Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wesdude

Legacy Member
Mclaren reed met een 2009 spec vleugel, met veel minder downforce dus. En buiten de top 3 reed niemand op slicks blijkbaar. (edit: ik zie nu ook foto's met een red bull op slicks...hmm)

Dat zal het verschil verklaren.

TX.Conn

Legacy Member
Is hier dus al ter sprake gekomen over dat gat in de voorvleugel van de Ferrari...

Ben es benieuwd hoe lang dat het gaat duren vooraleer een ander team Ferrari gaat kopiëren met dat idee, (zoals ze ook hebben gedaan met die pods die aan de banden hangen, was ook een Ferrari idee... en werd nogal vlug gekopiëerd herriner ik me) zoals het ook in het artikel staat vermeld:

"Waarom Ferrari zo lang wachtte, tot en met het Europese seizoen dus, met het daadwerkelijk testen ervan is onbekend. Misschien om de concurrentie niet de kans te geven het snel te kopiëren."

xDama

Legacy Member
9/10 zal Renault dat als eerste al hebben gekopieërd... Uit de testen van vandaag kan je o.a. al zien hoe ze Mclaren hun voorvleugel update ook reeds hebben nagemaakt. In de wintertesten hadden ze BMW hun sidepods ook al na een 2 weken nagemaakt... Trieste zaken toch.

[LRRP]

Legacy Member
TX.Conn zei:
Is hier dus al ter sprake gekomen over dat gat in de voorvleugel van de Ferrari...

Ben es benieuwd hoe lang dat het gaat duren vooraleer een ander team Ferrari gaat kopiëren met dat idee, (zoals ze ook hebben gedaan met die pods die aan de banden hangen, was ook een Ferrari idee... en werd nogal vlug gekopiëerd herriner ik me) zoals het ook in het artikel staat vermeld:

"Waarom Ferrari zo lang wachtte, tot en met het Europese seizoen dus, met het daadwerkelijk testen ervan is onbekend. Misschien om de concurrentie niet de kans te geven het snel te kopiëren."

Ik zie die wagens met slick rondrijden was dat niet afgeschaft of mag dat niet in oefensessies?

xDama

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
9/10 zal Renault dat als eerste al hebben gekopieërd... Uit de testen van vandaag kan je o.a. al zien hoe ze Mclaren hun voorvleugel update ook reeds hebben nagemaakt. In de wintertesten hadden ze BMW hun sidepods ook al na een 2 weken nagemaakt... Trieste zaken toch.

En nu test Renault ook al met de Red Bull vin op de motorkap :') Toch ongeloofelijk.

xDama

Legacy Member
Zucht... Ik denk dat het definitief gedaan is met Super Aguri. Enorm jammer feitelijk, want na vorig jaar verdienen ze dit helemaal niet.

Mao Tse Tung

Legacy Member
Haha McLaren zal keihard terugslaan in Spanje, dat zie je nu gewoon al aankomen!

Vooral het inhaalmanoeuver van Hamilton op Raikkonen in bocht 1 wordt er eentje om van te likkebaarden, mark my words!! :D

KIA_Killer

Legacy Member
Mao Tse Tung zei:
Haha McLaren zal keihard terugslaan in Spanje, dat zie je nu gewoon al aankomen!

Vooral het inhaalmanoeuver van Hamilton op Raikkonen in bocht 1 wordt er eentje om van te likkebaarden, mark my words!! :D

Als het omgekeerd gebeurd lach ik u dubbel zo hard uit :p

marlboroken

Legacy Member
Er komt film over schumi mee schumi,ik sta al vol ongeduld op te wachten.

marlboroken

Legacy Member
Ik kijk wel nog naar de F1 maar voor mij is het niet meer hetzelfde.
Ik heb die belevenis niet meer en nu is het ook niet die spanning die ik heb of er zo mee mee leven of bv vol spanning uitkijk naar de volgende race ofzo.
Er is ook geen grootmeester in het veld nu.Je hebt wel alonso en raikkonen en nog een paar anderen maar das toch echt niet het kaliber van een schumacher en geen enkele die echt een grootheid uitstraalt zoals schumacher en prost en senna en nog aantal andere dit wel zo was.

Mao Tse Tung

Legacy Member
KIA_Killer zei:
Als het omgekeerd gebeurd lach ik u dubbel zo hard uit :p

Pfff je doet precies of er effectief een kans is dat dat echt gebeurt. Eenmaal Hamilton er voorbij is ziet Raikkonen hem niet meer terug, dat weet jij even goed als ik :p

Obs

Legacy Member
marlboroken zei:
Ik kijk wel nog naar de F1 maar voor mij is het niet meer hetzelfde.
Ik heb die belevenis niet meer en nu is het ook niet die spanning die ik heb of er zo mee mee leven of bv vol spanning uitkijk naar de volgende race ofzo.
Er is ook geen grootmeester in het veld nu.Je hebt wel alonso en raikkonen en nog een paar anderen maar das toch echt niet het kaliber van een schumacher en geen enkele die echt een grootheid uitstraalt zoals schumacher en prost en senna en nog aantal andere dit wel zo was.

Ik vind het net minder leuk indien er "grootmeesters" zijn
Dan wint meestal dezelfde en is de spanning er een beetje af voor mij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan