Member
1. Sutil
2. Glock
3. Raikonnen
4. Sato
5. Alonso

Het wordt een dikvette race vandaag.

Fenumeher

Legacy Member
@ squanman
als dat gebeurt seffens dan gaat dat inderdaad een dik vette race zijn!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan