Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

marlboroken

Legacy Member
Obsessed zei:
Ik vind het net minder leuk indien er "grootmeesters" zijn
Dan wint meestal dezelfde en is de spanning er een beetje af voor mij.

Niet mee eens,in 94,2000,2001,2003,2006 waren toch jaren die goed waren.
2002-2004 waren 2 jaren die zeer makkelijk werden gewonnen door de super ferrari en door het falen van de andere teams.

Voor mij zit er niemand bij nu die dat uitstraalt en die dat tikkeltje meer heeft.Je hebt wel goeie rijders en heb ze al opgenoemd maar ik wacht tot wanneer de volgende schumi echt opstaat en mss word dat nog hamilton of een vettel of wie weet zelfs kubica?

hatetn

Legacy Member
Mao Tse Tung zei:
Pfff je doet precies of er effectief een kans is dat dat echt gebeurt. Eenmaal Hamilton er voorbij is ziet Raikkonen hem niet meer terug, dat weet jij even goed als ik :p


de ferrari's zijn atm toch iets beter dan de mclarens dus ferrari gaat in quali ervoor staan en hamilton gaat hooguit de achtervleugel van massa zien en nooit in de buurt van kimi komen

marlboroken zei:
Er komt film over schumi mee schumi,ik sta al vol ongeduld op te wachten.


er is nog niets officieel.
er is enkel de vraag geweest of hij hem mocht maken en schumacher zelf wilde meespelen.

Lucian

Legacy Member
rijdt ferrari nu met die nieuwe neus vanaf dit weekend of is het nog niet goedgekeurd?

Mao Tse Tung

Legacy Member
hatetn zei:
de ferrari's zijn atm toch iets beter dan de mclarens dus ferrari gaat in quali ervoor staan en hamilton gaat hooguit de achtervleugel van massa zien en nooit in de buurt van kimi komen

De kans is idd groot dat Ferrari ervoor zal staan, maar dan in omgekeerde volgorde. Massa pakt de pole, Kimi op 2, Hamilton op 3 of 4. Dan lichtjes uit en ogen op bocht 1 gericht :)

Ik kan de race niet zien omdat ik zondagochtend naar Rome vertrek, maar ik lees wel dat ik gelijk had als ik terug ben :)

xDama

Legacy Member
LuCian zei:
rijdt ferrari nu met die nieuwe neus vanaf dit weekend of is het nog niet goedgekeurd?

Naar wat ik gelezen en gezien heb rijden ze er mee rond ja :) Maar Massa heeft reeds verteld dat dat niet zo'n enorme voordeel geeft dan eerst werd verteld.

Ik moet toch zeggen dat dit seizoen in de geschiedenisboeken zal gaan als het lelijkste F1 seizoen ooit. Jeetje wat een misbaksels van wagens rijden er toch rond... Honda, Renault, BMW... Jak jak jak! Je komt gwn zot van al die vleugeltjes.

squan

Legacy Member
Gelukkig dat al die winglets volgend jaar drastisch worden verminderd. Als je bvb Schumi's '09 testbolide bekijkt heb je de indruk dat het terug de goede weg aan het opgaan is.

Dat plaatje is trouwens bijna perfectie: de Ferrari zonder winglets, met slicks én Michael Schumacher erin :bow:

xDama

Legacy Member
squanman zei:
Gelukkig dat al die winglets volgend jaar drastisch worden verminderd. Als je bvb Schumi's '09 testbolide bekijkt heb je de indruk dat het terug de goede weg aan het opgaan is.

Dat plaatje is trouwens bijna perfectie: de Ferrari zonder winglets, met slicks én Michael Schumacher erin :bow:

Bah, doe Schumi er maar uit :)

Wat mij vooral opviel tijdens die tests, was dat Schumi in een wagen reed zonder barge boards. Zijn die ook verboden volgend jaar? Want als BMW of Mclaren in '09 config test, gebruiken ze die nog steeds.

falc.be

Legacy Member
marlboroken zei:
Niet mee eens,in 94,2000,2001,2003,2006 waren toch jaren die goed waren.
2002-2004 waren 2 jaren die zeer makkelijk werden gewonnen door de super ferrari en door het falen van de andere teams.

Voor mij zit er niemand bij nu die dat uitstraalt en die dat tikkeltje meer heeft.Je hebt wel goeie rijders en heb ze al opgenoemd maar ik wacht tot wanneer de volgende schumi echt opstaat en mss word dat nog hamilton of een vettel of wie weet zelfs kubica?

2001 ook ze, schumacher was in hongarije al kampioen

falc.be

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Bah, doe Schumi er maar uit :)

Wat mij vooral opviel tijdens die tests, was dat Schumi in een wagen reed zonder barge boards. Zijn die ook verboden volgend jaar? Want als BMW of Mclaren in '09 config test, gebruiken ze die nog steeds.

alles van externe flaps enz wordt verboden, ook barge boards

ik denk dat ze veel verder terug gaan qua config, eerder naar 1993-94

squan

Legacy Member
marlboroken zei:
Voor mij zit er niemand bij nu die dat uitstraalt en die dat tikkeltje meer heeft.Je hebt wel goeie rijders en heb ze al opgenoemd maar ik wacht tot wanneer de volgende schumi echt opstaat en mss word dat nog hamilton of een vettel of wie weet zelfs kubica?

Meh, ik vind de nieuwe generatie allemaal zo charismaloos. Vooral Hamilton, da komt bij mij echt over als een fabrieksproduct, braafkes opgevoed door Mercedes en McLaren, mediatrained tot en met ...

Nee, de Senna's en Schumachers ontbreken een beetje in de F1 voor de moment. Alonso komt er dan nog het dichtste bij in de buurt. Arrogant voor een stuk, ok, maar dat maakt hem zo menselijk. Dat vind ik juist zo mooi aan winnaars, die inperfectie. En die vent rijdt ook zo lekker.

Ik kijk alvast uit naar het tijdperk van Mick Schumacher. :)

falc.be

Legacy Member
er gaat nen tijd komen dat de helft van de grid wel zoon van gaat zijn

en owee maar er is zelfs ene max verstappen op komst, rijdt momenteel alle concurentie naar huis in de karts

marlboroken

Legacy Member
squanman zei:
Meh, ik vind de nieuwe generatie allemaal zo charismaloos. Vooral Hamilton, da komt bij mij echt over als een fabrieksproduct, braafkes opgevoed door Mercedes en McLaren, mediatrained tot en met ...

Nee, de Senna's en Schumachers ontbreken een beetje in de F1 voor de moment. Alonso komt er dan nog het dichtste bij in de buurt. Arrogant voor een stuk, ok, maar dat maakt hem zo menselijk. Dat vind ik juist zo mooi aan winnaars, die inperfectie. En die vent rijdt ook zo lekker.

Ik kijk alvast uit naar het tijdperk van Mick Schumacher. :)

Ik heb het niet zo voor alonso om eerlijk te zijn.Vind raikkonen veel beter.Maar geen van beiden hebben dat totaal pakket van een senna/schumacher enz....
Tzijn stuk voor stuk heel goeie rijders maar wie ooit in het rijtje van der allergrootsen wil eindigen zal daar nog veel voor moeten doen wat mij betreft.
Je doet dit niet alleen door 2-3titels gewoon te behalen en daarmee is de kous af.Er komt veel meer bij bekijken.
Bv alonso nu;inplaats van dat deze op z'n tanden bijt en probeert renault naar de top te brengen zoals schumacher bij ferrari heeft gedaan?Dan lees je van de man dat renault hem die wagen moet geven of dat'em anders weg wil?
Neen,alonso moet zelf ook meehelpen en meewerken en desnoods proberen zelfs een aantal mensen mee te krijgen naar renault zoals schumacher allemaal gedaan heeft.Je moet hard werken als je iets wil bereiken en niet denken of willen alles vanzelf zal gaan en dat verwijt ik alonso toch wel.Hij wil dat alles in z'n schoot word geworpen.

Raikkonen zaagt niet,dit leeft van dag tot dag en die ziet wel waar'em uitkomt en die probeert gewoon z'n job te doen en dat is de reden waarom ferrari hem heeft aangetrokken.Het is een goeie rijder en een snelle en je hebt er ook nooit problemen mee zoals met alonso wel het geval is;bij renault vorige keren miserie mee geweest,dan naar mclaren ook van datte,ppfff.
Dit heb je dus nooit voor met raikkonen en mass,schumacher enz....
Montezemelo heeft gelijk dat hij niet wil alonso naar ferrari gaat.

Alleeja,zo zie ik het toch allemaal,ieder zijn gedacht natuurlijk.
Ik vind dat alonso soms wat te kinds overkomt terwijl bv een schumacher altijd ondanks al die successen altijd met beide voeten op de grond is blijven staan en nooit constant bezig heeft gezeten,tgoh,als ferrari hier volgend seizoen geen goeie wagen heeft ben ik hier weg en tjaar nadien terug ect....
Schumacher was op en top proffensioneel en is altijd dezelfde gebleven.

Soit;ik vind het zeer jammer die er niet meer bij is.

Kermit

Legacy Member
om van zaken zoals sabotagepogingen voor de rest van het veld (monaco remember) dan maar te zwijgen, dat is niet kinds zeker

als er over schumacher gesproken wordt, wordt dit nogal snel vergeten, is nochtans een echte blaam voor zijn carrière

marlboroken

Legacy Member
Kermit zei:
om van zaken zoals sabotagepogingen voor de rest van het veld (monaco remember) dan maar te zwijgen, dat is niet kinds zeker

als er over schumacher gesproken wordt, wordt dit nogal snel vergeten, is nochtans een echte blaam voor zijn carrière

Ik zou niet weten waarover je het in godsnaam hebt?En je kan niet objectief reageren als je zo anti-schumacher bent hoor en dat ben jij,das wel heel duidelijk ;).

Noem mij eens 1 rijder dan aub die totaal nooit wat mispeuterd heeft in de F1 en dan spreek ik vooral over de kampioenen?Senna ramde er ook express prost uit en omgekeerd?

In 97 was het in heetst van de strijd en villeneuve zijn wagen was gewoon veel sneller dan schumacher de zijne en tja,villeneuve passeert schumacher en schumacher is iemand die ervoor gaat en probeerde dan iets die niet goed te keuren valt en verkeerd afliep voor hem.
Ik zou trouwens hetzelfde hebben gedaan hoor in zo'n situatie en op zo'n moment toch.

In 94 heeft men schumacher 1maal ten onrechte bestraft en dus is die titel sowieso verdiend.
Hill moest veel slimmer en voorzichtiger zijn geweest toen deze schumacher wilde passeren.
Ik heb zelf nu net nog eens naar die beelden gekeken en schumacher zit nog steeds voor hill toen deze gewoon z'n lijn aanhoud.
Als je iemand dan nog langs binnen wil inhalen maar die rijder zit dan nog voor je dan moet deze sowieso inhouden en z'n verstand gebruiken en zeggen,ik haal die toch subiet zonder probleem in.
Had hill slimmer geweest en gezegd,ik zal hem op een plaats inhouden waar het minder risico is en makkelijker nog is dan had hij zeer makkelijk de titel kunnen behalen.

Veel haalt het niet uit om daar te blijven over zagen,senna was ook al helemaal geen heilige zenne maar daar hoorje niets over zeggen.
De ene mag het en de andere niet.

Net effe ander beeld nog gezien eentje dat beter is nog;ik zie zelfs toen hill afkwam toen schumacher terug de baan opkwam schumacher den hill niet gezien heeft hoor.
En als ik mij niet miskijk stonden er ook geen spiegels op de wagen.

Lucian

Legacy Member
Kermit zei:
om van zaken zoals sabotagepogingen voor de rest van het veld (monaco remember) dan maar te zwijgen, dat is niet kinds zeker

als er over schumacher gesproken wordt, wordt dit nogal snel vergeten, is nochtans een echte blaam voor zijn carrière

tjah
sommigen noemen dat kinds anderen noemen dat een winnaars mentaliteit
kzie liever iemand alles op alles zetten om te winnen dan tevreden zijn met de 2de plaats...
die fia zegt wel dat ze meer duels willen en blablabla maar als er eens een duel is en 1van de 2 autos moet ocharme eens ff met zen rechter of linkervoorwiel een spriet gras raken dan zijn ze wel daar met hun drive thru penaltys :doh:
neenee geef mij dan maar iemand als een schumacher die denkt van "gij mij inhalen? ge moogt altijd proberen, maar tis op uw eigen risico":)

Scifo

Legacy Member
Alonso is de grootste schande die ooit in de formule 1 bestaan heeft. Bij alles begint dieje te blijten!! mss wel ne goeie coureur ma ne blijter, sorry moest er ff uit :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan