Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

falc.be

Legacy Member
tomhuveners zei:
mah kerel, zo spannend was het sinds 10jaar niemeer :p
over het algemeen dan

de races waren 10j geleden echt wel een pak spannender, de meeste toch ...

iemand nog ne werkende link naar botsing Alonso- hamilton ?

User_BELGIUM

Legacy Member
nog iemand die het gat van 3 weken te lang vindt voor de volgende race? :)

jet-lag duurt toch geen 3 weken.. en al dat logistiek gedoe en het materiaal doet er toch ook geen week over om in spanje te raken.. of zie ik da verkeerd..

xDama

Legacy Member
hatetn zei:
http://www.formula1.com/news/headlines/2008/4/7615.html

k dan. blijkbaar is het de voorvleugel van hamilton die het begaf die het plotste snelheidsverschil verklaard.

Ik weet dat zo nog niet. Imo is dat toch bullshit ze. Als die vleugel er al 2 seconden af lag, dan was die allang onder de wielen gevlogen... Alonso heeft ook geen brake test gedaan, Hamilton is er gwn lompweg op gereden.

Het valt me op hoezeer ze bij Mclaren elk foutje van Hamilton proberen weg te foefelen. In Brazilië van hetzelfde, de fout lag aan de versnellingsbak zei Mclaren, in de eerste interviews hoor je Lewis zelf zeggen dat hij op het verkeerde knopje duwde, op de onboard beelden zieje het duidelijk ook, maar Mclaren weet van niets...

En btw: wie had verwacht dat Fisico zo'n race zou rijden :love:

eniac

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Het valt me op hoezeer ze bij Mclaren elk foutje van Hamilton proberen weg te foefelen.

Oh please.

To be fair to Lewis it could have broken of its own accord, but that has never happened before so contact is the most likely cause. There’s certainly no evidence that Fernando did anything wrong.

Hier zeggen ze letterlijk dat het zou kunnen dat hij niet in fout is, maar dat het waarschijnlijk toch gewoon zijn schuld is. Wegfoefelen mijn gat.

Wesdude

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
nog iemand die het gat van 3 weken te lang vindt voor de volgende race? :)

jet-lag duurt toch geen 3 weken.. en al dat logistiek gedoe en het materiaal doet er toch ook geen week over om in spanje te raken.. of zie ik da verkeerd..

Dat is voor de testweek. Die is ook wel in Barcelona, maar ik denk dat die monteurs enal ook wel is ff naar huis willen enzo. :D

falc.be

Legacy Member
3 weken is nog te doen, dat komt meer voor

5 weken zoals eind 98 en begin 99, dat was overdreven !!

Wesdude

Legacy Member
Formule 1 fans kunnen vanaf de Grote Prijs van Spanje over 2 weken, genieten van een Formule 1 wedstrijd in de bioscoop complexen van Kinepolis, dat melden Het Belang van Limburg en De Gazet van Antwerpen.

Voor de prijs van 15 euro kan je Formule 1 bekijken op groot scherm, met commentaar van Sporza. Daarnaast kunnen de kijkers in de bioscoop ook enkele exclusieve cameraposities bekijken.

http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=1948

http://www.gva.be/nieuws/sport/motorsport/default.asp?art=294C9DE8-7AAE-47CF-8DAE-5EAB5F648B9E

Lijkt me wel eens cool voor ne keer, vooral het geluid. Ga ik toch eens doen denk ik.

falc.be

Legacy Member
GP2 asia series is gedaan, 2 podiums voor d'ambrosio, ben benieuwd voor echte gp2

tomh

Legacy Member
falc.be zei:
de races waren 10j geleden echt wel een pak spannender, de meeste toch ...

iemand nog ne werkende link naar botsing Alonso- hamilton ?

ge gaat me nie wijsmaken da ge het met schumacher spannender vond want da kan nie

falc.be

Legacy Member
10j geleden, zo rond 1997, 98, 99 en misschien nog 2000 , da waren idd spannende kampioenschappen, ook al was het met schumacher. maar ik had het over de races op zich. Zeker in 1997 was er in de meeste races wel iets te zien, in 98 was het al een pak minder met de gegroefde banden en smallere wagens, imo de grootste fout ooit. de laatste 2 van 2008 races waren zeer saai, het feit dat het qua wk stand opnieuw erg spannend is, of die enkele inhaalacties op de hele race doen daar niet veel aan. trouwens toevalig 2 tilke circuits, op zich echt prachtige circuits, maar echt niet voor close racing met f1 wagens.

De FIA verknoeit het ieder jaar met hun regels op het inhalen te verbeteren en de kosten omlaag te halen. Inhalen is steeds verminderd en de kosten verhoogd, verbod op TC heeft op dat vlak trouwens nog niet veel verschil gemaakt.

het grootste probleem is dat de wagens veel te veel downforce hebben in verhouding met het motor vermogen, in GP2 is die verhouding net goed, en kijk maar wat voor races er daar zijn.
volgend jaar maken ze imo misschien wel een stap in de goede richting met de nieuwe regels, maar ik wacht toch nog af.

protnie

Legacy Member
falc.be zei:
volgend jaar maken ze imo misschien wel een stap in de goede richting met de nieuwe regels, maar ik wacht toch nog af.
Welke regels zullen ze wel invoeren volgend jaar?

falc.be

Legacy Member
protnie zei:
Welke regels zullen ze wel invoeren volgend jaar?

alle aerodynamische flappen enz eraf, minder elementen op voor en achtervleugel, dus veel minder aerodynamica + slick banden. maar close racing gaat daardoor niet verbeteren denk ik.

het eerste zie nog afgevoerd worden als coulthard weer begint te wenen ivm veiligheid. dat argument wordt veel te veel gebruikt tegenwooridg.

xDama

Legacy Member
Vandaag heeft Ferrari eindelijk zijn nieuwe neus laten zien. Ik ben toch eens benieuwd hoe dat geheel in zijn werking gaat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan