Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EternalSilence

Legacy Member
wat een saai parcour zeg
bah

en nergens echt grindbakken ook, tenzij dat zand, maar daar kon je precies nog heel gemakkelijk uitrijden.

Mooi van massa, maar ferrari had gewoon beste auto dusja.
Ik kijk alvast uit naar een 3strijd, ferrari, bmw en mclaren.
Kimi was precies wel een beetje ontgoocheld, maar goed.
hij is nu leider.

:wtf: @ hamilton toen die achter alonso reed?
die reed daar gewoon volle bak op.. hoe dom is dat niet?

virtualdude

Legacy Member
Doom Dragon zei:
:wtf: @ hamilton toen die achter alonso reed?
die reed daar gewoon volle bak op.. hoe dom is dat niet?

Was achter Piquet.
En gezien Piquet met een kappotte versnellingsbak reed gaf dit de indruk dat hij in volle acceleratie vertraagde.
Hamilton kon dit nooit weten

shiftyke

Legacy Member
virtualdude zei:
Was achter Piquet.
En gezien Piquet met een kappotte versnellingsbak reed gaf dit de indruk dat hij in volle acceleratie vertraagde.
Hamilton kon dit nooit weten

was weldegelijk alonso waar hamilton op knalde hoor...

falc.be

Legacy Member
virtualdude zei:
Was achter Piquet.
En gezien Piquet met een kappotte versnellingsbak reed gaf dit de indruk dat hij in volle acceleratie vertraagde.
Hamilton kon dit nooit weten

erm hamilton is op Alonso gereden, niet piquet

Lucian

Legacy Member
BelgianTiger_6 zei:
Lol, die mannen zijn wel niet objectief te noemen als het op Hamilton aan komt.
Dit was duidelijk een fout van Hamilton.

idd, hij wordt er door de slipstream naartoe gezogen en ipv er langs te gaan knalt em der gwoon op :lol:

Scifo

Legacy Member
Mja kdenk nu ook niet dat Alonso vertraagde. Hamilton kwam gewoon beter de bocht uit en had meer snelheid, en als je goed op het filmpje kijkt zet hij zijn stuur volledig naar rechts maarja door die G-kracht is da onmogelijk omdat de wagen automatisch naar links "geduwd" wordt. Gas lossen was de enige oplossing, maarja ik vond het nog goed geprobeerd... :p

ps: volgens mij hebben hier weinigen op dit forum hun rijbewijs al :D

squan

Legacy Member
Krijg toch meer en meer de indruk dat Hamilton altijd koel en berekend blijft zolang alles goed gaat, van zodra er iets niet volgens plan loopt gaat er bijna altijd wel iets mis.

Voor de rest redelijk standaard race, mooi voor BMW en Massa.

eniac

Legacy Member
LuCian zei:
juist of die der voorbij ging raken :)
raikkonen heeft vanaf zen 2de stop gwoon rustig uitgereden

Yup, was duidelijk te zien dat Kimi weer iets snellere tijden ging neerzetten zodra Kubica te dicht kwam en het gat mooi controleerde op een 3-tal seconden.

Mooi van Massa, niets op aan te merken. Goed van Kimi, gevecht tussen beide Ferrari's had weinig opgeleverd buiten extra risico. En die BMW's, amai miljaar, die zijn echt niet slecht dit jaar.

Alleen jammer dat ik de eerste twee ronden gemist heb omdat ik op het startuur van één ben afgegaan. 13u30 om een wedstrijd te beginnen uitzenden die om 13u30 start, like wtf.

Qronicle

Legacy Member
Jah kheb hier ook de eerste drie ronden gemist... en daarmee dus ook alles wat er eigenlijk te beleven was tijdens de race :(

Typhon`

Legacy Member
idd, zotsaaie race eigenlijk, het was enkel "tof" om BMW en Toyota eens meer vooraan te zien maar voor de rest...
Ze gaan nogal wat mogen forceren indien ze de F1 ooit nog écht spannend willen maken. En in Australie zag het er nog zo belovend uit :(.

tomh

Legacy Member
Typhon` zei:
idd, zotsaaie race eigenlijk, het was enkel "tof" om BMW en Toyota eens meer vooraan te zien maar voor de rest...
Ze gaan nogal wat mogen forceren indien ze de F1 ooit nog écht spannend willen maken. En in Australie zag het er nog zo belovend uit :(.

mah kerel, zo spannend was het sinds 10jaar niemeer :p
over het algemeen dan

TX.Conn

Legacy Member
Saaie race.

Het enige opmerkelijke wat me is opgevallen van deze race, was het volgende:

Coulthard die opnieuw betrokken is geraakt bij een botsing, waarbij iemand hem deze keer wou inhalen bij een bocht... namelijk Jenson Button, deze keer kon Coulthard er niks aan doen, het was compleet Button zijn schuld, in Australie daarentegen was het wel Coulthard zijn schuld... als dat zo doorgaat, gaat iedereen hem wel es een keer van de baan rijden :D :p.

Zalig om BMW Sauber vooraan te zien meestrijden, McLaren die het wat laat afweten.

Voor de rest was het terug treintje rijden.

denkimi

Legacy Member
Typhon` zei:
idd, zotsaaie race eigenlijk, het was enkel "tof" om BMW en Toyota eens meer vooraan te zien maar voor de rest...
Ze gaan nogal wat mogen forceren indien ze de F1 ooit nog écht spannend willen maken. En in Australie zag het er nog zo belovend uit :(.

om de f1 spannend te maken moeten ze er terug meer karts van maken, ze kunnen niet snel genoeg manoevreren zoals ge dat met een kart kunt. daarom kunnen ze maar op een paar plaatsen inhalen als ze kunnen slipstreamen.

jeltex

Legacy Member
Ontgoochelende race.

De startgrid beloofde nochtans veel goeds, Kbica op pole met afwisseld de Ferrari's en de McLarens erachter. Toen na 3 ronden beide Ferrari's Kubica echter al voorbij waren en Hamilton door gepruts al 1 minuut achterstand had had ik wel door dat het niet veel soeps zou worden, dus heb ik na 10 minuutjes al afgehaakd en ben ik iets anders gaan doen. De juiste beslissing afgaande op wat ik hier lees.

Ik kan dus kort zijn:
1. Knap van Massa, hij stond onder druk en deed wat hij moest doen.
2. Waar is de snelheid die McLaren in Australië had opeens naartoe?

schumi2003

Legacy Member
jeltex zei:
Ontgoochelende race.

De startgrid beloofde nochtans veel goeds, Kbica op pole met afwisseld de Ferrari's en de McLarens erachter. Toen na 3 ronden beide Ferrari's Kubica echter al voorbij waren en Hamilton door gepruts al 1 minuut achterstand had had ik wel door dat het niet veel soeps zou worden, dus heb ik na 10 minuutjes al afgehaakd en ben ik iets anders gaan doen. De juiste beslissing afgaande op wat ik hier lees.

Ik kan dus kort zijn:
1. Knap van Massa, hij stond onder druk en deed wat hij moest doen.
2. Waar is de snelheid die McLaren in Australië had opeens naartoe?

Die race was enkel en alleen maar een vertekend beeld.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan